Sword Art Online Fórum Szerepjáték
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Silica

Go down

Silica Empty Silica

Témanyitás by Silica Vas. Ápr. 20 2014, 20:57


*nagylevegő* Hali!

Szóval én vagyok az, a sárkányos mesélő. A félreértések elkerülése végett adok egy kis használati útmutatót magamhoz. Mire is kell számítani akkor, ha Silica mesél, milyen mesélő a Silica?

Asztali RPG-ben van egy kis mesélői tapasztalatom, játékosi pedig még több. Amiket most leírok, az az ott látott legfőbb hibák lesznek, senki ne vegyen magára semmit.

Az időpontok azért vannak, hogy betartsuk őket. Mivel én is izgulok a mese alatt, azzal szeretnék a legkevésbé foglalkozni, hogy nógassam az embereket az írásra. Senki után nem futkosok, és azért nem, hogy ne érezzétek úgy, hogy hajszollak titeket. Persze ha valaki erre igényt tart, vagy tudja, hogy feledékeny, akkor szívesen játszok ébresztőórát is. Ha valaki nem ír, akkor én abból azt a következtetést vonom le, hogy nem érdekli az adott mese, tehát nem fogja zavarni, ha kiteszem belőle. Ha olyan eset áll fent, hogy a kiesése nem tartja fel a többieket, vagy az akivel játszik hajlandó rá várni, akkor persze várok én amíg Aincrad falai leomlanak.

Természetesen ha valaki dob egy PM-et, hogy nem ér rá ezért meg azért, akkor szívesen kijjebb tolom a határidőket, hiszen mindig beüthet valami véletlen.

Tehát: Büntetést nem azért kaptok, ha késtek, hanem azért, ha azt a kis gesztust sem tudjátok megtenni a mesélő felé, hogy ezt jelezzétek. Mint tudjátok, mi is emberekből vagyunk. Tényleg. Szóval sokat segít a szervezésben és az idő beosztásában, ha tudjuk, hogy hova ne várjunk reagot. Előre is köszönöm az együttműködést. 

A mesélési hozzáállásomat legkönnyebben úgy tudom leírni, ahogy Klein fogalmazta meg a saját bemutatkozásában:

"A mesélés legszebb része az, amikor az aprólékosan kidolgozott és felépített terved egy szempillantás alatt dugába dől, mert a játékos teljesen másképp cselekszik, mint vártad! Szúrjatok ki velem nyugodtan, hozakodjatok elő valami váratlannal, éljetek a környezetben, amit adok! A mesélés támpont, egy adott helyzet elé állít titeket, de az eseményeket nektek kell irányba terelni."

Ez teljes mértékben így igaz. Hiába tervezi a mesélő azt, hogy meg kell ölni a gonosz farkast, ha ti a vadászt legyilkolva akarjátok elvinni a felakasztott trófeáit a vadászházból, mert nektek az nagyobb loot. Ahogy tetszik! Lesznek persze kikerülhetetlen pontok, de nem célom railroad kalandokat írni. Ebből adódóan számítani kell arra, hogy rengeteget fogok improvizálni, ami néha eredményezheti azt, hogy nem lesznek tökéletesen megírt szövegek, amik több hete csücsülnek a fiókban.

Elkülönítem az usert a karitól. Minden tekintetben. Ha valaki mégis személye ellen irányulónak veszi a karakterével történteket, az keressen meg PM-ben, és megbeszéljük. Ha az user átfut valami lényeges ponton, és a karakter valamit elront, akkor a karakter azt a valamit elrontotta, és a történet aszerint fog folytatódni. Kérek mindenkit, hogy olvassa el amit leírok, és azt is olvassa el, amit esetleg a társai írtak előtte, még a kezdésnél is, mert lehet, hogy reagálni kellene rá. Az előbb postolok általában előbb érnek oda valahova, és ha kedvük van, akkor elkezdenek tömegverekedni, te meg mivel ezt nem olvasod el, csak a mesélői kezdőpostot, nyugodtan, fütyörészve várakozol mellettük a tényleges  kezdésre várva. Ha valakinek éppen nincs ideje, akkor ne kapkodjon, írjon egy PM-et, és szívesen adok még időt, ha cserébe nem összecsapott postokat kapok, hanem szép, igényes írásokat. Azokra megéri várni. :3

Természetesen ha véletlenül elírtok egy szót, vagy valami hasonló hibát ejtetek, akkor nem fogok kukacoskodni, és ha észreveszitek akkor javíthattok, ha én veszem észre, akkor megkérdezem, hogy mire is gondoltatok pontosan. Nem vagyok kegyetlen. Ha azonban látszik, hogy tényleg a felületes olvasás és a kapkodás volt a ludas, és annyira nem számít maga a hiba, nem fog tőle a kari sokat szenvedni, akkor számíthattok még hasonló büntikre.

Ugyanez a helyzet a helyesírási hibákkal kapcsolatban is. Nem harapok azért, ha valaki nem tudja helyesen szótagolni Batthyány nevét, de ha a hibák már a szöveg megértését nehezítik, akkor szólni fogok érte. Szívesen adok javaslatokat, rámutatok a gyakori hibákra, amiket általában könnyű orvosolni. Ezt is lehet kötekedésnek venni, de nem kell.

Metagémelést nem szeressük és ha a karakter sokszor szerez belőle előnyt, akkor szankcionálni fogom. Törekedjetek annak figyelembevételére, hogy egy fórumos szerepjátékban csak az történt meg, ami le van írva. Nem zavar, ha PM-ben vagy chaten beszéltek meg valamit, mert mondjuk gyors beszélgetésre van szükség, amit nem lehet megoldani a fórumon, de ez is mind-mind legyen leírva a postotokban. Kevés játékosnál még azt is megkockáztatom, hogy kipróbálom a "talking is a free action" rendszert. Asztali szerepjátékoknál régóta így van. Természetesen itt is lesz felszólítás meg kis bünti meg nagy bünti is. Remélem emiatt nem kell majd sokszor koptatnom a billentyűzetet. Smile

Nem szeretem az utólagos belemagyarázást sem. Bár az inventoryba elég sok minden belefér, nem mindig lesz nálad pont az az eszköz, amire éppen szükséged van. Megeshet, mondjuk egy pack rat jellemű kari esetében, de ha nem jellemző, akkor vagy megengedem, vagy nem, vagy kidobjuk a kidobósban, hogy szerencséd van-e. Néhány karinál láttam olyat, hogy vannak mindig nála hordott dolgai. Szerintem nem szükséges minden játék előtt leltárt tartani, de maradjunk az ésszerűség határán belül. Ha valaki nem írja le, hogy magához vette a falnak támasztott kardot három körrel ezelőtt, akkor az nem fog a kezébe kerülni, mert jah mégis... itt legalább előny lesz, hogy visszaolvasható, és nem kell vitázni, hogy hát de én mondtam, csak nem figyeltetek.  Neutral 

Természetesen ez visszafele is igaz. A mesélőn is lehet fogást találni, és kell is. Ha valaki kihasználja a lukakat, amik vannak a mesélésemben, talál bugokat a rendszerben, akkor a szemfüles játékos jutalmat fog kapni. Persze ez is a józan ész határáig fog terjedni. Ha beléptek egy ajtón, akkor nem fogom azt mondani, hogy a mélybe zuhantok, mert nem néztétek meg, hogy van-e az ajtó után padló, de azt sem fogadom el, hogy tudok repülni, mert a mesélő nem írta, hogy nem... (Igen, a példák direkt túlzóak. X3 )

Ha valami gond van, tessék elmondani. A mesélés nektek szól. Ha valami nem tetszik, jogtalannak, túlzónak, értelmetlennek, etc találod, akkor küldj egy PM-et, és megírom, hogy miért gondolom indokoltnak amit írtam. Ha többen látjátok így, akkor ott van a chat, meg lehet beszélni, lehet érvelni, és még külső szemlélőt is be lehet vonni, hátha jobban látja a dolgokat. Meggyőzhető vagyok.

Igen... mint látható, könnyebb a hibákat kiemelni, és még számos dolog lenne, amit tapasztaltam eddig, de ettől a csapattól ezidáig súlyos hibákat nem nagyon láttam, tetszik a hozzáállásotok, a stílusotok... meg a mit szeretek részt Klein már leírta. X3  

Remélem mindenkinek tetszeni fog a mesélés, meg tudom közelíteni az elvárásokat (szerencsére nem ígértem semmit Very Happy). 

Köszönöm mindenkinek a bizalmat és a lelkesedést aki játszik, és a türelmét annak, aki elolvasta ezt a postot. :3
Silica
Silica
Moderátor
Moderátor

Hozzászólások száma : 809
Join date : 2014. Apr. 20.

Vissza az elejére Go down

Silica Empty Re: Silica

Témanyitás by Silica Kedd Május 20 2014, 09:25



A hozzászólást Silica összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Aug. 30 2015, 14:07-kor.
Silica
Silica
Moderátor
Moderátor

Hozzászólások száma : 809
Join date : 2014. Apr. 20.

Vissza az elejére Go down

Silica Empty Re: Silica

Témanyitás by Silica Vas. Aug. 03 2014, 13:50

Egy kis kulisszatitok
Talán nem sokaknak kell elmondani, hogy mi is az a negyedik fal. Mindenki látta már Tapsi Hapsit a közönséghez beszélni, avagy erre a jelenetre is sokan emlékezhetnek, de a fiatalabbaknak jobb példa talán a Metal Gear Solid említése. Lényeg a lényeg, hogy ez legtöbbször vicces eredményeket szül, és úgy döntöttem, hogy megpróbálom mesélőként is alkalmazni.

Tehát. Az én meséimben megjelenő fő karakterek, a legfőbb karakterek mindegyike egy személy, nevén nevezve ”A Mesélő”, méghozzá szigorúan nagy M-mel. Mint az animéből is kiderült, sokkal érdekesebb még magának Kayabának is úgy játszani, hogy részt vesz a mókázásban, és ez másoknak is eszébe jutott. A Mesélő egy unatkozó fejlesztő, aki úgy döntött, nem csak megírni akarja a kalandokat a játékosoknak, és NPC-k kezébe adva lefuttatni, hanem ő maga fogja vezetni nekik a játékokat, mert az úgy sokkal murisabb. Igazi személyét homály fedi, hiszen még a létezéséről sem tudnak a karik, de ő tud mindenkiről, aki érdekli, és találkoztatok már vele egy cirkuszigazgatónak öltözött mókás ficsúr (Dokusai) képében, levezetett nektek egy egész konferenciát (Saikoshido), és jól szórakozott a heveskedéseiteken, valamint megkedvelhettétek az eltorzított hangját is, és ki tudja, hogy hol bukkant fel, és hol fog még feltűnni...

Ezzel a koncepcióval még én sem tudom, hogy hova tudok jutni, de mindenesetre érdekesnek találom, és személyesebbnek is gondolom így a mesélő és a karik kapcsolatát mindamellett, hogy a mesélő majd mindig igyekszik titkolni a kilétét, és a lehető legjobban NPC-nek, vagy az is lehet, hogy olykor-olykor játékosnak tűnni közöttetek.
Silica
Silica
Moderátor
Moderátor

Hozzászólások száma : 809
Join date : 2014. Apr. 20.

Vissza az elejére Go down

Silica Empty Re: Silica

Témanyitás by Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.