Dumálda alias Csevegő
+114
K1
Kanami Minagawa
Leonard
Saya
Nanise
Ridd
Seishin
Rikomono
Akichi Murai
Chakna
Tsujimoto Eiki
Kiwi
Eldrie
Angelica Katharina
Stingray
Cearso
Yuuki Asuna
Sinon
Kurokawa Yuuki
Kuradeel
Nolan Daneworth
Strea
Nox
Drake Haru
Malcolm
Arisu
Akairo
Morrigan
Lizbet
Miu
Eugeo
Asato
Silica
Aoi Shizuka
Suzume
Yaru
Cardinal
Tachibana Makoto
Ryuu
Hermit
Egil
Kincaid
Utahime
Cú Chulainn
Shukaku
Phobos
Darkness
Tsubasa Norika
Atoru
Noxy
Licht
Ozirisz
Hayashi Yuichi
Aidor
Kuromajo
Meredith White
Hürrem
Danee
Asuka
Hime
Kenzo Kamitora
Clark Corben
Mirouki
Jun
Primrose
Nomad
Lotti
Kyuushiro
Hinari
Chancery
Joey Chrome
Enheriel
Szophie
Taidana
Halász Alex
Zhel T. Everett
Alicia
Tetsuko Jin
RenAi
King
Allen Dante
Tuki Mitsuki
Akuma
Kazuma
Shiel D. Lewis
Thunder
Aida Atsumori
Yurihime
Rosalia
Koshitsu Esutel
Haruyuki Kazuto
Kimiko
Viola
Diabel
Aizawa Shibō
Kusumi Ayani
Anatole Saito
Hitodama
Peter Worker
Zaraki Kizashi
Rita Hanami
Tomoyama Tsubaki
Mesuda Reiko
Yuyume Aokii
Mirika
Taiga Kagami
Sachi
Fuun Kotarou
Kayaba Akihiko
Mikael Vaserin
Tatsuki Ranmaru
Sakamoto Rin
Hokushin
Asuna
118 posters
6 / 31 oldal
6 / 31 oldal • 1 ... 5, 6, 7 ... 18 ... 31
Re: Dumálda alias Csevegő
Most én vok az egyetlen aktív a Vér és könnyekből??O.O Nemá, akkor én ki is lépnék, mert így nincs értelme!:S
Joey Chrome- Lovag
- Hozzászólások száma : 934
Join date : 2013. Feb. 11.
Karakterlap
Szint: 30
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Dumálda alias Csevegő
Joey Chrome írta:Most én vok az egyetlen aktív a Vér és könnyekből??O.O Nemá, akkor én ki is lépnék, mert így nincs értelme!:S
Jelentem én nem szándékozom átvenni mások által mesélt küldit. S mivel a többi mesélő is leterhelt, ezért javaslom a Vér és könnyek küldi lezárását.
Rosalia- Admin
- Hozzászólások száma : 1543
Join date : 2012. Nov. 01.
Re: Dumálda alias Csevegő
Jó, legyen Rosalia:(
Joey Chrome- Lovag
- Hozzászólások száma : 934
Join date : 2013. Feb. 11.
Karakterlap
Szint: 30
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Dumálda alias Csevegő
Joey Chrome írta:Jó, legyen Rosalia:(
Sajnálatos, hogy így alakult De bizonyára te is tudod Rita elfoglaltságának okait, ami miatt érthető, hogy nem tudja folytatni a mesélést. Pedig biztos sok munkája volt benne. Én csak arra szerettem volna kilyukadni, hogy nem tudnék és emiatt nem is akarok olyan kalandot továbbmesélni, amit más talált ki. Nem tudnám a magaménak érezni és a mesélésem minőségén is valószínűleg látszódna, hogy nem tudtam úgy felvenni a fonalat.
Azt tudom javasolni, hogy zárassátok le KA-val és jelentkezzetek új induló küldetésre helyette.
Rosalia- Admin
- Hozzászólások száma : 1543
Join date : 2012. Nov. 01.
Helyzetjelentés
Eredetileg a javaslatokba szántam, de aztán rájöttem hogy semennyire nem illik bele és igazából más témába sem. Ilyen kevert dolog, oldallal és velem kapcsolatos dolgok keveréke
Összedugtam valakivel a fejem és cseréltünk egymás között néhány számunkra negatív észrevételt az oldallal kapcsolatosan. Azt nem mondanám meg hogy kicsoda az illető, mert most éppen nem elérhető és ezt a kiírást hirtelen ötletként készítem el, majd gondolom jelezni fog itt ha lesz kiegészíteni valója vagy szeretne ő is felszólalni
A játék aktív és a közösség nagyjából egyenletes ütemben gyarapodik, ezzel szemben az én aktivitásom több szabadidő ellenére is vagy stagnál, vagy éppen lejjebb csusszan a mércén. Az jó az oldalban hogy van egy dinamikusra tervezett rendszere és küldetés/event/boss mesélés izéje, de valami megváltozott. Egyre több a hangsúly a technikai dolgokon, a mesélők és mesélgető játékosok (saját siralmas teljesítményemet nem veszem most ide) keményen igyekeznek érdekessé tenni az oldal történéseit, avagy sajátos hangulatot teremteni. Ez sikerülne is ha a játékosok egy része nem valami egészen másféle hangulatot kreált számomra, s itt most nem az én küldetéseimről van továbbra sem szó. A helyzetet egy napi chat aktivitás könnyedén összefoglalja, hiszen alig hallok másról mint itemekről, fegyverekről, KT-król meg bossharcokról. Ha előhozok valami jellemfejlődéses vagy ismerkedős beszédtémát, van maximum egy vagy két személy, akit érdekel, aztán van aki fülét-farkát behúzza meg van a többség akik úgy ignorálják az egészet. Mert őket más érdekel, őket a szintlépés, az itemek meg az optimális KT/bosshadviselés áttémázása... én pedig mindezen dolgok között egy Leeroy Jenkinsnek érzem magam, mert nekem mást jelent az itteni játék. Ugyan vannak karakterek akik barátkoznak, akad néhány akik szerelembe is estek és komplexre ütő történeteik alakultak ki, de közülük is legalább fele egyet jelent a klikkesedéssel, mások kizárulnak az életükből, szinte nincsenek is más barátaik, maximum 2-3. Na de, vissza a Leeroy Jenkins dologhoz. Tetszik nekem alapjában véve, hogy egy mmo rpg témájú frpgn a játékosok között tényleg hódít az mmo karifejlesztés/itemezés/pvp hangulat csak... én a kis Leeroy Jenkins a magam szórakoztató oldalát hiányolom és próbálom megteremteni, de ezzel mintha zavarnék másokat (- játszunk ismerkedőset? - ne már így is annyi ktm van!). Mert én mégsem úgy tekintek az oldal "világon belüli világára" mint egy szimpla mmora... hanem egy mmora ahol emberek vannak csapdába esve és bármikor majdnem bárhol meghalhatnak! És így a szociális részét nagyon ritkának (mert van néhány sikeresnek tűnő dolog), kevésbé támogatottnak (én nagyon úgy tapasztaltam, a legtöbb játékost nem tudja ismerkedés lefoglalni) és technikailag nem kifizetődőnek találom. Ez utóbbi annyit tesz ki, hogy míg egyesek bossoznak meg iszonyat gyakran gyurmáznak a halom KTjukkal, valami maroknyi kis játékos néha nagy néha próbál valami karakterfejlődést megpróbálni, de főleg egymagában, nagy ritkán egy másik játékossal karöltve (szerelmi szálak, mert jobbat párban már nem nagyon lehet megvalósítani, mint például aktív és nem pedig kijátszatlan, említés szintű barátságokat, céh tagságokat, családi kötelékeket). Zárójeles második felére van tervezet (Kana-féle céhgyűlés)persze, csak annyi a KT meg az egyéb, hogy fene képes összeszedni tagot, akit aktuálisan érdekel az xp- és aranygyűjtésen kívüli "világ", vagy ha mégis tetszik az ötlet, akkor meg nincs rá idejük, jön vissza az "annyi KT-m van így is!" mondás, ami lassan már közhely az oldalon
Emellett van egy egészen más dolog is. Túl erős a Kiritosodás a karakterek körében: van egy pár izomtáp, meg vannak a nyomban loholók, lépést tartani igyekvő (de egyébként reménytelen kilátású) karakterek, meg azok akik araszolni is alig képesek, pedig a jellemük miatt már rég az élen kellene tartaniuk. Nem azt mondom hogy ez irreális, de van akit ténylegesen elbátortalanít vagy elkedvetlenít, mert a gyengék gyengék maradnak, az erősebbek meg erősebbekké válnak. Voltak és vannak gyorsan és sikeresen felfejlődött újabb játékosok, de nem ők a többség. Aztán amióta a szintlépés határok lecsusszantak, a fejlődés is ellaposodott, mellesleg nem változott semmi, csak a gyorsabb szintlépés: de ugyanakkor változatlan arányban fejlődnek tovább új és régi karakterek is!!! A magas karik, a 11-12 szintesek pedig még a 6-os bossot igyekeznek kivégezni, mert a könnyebb fejlődéstől elillantak Aincrad pályaszintjeihez képest, de a boss harc nem lett ütemesebb, mert ütemesebbé már aligha lehetne tenni, s ez nem hiba hanem elért határ, mert nem mindenkinek van kedve kockázgatós minireagokat gyártania nagyüzemben, hogy két nap alatt vége is legyen!
Nekem pedig - ez már személyes rész - a kedvem erősen lezuhant az új évbe kerülve át, a régi izgalmas oldal átment ilyen úgynevezett hentelős dologba, ami néha jó buli lehet de állandóan már egészen más, főleg mert hogy játékosok körében hódít és nem karik körében, ami még azért érdekesebb is volna
Nem képviselek ezzel az írásommal tömegvéleményt és nem is bújtás a célja, inkább a véleményem kinyilvánítása. Nehéz számomra az itteni játék, Yoira például már nem maradt igazából sok motivációm pedig milyen jó kis pet jutott neki és a nyitott személyiségfejlődést is ígéretesnek találtam (na meg azt hittem hogy küldizés egy küldikedvelő játékossal majd normális reagidőkre ösztönzi, tévedtem, alig pörög jobban a hónapok óta álló ismerkedős játékainknál, s ha most beindulna hát... a kedvem már lezuhant az alagsorba rég). Zavar az az általános meggyőződés is, hogy amikor panaszkodok arról hogy mennyire nem megy az írás meg hogy bezzeg én mióta várok meg kire, akkor hirtelen úgy nagyjából senki nem érez együtt velem, mi több foglalkozik tovább a maga dolgával, panaszával és kapom a jogos, de ugyanakkor szimpátiamentes kritikát, ami rosszul esik. Nyafogok, néha visszabeszélek, de még ha fel sem tűnik az esetek többségében elhúzódok egy sarokba és maximum pü útján válaszolgatok az emberekre, pedig utálom a püzést. Szóval amit itt és most csinálok, hogy panaszkodok de megoldást nem kínálok: ez ugyanaz amit én zömében (zömében, egyáltalán nem kivétel nélkül azért) kapok azoktól, akiket ha általában jogosan is de türelmetlenné teszek. A közösségtől megkapom a kívánt őszinte kritikát, de emellé szomjazott szimpátia terén legtöbben valamennyien olyan laposak vagytok mint a karaktereim "fizikai erélyei"
Nem maradt igazán sok ami még itt tart, nagyjából csak néhány karakteremet sajnálnám hátrahagyni, meg a modulokat amiket kiötöltem (legenda, ragnarök) és egy-két másik játékos. Összefoglalva, én -jól észrevehetően- nem bírom a feszültséget, nem az a fajta vagyok akire ha ráförmednek akkor képes megduplázni az erőforrásait, tűrőképességét, erőkifejtését és stbijét. Elértem azt a szintet, hogy az alkalmi szóbeli, négyszemközti egyetértések már nem képesek erőt lehelni belém. Hiába van egész jó lehetőségeket kínáló szabadidőm mostanában, lelkileg nincs erőm, szellemileg sarokban érzem magam, aztán még vannak az általános magánéleti, egésségügyi meg még a sok fene probléma, amit azért nem kötök senki orrára említésen túl, mert következetesen megkértek, hogy ne soroljam fel kifogásként! Most mint mondtam, említés szintjén ugyan mégis megtettem de nem szándékozok semmit tovább tárgyalni itt
Önző megnyilvánulásaim vannak, de velem is önző a többség, ebből pedig én nem tudok erőt meríteni. Fogalmam sincsen hogy maradok vagy megyek, mit akarok jobban és a többi, de most kifejeztem részletesebben is hogy mennyire nem érzem jól itt magam
Összedugtam valakivel a fejem és cseréltünk egymás között néhány számunkra negatív észrevételt az oldallal kapcsolatosan. Azt nem mondanám meg hogy kicsoda az illető, mert most éppen nem elérhető és ezt a kiírást hirtelen ötletként készítem el, majd gondolom jelezni fog itt ha lesz kiegészíteni valója vagy szeretne ő is felszólalni
A játék aktív és a közösség nagyjából egyenletes ütemben gyarapodik, ezzel szemben az én aktivitásom több szabadidő ellenére is vagy stagnál, vagy éppen lejjebb csusszan a mércén. Az jó az oldalban hogy van egy dinamikusra tervezett rendszere és küldetés/event/boss mesélés izéje, de valami megváltozott. Egyre több a hangsúly a technikai dolgokon, a mesélők és mesélgető játékosok (saját siralmas teljesítményemet nem veszem most ide) keményen igyekeznek érdekessé tenni az oldal történéseit, avagy sajátos hangulatot teremteni. Ez sikerülne is ha a játékosok egy része nem valami egészen másféle hangulatot kreált számomra, s itt most nem az én küldetéseimről van továbbra sem szó. A helyzetet egy napi chat aktivitás könnyedén összefoglalja, hiszen alig hallok másról mint itemekről, fegyverekről, KT-król meg bossharcokról. Ha előhozok valami jellemfejlődéses vagy ismerkedős beszédtémát, van maximum egy vagy két személy, akit érdekel, aztán van aki fülét-farkát behúzza meg van a többség akik úgy ignorálják az egészet. Mert őket más érdekel, őket a szintlépés, az itemek meg az optimális KT/bosshadviselés áttémázása... én pedig mindezen dolgok között egy Leeroy Jenkinsnek érzem magam, mert nekem mást jelent az itteni játék. Ugyan vannak karakterek akik barátkoznak, akad néhány akik szerelembe is estek és komplexre ütő történeteik alakultak ki, de közülük is legalább fele egyet jelent a klikkesedéssel, mások kizárulnak az életükből, szinte nincsenek is más barátaik, maximum 2-3. Na de, vissza a Leeroy Jenkins dologhoz. Tetszik nekem alapjában véve, hogy egy mmo rpg témájú frpgn a játékosok között tényleg hódít az mmo karifejlesztés/itemezés/pvp hangulat csak... én a kis Leeroy Jenkins a magam szórakoztató oldalát hiányolom és próbálom megteremteni, de ezzel mintha zavarnék másokat (- játszunk ismerkedőset? - ne már így is annyi ktm van!). Mert én mégsem úgy tekintek az oldal "világon belüli világára" mint egy szimpla mmora... hanem egy mmora ahol emberek vannak csapdába esve és bármikor majdnem bárhol meghalhatnak! És így a szociális részét nagyon ritkának (mert van néhány sikeresnek tűnő dolog), kevésbé támogatottnak (én nagyon úgy tapasztaltam, a legtöbb játékost nem tudja ismerkedés lefoglalni) és technikailag nem kifizetődőnek találom. Ez utóbbi annyit tesz ki, hogy míg egyesek bossoznak meg iszonyat gyakran gyurmáznak a halom KTjukkal, valami maroknyi kis játékos néha nagy néha próbál valami karakterfejlődést megpróbálni, de főleg egymagában, nagy ritkán egy másik játékossal karöltve (szerelmi szálak, mert jobbat párban már nem nagyon lehet megvalósítani, mint például aktív és nem pedig kijátszatlan, említés szintű barátságokat, céh tagságokat, családi kötelékeket). Zárójeles második felére van tervezet (Kana-féle céhgyűlés)persze, csak annyi a KT meg az egyéb, hogy fene képes összeszedni tagot, akit aktuálisan érdekel az xp- és aranygyűjtésen kívüli "világ", vagy ha mégis tetszik az ötlet, akkor meg nincs rá idejük, jön vissza az "annyi KT-m van így is!" mondás, ami lassan már közhely az oldalon
Emellett van egy egészen más dolog is. Túl erős a Kiritosodás a karakterek körében: van egy pár izomtáp, meg vannak a nyomban loholók, lépést tartani igyekvő (de egyébként reménytelen kilátású) karakterek, meg azok akik araszolni is alig képesek, pedig a jellemük miatt már rég az élen kellene tartaniuk. Nem azt mondom hogy ez irreális, de van akit ténylegesen elbátortalanít vagy elkedvetlenít, mert a gyengék gyengék maradnak, az erősebbek meg erősebbekké válnak. Voltak és vannak gyorsan és sikeresen felfejlődött újabb játékosok, de nem ők a többség. Aztán amióta a szintlépés határok lecsusszantak, a fejlődés is ellaposodott, mellesleg nem változott semmi, csak a gyorsabb szintlépés: de ugyanakkor változatlan arányban fejlődnek tovább új és régi karakterek is!!! A magas karik, a 11-12 szintesek pedig még a 6-os bossot igyekeznek kivégezni, mert a könnyebb fejlődéstől elillantak Aincrad pályaszintjeihez képest, de a boss harc nem lett ütemesebb, mert ütemesebbé már aligha lehetne tenni, s ez nem hiba hanem elért határ, mert nem mindenkinek van kedve kockázgatós minireagokat gyártania nagyüzemben, hogy két nap alatt vége is legyen!
Nekem pedig - ez már személyes rész - a kedvem erősen lezuhant az új évbe kerülve át, a régi izgalmas oldal átment ilyen úgynevezett hentelős dologba, ami néha jó buli lehet de állandóan már egészen más, főleg mert hogy játékosok körében hódít és nem karik körében, ami még azért érdekesebb is volna
Nem képviselek ezzel az írásommal tömegvéleményt és nem is bújtás a célja, inkább a véleményem kinyilvánítása. Nehéz számomra az itteni játék, Yoira például már nem maradt igazából sok motivációm pedig milyen jó kis pet jutott neki és a nyitott személyiségfejlődést is ígéretesnek találtam (na meg azt hittem hogy küldizés egy küldikedvelő játékossal majd normális reagidőkre ösztönzi, tévedtem, alig pörög jobban a hónapok óta álló ismerkedős játékainknál, s ha most beindulna hát... a kedvem már lezuhant az alagsorba rég). Zavar az az általános meggyőződés is, hogy amikor panaszkodok arról hogy mennyire nem megy az írás meg hogy bezzeg én mióta várok meg kire, akkor hirtelen úgy nagyjából senki nem érez együtt velem, mi több foglalkozik tovább a maga dolgával, panaszával és kapom a jogos, de ugyanakkor szimpátiamentes kritikát, ami rosszul esik. Nyafogok, néha visszabeszélek, de még ha fel sem tűnik az esetek többségében elhúzódok egy sarokba és maximum pü útján válaszolgatok az emberekre, pedig utálom a püzést. Szóval amit itt és most csinálok, hogy panaszkodok de megoldást nem kínálok: ez ugyanaz amit én zömében (zömében, egyáltalán nem kivétel nélkül azért) kapok azoktól, akiket ha általában jogosan is de türelmetlenné teszek. A közösségtől megkapom a kívánt őszinte kritikát, de emellé szomjazott szimpátia terén legtöbben valamennyien olyan laposak vagytok mint a karaktereim "fizikai erélyei"
Nem maradt igazán sok ami még itt tart, nagyjából csak néhány karakteremet sajnálnám hátrahagyni, meg a modulokat amiket kiötöltem (legenda, ragnarök) és egy-két másik játékos. Összefoglalva, én -jól észrevehetően- nem bírom a feszültséget, nem az a fajta vagyok akire ha ráförmednek akkor képes megduplázni az erőforrásait, tűrőképességét, erőkifejtését és stbijét. Elértem azt a szintet, hogy az alkalmi szóbeli, négyszemközti egyetértések már nem képesek erőt lehelni belém. Hiába van egész jó lehetőségeket kínáló szabadidőm mostanában, lelkileg nincs erőm, szellemileg sarokban érzem magam, aztán még vannak az általános magánéleti, egésségügyi meg még a sok fene probléma, amit azért nem kötök senki orrára említésen túl, mert következetesen megkértek, hogy ne soroljam fel kifogásként! Most mint mondtam, említés szintjén ugyan mégis megtettem de nem szándékozok semmit tovább tárgyalni itt
Önző megnyilvánulásaim vannak, de velem is önző a többség, ebből pedig én nem tudok erőt meríteni. Fogalmam sincsen hogy maradok vagy megyek, mit akarok jobban és a többi, de most kifejeztem részletesebben is hogy mennyire nem érzem jól itt magam
_________________
Clumsy GM (Slateblue | 6A5ACD)
Sachi- Mesélő
- Hozzászólások száma : 178
Join date : 2012. Aug. 23.
Karakterlap
Szint: 1
Indikátor: -
Céh: -
Re: Dumálda alias Csevegő
A következőt kaptam privát üzenet formájában:
Szia!
Nem találtam kint elérhetőséget, szóval itt írok (: Szerintem talán érdekelne titeket, gyakorlatilag SAO ez is, csak real life
Szervezünk egy élőszerepjáték kupát május 18-19-én, és szeretettel meghívunk rá titeket is. A kupára 3-5 fős csapatokban lehet jelentkezni, de a szólóban is lehet jönni.
Infók: http://kozepfoldehetvege.tk
A versenyre jelentkezés: anglachelm@gmail.com csapatnévvel és a csapattagokkal.
Ha másért nem, a kajáért megéri jönni
Üdv,
Anglachel
Szia!
Nem találtam kint elérhetőséget, szóval itt írok (: Szerintem talán érdekelne titeket, gyakorlatilag SAO ez is, csak real life
Szervezünk egy élőszerepjáték kupát május 18-19-én, és szeretettel meghívunk rá titeket is. A kupára 3-5 fős csapatokban lehet jelentkezni, de a szólóban is lehet jönni.
Infók: http://kozepfoldehetvege.tk
A versenyre jelentkezés: anglachelm@gmail.com csapatnévvel és a csapattagokkal.
Ha másért nem, a kajáért megéri jönni
Üdv,
Anglachel
Kayaba Akihiko- Admin
- Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.
Re: Dumálda alias Csevegő
A hírekben írtam néhány nagyobb módosítást, hiszen igazad van, tényleg táp-orientált lett a csapat.
Kayaba Akihiko- Admin
- Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.
Re: Dumálda alias Csevegő
Leestél csetről KA, szóval bemásolom ide :3 (részlet csak, az nem ide tartozó részt kiszedtem)
[16:01:16] Clio Chronos : KA, én a KT-s változatással nem értek egyet
[16:01:39] @ Sachi : számítottam erre X3
[16:02:19] @ Lizbet : szerintem korrekt változtatások
[16:02:45] Clio Chronos : én inkább 2-re csökkenteném a kT létszámot
[16:03:35] Mirika : amúgy ebben van valami, a kettő szerintem is jobb lenne, hogy ne legyen valaki annyira meglőve, ha befagy egy KT
[16:05:07] @ Lizbet : Ha befagy, lezáratja Very Happy
[16:05:15] Clio Chronos : A 3 tényleg sok
[16:05:22] Clio Chronos : De az egy az meg nagyon tré.
[16:05:28] Clio Chronos : Akkor inkább kettő
[16:06:30] Kazuma : ilyen esetben le lehetne zárni vagy adni neki egy + helyet nem?
[16:07:01] Kazuma : ha már láthatóan befagyott..
[16:08:03] Mirika : Kazu, ha mindkét user aktív játékos, akkor csak közös megegyezés alapján zárok
[16:08:23] Mirika : márpedig mittomén, Ayaninél vagy éppen nálam is, előfordul hogy egy-másfél hétig nem írok valahová
[16:09:02] @ Diabel : 2-vel én is jobban kibékülnék. újakkal így senki nem fog KT-zni, mert alacsony szintűek is, és megbízhatatlanok is.
[16:09:30] Kusumi Ayani : sztem is jó lenne 2
[16:09:45] Enheriel : óóóóóh, csak nem szívjátok KA vérét?*.*
[16:09:47] Kusumi Ayani : bár én vállat vonok az egy láttán is
[16:11:08] Clio Chronos : De, Enhi, azt tesszük.
Mirika- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 2764
Join date : 2012. Aug. 02.
Age : 28
Tartózkodási hely : Nyster
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Zöld
Céh: Justice League
Re: Dumálda alias Csevegő
Majd idővel lesz 2, de most egy ideig 1 marad. Az inaktív KT-kat meg majd záratjátok.
Kayaba Akihiko- Admin
- Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.
Re: Dumálda alias Csevegő
Sztem pedig az ismerkedések pontozása egy felöl értelmetlen játéktörténetileg,
(azért kap a kari jutalmat, mert leült beszélgetni vkivel? o.o
ennyire ne szaladjunk el az eredeti történettől! pls)
Másfelöl,
Egy MMORPG-ben az a feladat, hogy a tagok tápoljanak, és ha vki nem beszélget, értelemszerűen kevesebb ismerkedése lesz.
Másrészről ezzel sztem csak a már így is nagy szakadékot növelitek a kezdők és a haladók között.
Én pl így is nehezen tudom csak tartani a lépést Anatékkal, meg a többiekkel, de ha minden ismije ezentúl exp-s lesz, (ami pedig felfoghatatlan a játékban, hogy miért)
akkor úgy elhúz mindenki a ködbe, hogy a nyomukat se látjuk.
így nem vicces a játék. -__-
És hozzátenném, hoyg rengeteg KT valójában brainfight, vagy a nagyobb része ismerkedés, illetve átmegy ismerkedésbe is utána....
Egy KT is lehet színvonalas, és lehet olyan, hogy nem a brutal harc a lényeg, sok példa van már rá.
(azért kap a kari jutalmat, mert leült beszélgetni vkivel? o.o
ennyire ne szaladjunk el az eredeti történettől! pls)
Másfelöl,
Egy MMORPG-ben az a feladat, hogy a tagok tápoljanak, és ha vki nem beszélget, értelemszerűen kevesebb ismerkedése lesz.
Másrészről ezzel sztem csak a már így is nagy szakadékot növelitek a kezdők és a haladók között.
Én pl így is nehezen tudom csak tartani a lépést Anatékkal, meg a többiekkel, de ha minden ismije ezentúl exp-s lesz, (ami pedig felfoghatatlan a játékban, hogy miért)
akkor úgy elhúz mindenki a ködbe, hogy a nyomukat se látjuk.
így nem vicces a játék. -__-
És hozzátenném, hoyg rengeteg KT valójában brainfight, vagy a nagyobb része ismerkedés, illetve átmegy ismerkedésbe is utána....
Egy KT is lehet színvonalas, és lehet olyan, hogy nem a brutal harc a lényeg, sok példa van már rá.
_________________
"Alex a minden lében kanál karakter"
by Ranmaru
by Ranmaru
- flamberg:
- Zafírszálas fejpánt:
Statok
Alex és FalánkAlex Flamberggel
Halász Alex- Harcos
- Hozzászólások száma : 1731
Join date : 2012. Dec. 16.
Age : 30
Tartózkodási hely : JL palota; Hinari és Al közös lakrésze
Karakterlap
Szint: 36
Indikátor: Zöld
Céh: Justice League
Re: Dumálda alias Csevegő
Egyetértek Alexel, szerintem se illene bele a játékba az, hogy puszta beszélgetéssel szinteljük (de jó is lenne ha minden mmo-ban így lenne, pikkpakk elérném a szinthatárokat ) és valóban sok olyan KT van ami inkább ismerkedés mint sem rendes küzdelem. Egyszóval, osztom alex véleményét, ötletnek nem rossz csak nem illik bele egy mmo világába szerintem
Rita Hanami- Kardforgató
- Hozzászólások száma : 811
Join date : 2012. Aug. 20.
Karakterlap
Szint: 18
Indikátor: Zöld
Céh: -
Re: Dumálda alias Csevegő
Hát, végülis erre én is ezt mondtam, mármint azt hogy nem értem hogy működik az ismerkedésre az xp történetileg. Amúgy én a szintlépési gyorsaságokat venném a régire vissza... bár eredménye nem tudom hogy lenne e
_________________
Clumsy GM (Slateblue | 6A5ACD)
Sachi- Mesélő
- Hozzászólások száma : 178
Join date : 2012. Aug. 23.
Karakterlap
Szint: 1
Indikátor: -
Céh: -
Re: Dumálda alias Csevegő
Azt lehetne, hogy a 10-es szintek fölött lévő egyének kevesebb exp-t kapjanak.
Most az előbb számolgattam Rennel chaten és egy 12-es szinten álló 65+ (saccperkábé) exp kap.
Az meg már majdnem két (azaz 2, kettő) szint. O.o
Kaphatnának megint keveset...valamennyivel (mondjuk Rant ez sem állítja meg, de ő egyedi eset )
Szóval feljebb lehetne még nehezebb a szintlépés.
Mert így túl könnyű... ._.
és mondjuk cserébe több arany lenne onnatól ajutalom. Hiszen feljebb úgyis drágább minden. Hmm ^^
10.-szint fölött az arany lenne több, és az exp kevesebb. :"3
//hírtelen ötlet, meg nincs kidolgozva rendesen, de neki tetszik :3 //
Most az előbb számolgattam Rennel chaten és egy 12-es szinten álló 65+ (saccperkábé) exp kap.
Az meg már majdnem két (azaz 2, kettő) szint. O.o
Kaphatnának megint keveset...valamennyivel (mondjuk Rant ez sem állítja meg, de ő egyedi eset )
Szóval feljebb lehetne még nehezebb a szintlépés.
Mert így túl könnyű... ._.
és mondjuk cserébe több arany lenne onnatól ajutalom. Hiszen feljebb úgyis drágább minden. Hmm ^^
10.-szint fölött az arany lenne több, és az exp kevesebb. :"3
//hírtelen ötlet, meg nincs kidolgozva rendesen, de neki tetszik :3 //
_________________
"Alex a minden lében kanál karakter"
by Ranmaru
by Ranmaru
- flamberg:
- Zafírszálas fejpánt:
Statok
Alex és FalánkAlex Flamberggel
Halász Alex- Harcos
- Hozzászólások száma : 1731
Join date : 2012. Dec. 16.
Age : 30
Tartózkodási hely : JL palota; Hinari és Al közös lakrésze
Karakterlap
Szint: 36
Indikátor: Zöld
Céh: Justice League
Re: Dumálda alias Csevegő
A másik oldalon meg ott van az, hogy ismerkedni nem csak és kizárólag párbajokkal kellene és sok olyan KT van, amiben igazából az ismerkedés dominál a harc helyett, és csak azért lesz belőle KT, hogy exp is járjon a végén. Mert fejlődni kell, hogy utolérjék a nagyokat és mehessenek bossharcokra.
Ha valaki elég aktív tud lenni, akkor miért ne kaphatna jutalmazást az aktivitásáért? Ilyen alapon az egykarisok is előnyben vannak a multisokkal szemben, mert utóbbiaknak többfelé kell osztaniuk az aktivitásukat.
Az való igaz, hogy nem igazán passzol a történetbe, hogy egy szimpla időtöltés, bulizás közben is fejlődnek a játékosok, de erre nem így kell gondolni, hanem úgy, mint jutalom az aktivitásért, a szociális játékokért, a karakter jelemének fejlődéséért. A szintfejlődést meg rá lehet fogni az offscreen farmolásra, grindelésre.
Ha valaki elég aktív tud lenni, akkor miért ne kaphatna jutalmazást az aktivitásáért? Ilyen alapon az egykarisok is előnyben vannak a multisokkal szemben, mert utóbbiaknak többfelé kell osztaniuk az aktivitásukat.
Az való igaz, hogy nem igazán passzol a történetbe, hogy egy szimpla időtöltés, bulizás közben is fejlődnek a játékosok, de erre nem így kell gondolni, hanem úgy, mint jutalom az aktivitásért, a szociális játékokért, a karakter jelemének fejlődéséért. A szintfejlődést meg rá lehet fogni az offscreen farmolásra, grindelésre.
Mirika- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 2764
Join date : 2012. Aug. 02.
Age : 28
Tartózkodási hely : Nyster
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Zöld
Céh: Justice League
Re: Dumálda alias Csevegő
Halász Alex írta:Sztem pedig az ismerkedések pontozása egy felöl értelmetlen játéktörténetileg,
(azért kap a kari jutalmat, mert leült beszélgetni vkivel? o.o
ennyire ne szaladjunk el az eredeti történettől! pls)
Másfelöl,
Egy MMORPG-ben az a feladat, hogy a tagok tápoljanak, és ha vki nem beszélget, értelemszerűen kevesebb ismerkedése lesz.
Másrészről ezzel sztem csak a már így is nagy szakadékot növelitek a kezdők és a haladók között.
Én pl így is nehezen tudom csak tartani a lépést Anatékkal, meg a többiekkel, de ha minden ismije ezentúl exp-s lesz, (ami pedig felfoghatatlan a játékban, hogy miért)
akkor úgy elhúz mindenki a ködbe, hogy a nyomukat se látjuk.
így nem vicces a játék. -__-
És hozzátenném, hoyg rengeteg KT valójában brainfight, vagy a nagyobb része ismerkedés, illetve átmegy ismerkedésbe is utána....
Egy KT is lehet színvonalas, és lehet olyan, hogy nem a brutal harc a lényeg, sok példa van már rá.
Ha úgy nézzük egy MMORPG-ben azért sem kapsz jutalmat, ha megküzdesz valakivel. Mellesleg pont, hogy így tudtok könnyebben felzárkózni hozzájuk, hiszen az ismerkedésnél nem kapnak több expet, mint egy 1-es szintű játékos, ellenben küzdőtérnél akár 1 szintes különbségek is vannak.
EDIT: Az ismerkedés exp éppen azért lett bevezetve, hogy hamarabb felzárkózzatok. Másfelől Mirika is igazat mond.
Kayaba Akihiko- Admin
- Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.
Re: Dumálda alias Csevegő
Igazából lehet korlátozni akárhogy is ezeket a dolgokat, de ez a Sao világának, ennek a fórumnak az egyik és talán a legnagyobb hátránya, mi ellen újabb két-három hónap múlva nem lehet majd mit tenni. Lesznek 20-25-ös szintű játékosok és lesznek a kezdők, ha valaki ilyen szintkülönbségénél egyáltalán akar majd csatlakozni az oldalhoz.
Ez van, ezt kell szeretni. Tudom bunkó megnyilvánulásnak tűnhet ez, de valóban nem lehet ez ellen mit tenni.
Az aktívak most több KT helyett, több ismerkedést fognak vinni. A lényeg annyiban fog változni, hogy ki aktívabb az fog jobban fejlődni. De az említett 2-3 hónap múlva bármennyire lehet aktív egy kezdő karakter, nem fogja utolérni az élmezőnyt. Ez mindenhol így, nem csak ezen az oldalon. Csupán csak itt annyi a hátránya, hogy az oldal a boss harcokra épül, mit csak frontharcosok vihetnek. Remélem illik ide a mondandóm.
Ez van, ezt kell szeretni. Tudom bunkó megnyilvánulásnak tűnhet ez, de valóban nem lehet ez ellen mit tenni.
Az aktívak most több KT helyett, több ismerkedést fognak vinni. A lényeg annyiban fog változni, hogy ki aktívabb az fog jobban fejlődni. De az említett 2-3 hónap múlva bármennyire lehet aktív egy kezdő karakter, nem fogja utolérni az élmezőnyt. Ez mindenhol így, nem csak ezen az oldalon. Csupán csak itt annyi a hátránya, hogy az oldal a boss harcokra épül, mit csak frontharcosok vihetnek. Remélem illik ide a mondandóm.
_________________
Élet: 41; Fegyverkezelés: 52; Erő: 14; Irányítás: 21; Kitartás: 45; Gyorsaság: 37; Speciális képesség: 12; Páncél: 60
Keresés: 1; Akrobatika: 1 Súlyemelés: 1 Nyomkövetés: 3
Kertészkedés: Gyakorló szint; Lovaglás: Mester szint; Bűvészkedés: Haladó szint; Vadászat: Gyakorló szint
Peter Worker- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 1008
Join date : 2012. Sep. 28.
Age : 32
Karakterlap
Szint: 26
Indikátor: Zöld
Céh: Young Justice
Re: Dumálda alias Csevegő
Az utolsó sorok problémáját azért ha megoldani nem is, de enyhíteni lehetne: minibossok, rejtett kazamaták
_________________
Clumsy GM (Slateblue | 6A5ACD)
Sachi- Mesélő
- Hozzászólások száma : 178
Join date : 2012. Aug. 23.
Karakterlap
Szint: 1
Indikátor: -
Céh: -
Re: Dumálda alias Csevegő
Már volt elnéptelenedés ezen az oldalon, amikor az élharcosok nagy része fogta magát, és szabira ment. Tudom, mert anno, amikor Diabelt megkaptam, az volt az első dolgom, hogy küldözgettem mindenfelé a PÜ-ket, írogattam a maileket. Nekünk sem jó, hogy szinte csak mi vagyunk az élmezőnyben - jó, ez most talán hülyén meg nagyképűen hangzik -, de egy idő után megunjuk egymást, meg a saját karaktereinket is. Volt már ilyen, és én még vizionálok egyet-kettőt. A könnyebb szintlépés miatt kisebbek a határok a JK-k között, régebben, emlékeim szerin volt, hogy majdnem egy szinttel rávertem mindenkire Rannal, másodlagos képesség nélkül is.
Szóval szerintem fel lehet majd csatlakozni, mindig mindenki örül az új husiknak. Persze lehet, hogy naiv vagyok, meg rosszul logikázom. Akkor ez van.
Szóval szerintem fel lehet majd csatlakozni, mindig mindenki örül az új husiknak. Persze lehet, hogy naiv vagyok, meg rosszul logikázom. Akkor ez van.
_________________
A Fegyvermester
Állandó akciók: érccel rendelkezőknek és árubeszállítóknak! Foglalási lehetőség! Kezdők támogatása!
- pontozás:
- Élet: 14 +5 -> 95 HP
Fegyverkezelés: 47 +4 -> 51
Kitartás: 11 +2 -> 13
Gyorsaság: 26 +8 -> 34
Speciális képesség: 7 +5 -> 12
Páncél: 11
1x Természet Gyűrű (+1 élet)
1x Gyorstalpaló (+8 gyorsaság)
1x Vas Sisak (+7 páncél)
1x Bőrruha (+4 páncél)
1x Tünemény Gyűrű (+2 élet, +5 speciális képesség)
1x Hősi Köpeny (+2 élet +2 kitartás)
1x Artemis (L) (+4 fegyverkezelés)
Artemis nyilai meg vannak áldva, így minden egyes találatkor egyel többet sebeznek. Először a használó sebzésével megegyezőt, majd plusz egyet, majd az előző értékhez megint plusz egyet, mindaddig, amíg a pluszok száma el nem éri a fegyver szintjét.
Tatsuki Ranmaru- Íjász
- Hozzászólások száma : 606
Join date : 2012. Aug. 01.
Karakterlap
Szint: 20
Indikátor: Zöld
Céh: -
Re: Dumálda alias Csevegő
Hát... Mirika, ha jól értettem, azt mondtad, hogy páran KT-kat kihasználva ismerkednek, s így kapnak plusz pontot, ami talán kihasználása a KT adta lehetőségeknek, mert ugye fejlődni akarunk. De ha lecsökkentjük a KT-k számát, s az ismerkedős játékokra is kapunk exp-ket, hát nem ugyanoda kerülünk? Így is úgy is exp-t kapunk az ismerkedésre.
Szóval igazából nekem nem tetszik, hogy ismerkedésre kapjunk exp-t. Jó, én is észrevettem, hogy mindenki a kariját tunkolja ezerrel, de ez egy ilyen világ. Ha mi magunk a SAOba kerülnénk, ugyanezt tennénk. Ösztönös, s reális viselkedés az userek és a karik részéről is.
Szóval mostanában itt mindenki az etikusságról, meg erkölcsről beszélt, szerintem nem túl etikus azért exp-t kapni, mert ismerkedünk. Azt a KT-kon is lehet kapni. Csak mindenki húzni fogja a száját, s panaszkodni fog. Szerintem exp helyett lehessen más jutalmakat kapni. Nem is aranyra gondoltam, bár az senkinek sem jön rosszul, de lehetnének egyéb apróságok. Csak ne exp. De nem lehetne tudni, hogy mit kap az illető, s ez csábítani fogja a játékosokat az ismerkedős játékok játszására. Vagyis a kecske és a káposzta is megmarad.
Én KT-ban a 2-t látnám reálisnak, hisz tényleg már sok volt a 3, és azok elég exp forrást adnak, a küldikről ne is beszéljünk. Bár azok lassabbak. Az ismerkedős játékok inkább más jutalmazásúak legyenek. Van benne kihívás, egy kis izgalom is. És máris több lesz az ilyen reag...
Szóval igazából nekem nem tetszik, hogy ismerkedésre kapjunk exp-t. Jó, én is észrevettem, hogy mindenki a kariját tunkolja ezerrel, de ez egy ilyen világ. Ha mi magunk a SAOba kerülnénk, ugyanezt tennénk. Ösztönös, s reális viselkedés az userek és a karik részéről is.
Szóval mostanában itt mindenki az etikusságról, meg erkölcsről beszélt, szerintem nem túl etikus azért exp-t kapni, mert ismerkedünk. Azt a KT-kon is lehet kapni. Csak mindenki húzni fogja a száját, s panaszkodni fog. Szerintem exp helyett lehessen más jutalmakat kapni. Nem is aranyra gondoltam, bár az senkinek sem jön rosszul, de lehetnének egyéb apróságok. Csak ne exp. De nem lehetne tudni, hogy mit kap az illető, s ez csábítani fogja a játékosokat az ismerkedős játékok játszására. Vagyis a kecske és a káposzta is megmarad.
Én KT-ban a 2-t látnám reálisnak, hisz tényleg már sok volt a 3, és azok elég exp forrást adnak, a küldikről ne is beszéljünk. Bár azok lassabbak. Az ismerkedős játékok inkább más jutalmazásúak legyenek. Van benne kihívás, egy kis izgalom is. És máris több lesz az ilyen reag...
Koshitsu Esutel- Íjász
- Hozzászólások száma : 806
Join date : 2012. Dec. 19.
Age : 28
Tartózkodási hely : Artes Limen
Karakterlap
Szint: 22
Indikátor: Zöld
Céh: Artes Liberales
Re: Dumálda alias Csevegő
Oké, látom sokan jöttetek és elég ésszerű érvekkel. Ha ennyire ellene vagytok, akkor felnövelem 2-re a küzdőterek számát. Judy ajánlata szerint ne legyen exp, akkor tényleg áttérünk a tárgybéli jutalmazáshoz ismerkedéseknél, de kérem, hogy ne csak KT-ról szóljon az oldal.
Kayaba Akihiko- Admin
- Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.
Re: Dumálda alias Csevegő
Gyerekek, valaki, aki nem hülyéskedi el, meg tudja, mi az az állat, írjon már az alábbi statokra valami hozzáillő lányokra jó állatot... (és nemn nyuszikat, kiscicákat meg ilyesmiket akarok, hanem komolyabbakat!)
Élet
Fegyverkezelés
Irányítás
Kitartás
Gyorsaság
Speciális Képesség
Élet
Fegyverkezelés
Irányítás
Kitartás
Gyorsaság
Speciális Képesség
_________________
Adatlap|Bolt|NJK-k|Gyűjtemény
Színeim:
Enheriel (violet), Lulu (hotpink), Villámlás (khaki), Snowcat (#9999FF), Regina (cyan)
Enheriel- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 1188
Join date : 2012. Dec. 29.
Age : 33
Tartózkodási hely : nem mondom meg:P
Karakterlap
Szint: 30
Indikátor: Zöld
Céh: Artes
Re: Dumálda alias Csevegő
tessék
Fekete Unikornis (lvl 1) 3
Élet: 2
Fegyverkezelés: 0
Irányítás: 4
Kitartás: 3
Gyorsaság: 3
Speciális Képesség: 3
Képesség: Szarva fehér fényben kezd el izzani, és pár másodpercen belül egy hófehér sugarat lő ki belőle, ami (Irányítás x SK)/3 sebzést okoz az ellenfélnek
Fekete Unikornis (lvl 1) 3
Élet: 2
Fegyverkezelés: 0
Irányítás: 4
Kitartás: 3
Gyorsaság: 3
Speciális Képesség: 3
Képesség: Szarva fehér fényben kezd el izzani, és pár másodpercen belül egy hófehér sugarat lő ki belőle, ami (Irányítás x SK)/3 sebzést okoz az ellenfélnek
_________________
Megnyitott a Főnixkönny - Fegyver és Potion Szaküzlet. T2-es érclátókat, T2-es növénylátókat keresek beszállítónak, akik részesedést kapnak az általuk hozott nyersanyagból készített, majd eladott item árából.
Kusumi Ayani- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 1874
Join date : 2012. Aug. 14.
Age : 28
Tartózkodási hely : valahol a porban >.>
Karakterlap
Szint: 32
Indikátor: Zöld
Céh: Angelic Voice
Re: Dumálda alias Csevegő
Ayani, nem ilyenre gondoltamX( Nem új állatot akarok, hanem olyan állatokat, amik egy-egy statok szimbolizálnak. Érted?XP
Amúgy nem lenne rossz.
Amúgy nem lenne rossz.
_________________
Adatlap|Bolt|NJK-k|Gyűjtemény
Színeim:
Enheriel (violet), Lulu (hotpink), Villámlás (khaki), Snowcat (#9999FF), Regina (cyan)
Enheriel- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 1188
Join date : 2012. Dec. 29.
Age : 33
Tartózkodási hely : nem mondom meg:P
Karakterlap
Szint: 30
Indikátor: Zöld
Céh: Artes
Re: Dumálda alias Csevegő
hát köszönöm szépen, hogy így kitoltatok velem...
De hogy többet nem teszek jót nektek, az biztos! Én csak azt akartam, hogy ne csak valami uncsi bolt legyen, és erre? Hogy "ez nem jó, az nem jó, így nem fair, úgy nem fair". Tudjátok, mennyit dolgoztam, hogy ne úgy járjak, mint Ryner sütis boltja? Az értéktelen életemre esküszöm, csakis a fórumnak vagyis nektek akartam jót.
Ha tudom, hogy csak vita lesz ez miatt, dobom ki az ötletet a kukába...
bocsánat, ha valakit megbántottam, nem volt szándékom, kulturáltan akarom ezúttal megbeszélni ezt...
//EDITELVE VAN//
De hogy többet nem teszek jót nektek, az biztos! Én csak azt akartam, hogy ne csak valami uncsi bolt legyen, és erre? Hogy "ez nem jó, az nem jó, így nem fair, úgy nem fair". Tudjátok, mennyit dolgoztam, hogy ne úgy járjak, mint Ryner sütis boltja? Az értéktelen életemre esküszöm, csakis a fórumnak vagyis nektek akartam jót.
Ha tudom, hogy csak vita lesz ez miatt, dobom ki az ötletet a kukába...
bocsánat, ha valakit megbántottam, nem volt szándékom, kulturáltan akarom ezúttal megbeszélni ezt...
//EDITELVE VAN//
Joey Chrome- Lovag
- Hozzászólások száma : 934
Join date : 2013. Feb. 11.
Karakterlap
Szint: 30
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Dumálda alias Csevegő
Nem akarok beleszólni, nem ismerem a részleteket de te magad is hibás vagy mert minden egyes licit után neked emelni kellet volna az árat és vagy megadja a következő vagy elviszi az előző licitáló és így elmaradtak volna a gusztustalan húzások (igen mindkettő az volt szerintem) de ettől független nem kellene eljátszani a mártírt. Az alap ötlet jó volt csupán a megvalósítás nem jött össze
Rita Hanami- Kardforgató
- Hozzászólások száma : 811
Join date : 2012. Aug. 20.
Karakterlap
Szint: 18
Indikátor: Zöld
Céh: -
6 / 31 oldal • 1 ... 5, 6, 7 ... 18 ... 31
Similar topics
» Yahiko VS Lyliana (Alias Hime)
» Aruko Ai, alias Graceful - A félénk harcos útja
» [Off] Csevegő
» Csevegő
» Csevegő
» Aruko Ai, alias Graceful - A félénk harcos útja
» [Off] Csevegő
» Csevegő
» Csevegő
6 / 31 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.