Idomár beszélgetések, tapasztalatok
+8
Aeon
Utahime
Asasel
Szophie
Peter Worker
Anatole Saito
Chancery
Shukaku
12 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Idomár beszélgetések, tapasztalatok
*Shu fel alá járkált a céhház könyvtárában, az olvasó asztalkán egy halom könyv, szép sorrendben egymásra polcolva, mellettük papírlapok, néhány már füzetbe kötve, néhány csak lapokban.*
-Már mindet elolvastam. Kétszer is megnéztem, és Chan néni sem tud többet mutatni. Ilyen sokat olvastam, és annyira kevés dolog van mégis a jegyzetekben. Talán ha megosztanám a tapasztalataimat a többi idomárral... de biztosan nem akarnak a nagy idomárok engem tanítani.
*Timidus egy ideig a polcról követte a lányt a tekintetével, majd amikor belefáradt rálebegett a jegyzeteire, és sokatmondóan mutatott a rengeteg felhalmozott adatra.*
-Jó, jó... megpróbálom. De csak egy levél. Ha senki nem válaszol, akkor továbbra is veled fogok gyakorolni, és órákat tartani, hogy figyelhessem a viselkedésedet.
Tehát a lényeg:
Igen sok adat van a különböző kasztokról, de az idomárok kis segítőiről, akik szerintem a kaszttal való játék felét jelentik, igen kevés infó kering.
Nem vagyok egy régi játékos, de az idomárkodásom során már többször találkoztam olyan problémával, hogy nem tudtam, hogy mi miképpen működik a pettel kapcsolatban, infót nem találtam, de ütközni sem akartam, ha már esetleg valahol lett volna az adott dologra precedens. Persze minden kérdésemet feltehetném a kérdezős topikban, de inkább úgy gondoltuk /Peter volt a felbújtó/, hogy érdemesebb lenne ennek egy topikot szentelni.
Elsőként összegyűjthetnénk a már meglévő adatokat, majd toldozgathatnánk is. Itt persze nagyon általános érvényű dolgokra kell gondolni, hiszen nem célom, hogy bárki petjének a személyiségébe belenyúljak.
Például:
-Az emberi nyelvet nem beszélő petek képesek-e egymást megérteni, vagy csak az azonos fajúak? (Az pet-ovis kalandban úgy emlékszem volt rá példa.)
-Mennyire kötelesek engedelmeskedni az idomárnak?
-etc etc
Természetesen örömmel olvasok egyéni tapasztalatokat is, ki hogyan oldott meg adott problémát, hogyan gondolkodik az ő petje erről-arról. Mennyire érzik azt, hogy nem olyan valósak, mint az idomárjaik, mennyire zavarja ez őket? Mennyire értik a halál fogalmát, miért segítenek nekünk, ha a játék vége az ő végüket is jelenti, álmodnak-e az androidok elektromos bárányokkal?
Először is az a kérdésem, hogy van-e erre igény, vagy csak én vagyok ennyire elvetemült? Ha van, akkor várom a javaslatokat. :3
-Már mindet elolvastam. Kétszer is megnéztem, és Chan néni sem tud többet mutatni. Ilyen sokat olvastam, és annyira kevés dolog van mégis a jegyzetekben. Talán ha megosztanám a tapasztalataimat a többi idomárral... de biztosan nem akarnak a nagy idomárok engem tanítani.
*Timidus egy ideig a polcról követte a lányt a tekintetével, majd amikor belefáradt rálebegett a jegyzeteire, és sokatmondóan mutatott a rengeteg felhalmozott adatra.*
-Jó, jó... megpróbálom. De csak egy levél. Ha senki nem válaszol, akkor továbbra is veled fogok gyakorolni, és órákat tartani, hogy figyelhessem a viselkedésedet.
Tehát a lényeg:
Igen sok adat van a különböző kasztokról, de az idomárok kis segítőiről, akik szerintem a kaszttal való játék felét jelentik, igen kevés infó kering.
Nem vagyok egy régi játékos, de az idomárkodásom során már többször találkoztam olyan problémával, hogy nem tudtam, hogy mi miképpen működik a pettel kapcsolatban, infót nem találtam, de ütközni sem akartam, ha már esetleg valahol lett volna az adott dologra precedens. Persze minden kérdésemet feltehetném a kérdezős topikban, de inkább úgy gondoltuk /Peter volt a felbújtó/, hogy érdemesebb lenne ennek egy topikot szentelni.
Elsőként összegyűjthetnénk a már meglévő adatokat, majd toldozgathatnánk is. Itt persze nagyon általános érvényű dolgokra kell gondolni, hiszen nem célom, hogy bárki petjének a személyiségébe belenyúljak.
Például:
-Az emberi nyelvet nem beszélő petek képesek-e egymást megérteni, vagy csak az azonos fajúak? (Az pet-ovis kalandban úgy emlékszem volt rá példa.)
-Mennyire kötelesek engedelmeskedni az idomárnak?
-etc etc
Természetesen örömmel olvasok egyéni tapasztalatokat is, ki hogyan oldott meg adott problémát, hogyan gondolkodik az ő petje erről-arról. Mennyire érzik azt, hogy nem olyan valósak, mint az idomárjaik, mennyire zavarja ez őket? Mennyire értik a halál fogalmát, miért segítenek nekünk, ha a játék vége az ő végüket is jelenti, álmodnak-e az androidok elektromos bárányokkal?
Először is az a kérdésem, hogy van-e erre igény, vagy csak én vagyok ennyire elvetemült? Ha van, akkor várom a javaslatokat. :3
Shukaku- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 5959
Join date : 2013. Apr. 27.
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Zöld
Céh: Jumpy Vigor
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Hogy őszinte legyek, ez egy jó ötlet \o/ Néha én is kerültem bajba, hogy miként működhetnek a dolgok (pl régen KT-ban, hogy Fele Életre menő harc esetén a petnek is csak a fele életet kell-e levinni).
Mondjuk amiket én tudok/gondolok, azt így magamtól úgyse szedem össze rendesen, olyanra képtelen vagyok, de ami felmerül kérdés és tudom a választ, azt le tudom írni ^^
És amit észrevettem, hogy egységes rendszer nagyon (még) nincs. Minden pet olyan önálló, mint maguk a karakterek. Valamelyik tud beszélni, valamelyik nem. Én meg még néha arról is elfeledkezem, hogy csak egy digitális szörnyről van szó tulajdonképpen >.>
Példának okáért ugye nekem két petem is volt: Norm meg ÁK. Norm egy cuki, csipogó kis nyolclábú volt, aki mindenhez olyan pozitívan állt hozzá, hogy csak nah. Barátságos, mindig mosolygós, pattogós. Mégsem tudok a mai napig úgy gondolkodni, hogy belelássak a fejébe (vele többek közt ezért lehetetlen is lett volna nekem a Pet Ovi). ÁK a totális ellentéte, imád harcolni, arrogáns, a mosoly még egyszer sem jelent meg a pofiján, amióta játszom vele, de mégsem nevezhető gonosznak, mert valahogy fenntartja az embert a ló hátán, ha baj van.
Hmm...
-Szerintem képesek lehetnek megérteni egymást, ha adottak rá a körülmények - Álom nem tudott rendesen kommunikálni a fiatalkoráig, és azt is telepatikusan teszi.
-Mennyire kötelesek engedelmeskedni... szerintem nagyon, tekintve, hogy ha a user kimondja a parancsszót, akkor a program lefuttatja a kellő kódsort és a pet csinálja a dolgát. Legalábbis informatikus-aggyal én így tudom elképzelni a dolgot. Ha egy pet nem engedelmeskedik, akkor az bug.
Egyébként, főleg kezdőknek írom, saját tapasztalatból:
Sosem felejtem el az első KT-mat, amit persze vesztesen végeztem, és úgy, hogy az ellenfelem a petemet célozta. Még userileg is halálra rémültem, hogy "uramisten, megöli, és pet nélkül maradok", de végül elmagyarázták in-game, hogy erről szó sincs, a rendszer megállítja az utolsó csapást és kiírja a nyertest. :)Pont, mint a játékosnál is.
Mondjuk amiket én tudok/gondolok, azt így magamtól úgyse szedem össze rendesen, olyanra képtelen vagyok, de ami felmerül kérdés és tudom a választ, azt le tudom írni ^^
És amit észrevettem, hogy egységes rendszer nagyon (még) nincs. Minden pet olyan önálló, mint maguk a karakterek. Valamelyik tud beszélni, valamelyik nem. Én meg még néha arról is elfeledkezem, hogy csak egy digitális szörnyről van szó tulajdonképpen >.>
Példának okáért ugye nekem két petem is volt: Norm meg ÁK. Norm egy cuki, csipogó kis nyolclábú volt, aki mindenhez olyan pozitívan állt hozzá, hogy csak nah. Barátságos, mindig mosolygós, pattogós. Mégsem tudok a mai napig úgy gondolkodni, hogy belelássak a fejébe (vele többek közt ezért lehetetlen is lett volna nekem a Pet Ovi). ÁK a totális ellentéte, imád harcolni, arrogáns, a mosoly még egyszer sem jelent meg a pofiján, amióta játszom vele, de mégsem nevezhető gonosznak, mert valahogy fenntartja az embert a ló hátán, ha baj van.
Hmm...
-Szerintem képesek lehetnek megérteni egymást, ha adottak rá a körülmények - Álom nem tudott rendesen kommunikálni a fiatalkoráig, és azt is telepatikusan teszi.
-Mennyire kötelesek engedelmeskedni... szerintem nagyon, tekintve, hogy ha a user kimondja a parancsszót, akkor a program lefuttatja a kellő kódsort és a pet csinálja a dolgát. Legalábbis informatikus-aggyal én így tudom elképzelni a dolgot. Ha egy pet nem engedelmeskedik, akkor az bug.
Egyébként, főleg kezdőknek írom, saját tapasztalatból:
Sosem felejtem el az első KT-mat, amit persze vesztesen végeztem, és úgy, hogy az ellenfelem a petemet célozta. Még userileg is halálra rémültem, hogy "uramisten, megöli, és pet nélkül maradok", de végül elmagyarázták in-game, hogy erről szó sincs, a rendszer megállítja az utolsó csapást és kiírja a nyertest. :)Pont, mint a játékosnál is.
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Mint klasszikus értelemben vett pettel nem rendelkező kibicként ha szabad, akkor én is idepofátlankodok
Szerintem az emberi nyelvet nem beszélő petek közti kommunikáció abszolút működik, gyakorlatilag az egész Pet ovis eventem erre épült. Az igazi állatok sem nyelveket használnak, hanem hangokat, a klasszikus verbális kommunikáció egyszerűbb formája, de kijátszásban nyilván könnyebb és kevesebb félreértést eredményez, na meg élvezetesebb is, ha gondolatokat és szavakat is adunk a petjeink szájába, ha egymással társalognak.
Az, hogy egy pet mennyire engedelmeskedik az idomárjának, egyértelműen attól függ, hogy milyen a kettejük közti kapcsolat. Az animeben eredetileg nem tojásokat kaptak a játékosok, hanem piros indikátoros mobokat szelídítettek meg, így azok narancs indikátorosok lettek, a rendszer szerint kevésbé veszélyes és agresszív lényekké. Az animeben Silica például mogyoróvajjal édesgette magához a sárkányát és ő óriási sztárnak számított, mert egy mobot megzabolázott. Na most ha valaki erre képes, annak nyilván engedelmeskedik is a pet. Más kérdés, hogy ha az idomár olyasvalamit tesz vagy parancsol a petjének, ami a kisállat jellemével nem egyezik, akkor lehetséges, hogy engedetlenné válik, elpártol a gazdájától. Ez userekre van bízva, sok csavart lehet vinni a kapcsolatokba. Emlékszem például Susaya egyszer elhagyta Taidanát és nálam bujkált
Én Aldot úgy játszom ki, hogy neki fogalma sincs arról, hogy ő egy program. Érti amit mondok neki, felfogja a jelentését, sokszor bolondnak is néz, élcelődik rajtam, kigúnyol, átvág, rosszalkodik, olykor talán le is néz, mert ember vagyok, de minden esetben kiáll mellettem. Nem barátságból, nem hűségből. Hanem mert én vagyok, akitől a kaját és a kényelmet kapja. Na jó, talán már kicsit szeret is Ő egyébként egy utcacica, aki elszegődött hozzám, tehát nem kellett idomítanom, maga döntött úgy, hogy ott ragad nálam. Próbálkozom időnként azzal, hogy harci petet neveljek belőle, de neki esze ágában sincs behódolni nekem, ahhoz meg pláne nincs humora, hogy segítsen is a harcban. Tökéletesen elégedett a jelenlegi életével, nem vágyik arra, hogy hősködjön. Van képessége is, de ezt még sosem játszottam ki, még nem tart ott a jellemfejlődése. Azzal, hogy ő egy valódi pet, mégis passzív résztvevője a párbajaimnak (hiába próbálom rávenni, hogy aktivizálja magát), lényegében megoldom azt, hogy nem használhatom harcra, mert nem idomár a kasztom.
És hogy mit gondol Aldo a kinti világról és arról, hogy neki vége, ha kivisszük a játékot? Nos, ő tulajdonképpen nem hisz abban, hogy mi valaha is ki tudjuk vinni a játékot. Neki nagyon is kényelmes a jelenlegi helyzet, valószínűleg ezért sem akar segíteni nekem a harcban. Azt hiszi sületlenségeket beszélek, hogy nem is létezik a kinti világ, csak az én hóbortos fejemben.
Aldo egyébként fél a térkapuktól és a teleportálódástól. Felkavarodik a gyomra, mikor visszarendeződnek portálás után a pixelei. Számára Aincrad és a maga kütyüi a természetes világ, az a normális, hogy gyertya kristállyal világítunk, hogy lehívjuk a menünket, ha át akarunk öltözni és nem érti miről beszélek akkor, mikor rászólok, hogy nehogy a virágágyásba kakiljon, hiszen a SAO-ban nem kell WC-re járnunk
Szerintem az emberi nyelvet nem beszélő petek közti kommunikáció abszolút működik, gyakorlatilag az egész Pet ovis eventem erre épült. Az igazi állatok sem nyelveket használnak, hanem hangokat, a klasszikus verbális kommunikáció egyszerűbb formája, de kijátszásban nyilván könnyebb és kevesebb félreértést eredményez, na meg élvezetesebb is, ha gondolatokat és szavakat is adunk a petjeink szájába, ha egymással társalognak.
Az, hogy egy pet mennyire engedelmeskedik az idomárjának, egyértelműen attól függ, hogy milyen a kettejük közti kapcsolat. Az animeben eredetileg nem tojásokat kaptak a játékosok, hanem piros indikátoros mobokat szelídítettek meg, így azok narancs indikátorosok lettek, a rendszer szerint kevésbé veszélyes és agresszív lényekké. Az animeben Silica például mogyoróvajjal édesgette magához a sárkányát és ő óriási sztárnak számított, mert egy mobot megzabolázott. Na most ha valaki erre képes, annak nyilván engedelmeskedik is a pet. Más kérdés, hogy ha az idomár olyasvalamit tesz vagy parancsol a petjének, ami a kisállat jellemével nem egyezik, akkor lehetséges, hogy engedetlenné válik, elpártol a gazdájától. Ez userekre van bízva, sok csavart lehet vinni a kapcsolatokba. Emlékszem például Susaya egyszer elhagyta Taidanát és nálam bujkált
Én Aldot úgy játszom ki, hogy neki fogalma sincs arról, hogy ő egy program. Érti amit mondok neki, felfogja a jelentését, sokszor bolondnak is néz, élcelődik rajtam, kigúnyol, átvág, rosszalkodik, olykor talán le is néz, mert ember vagyok, de minden esetben kiáll mellettem. Nem barátságból, nem hűségből. Hanem mert én vagyok, akitől a kaját és a kényelmet kapja. Na jó, talán már kicsit szeret is Ő egyébként egy utcacica, aki elszegődött hozzám, tehát nem kellett idomítanom, maga döntött úgy, hogy ott ragad nálam. Próbálkozom időnként azzal, hogy harci petet neveljek belőle, de neki esze ágában sincs behódolni nekem, ahhoz meg pláne nincs humora, hogy segítsen is a harcban. Tökéletesen elégedett a jelenlegi életével, nem vágyik arra, hogy hősködjön. Van képessége is, de ezt még sosem játszottam ki, még nem tart ott a jellemfejlődése. Azzal, hogy ő egy valódi pet, mégis passzív résztvevője a párbajaimnak (hiába próbálom rávenni, hogy aktivizálja magát), lényegében megoldom azt, hogy nem használhatom harcra, mert nem idomár a kasztom.
És hogy mit gondol Aldo a kinti világról és arról, hogy neki vége, ha kivisszük a játékot? Nos, ő tulajdonképpen nem hisz abban, hogy mi valaha is ki tudjuk vinni a játékot. Neki nagyon is kényelmes a jelenlegi helyzet, valószínűleg ezért sem akar segíteni nekem a harcban. Azt hiszi sületlenségeket beszélek, hogy nem is létezik a kinti világ, csak az én hóbortos fejemben.
Aldo egyébként fél a térkapuktól és a teleportálódástól. Felkavarodik a gyomra, mikor visszarendeződnek portálás után a pixelei. Számára Aincrad és a maga kütyüi a természetes világ, az a normális, hogy gyertya kristállyal világítunk, hogy lehívjuk a menünket, ha át akarunk öltözni és nem érti miről beszélek akkor, mikor rászólok, hogy nehogy a virágágyásba kakiljon, hiszen a SAO-ban nem kell WC-re járnunk
Anatole Saito- Harcos
- Hozzászólások száma : 2965
Join date : 2012. Sep. 10.
Tartózkodási hely : örök vadászmezők
Karakterlap
Szint: 35
Indikátor: Zöld
Céh: Artes Liberales, Sayonara
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Peter és Hisame kapcsolata nálam egyáltalán nem azon a parancsszó - cselekvés elven működik. Függetlenül attól, hogy van egy Apa - lány kapcsolat, én Hisamét elég szabadelvűnek gondoltam. Vegyük például a Hisame & Hinari párbajt, hol Peter gyakorlatilag a fa tövében ült, miközben ők ketten párbajoztak. Sőt most kezdtem el ezt még „durvábban” kijátszani, ha ez nem is látszik még, minthogy Hisame elérte az úgynevezett tinédzser kort. Szörnyű. Tehát szerintem minden nevelés kérdése azt illetően, hogy milyen parancsszót hajt végre. Sőt a Kapocs küldetésen lehet most is Petertől függetlenül fog cselekedni.
Számomra logikus volt, hogy bébi korban még nem tudnak beszélni a petek. Hisame a fejlődésével kezdett el beszélni is, azonban ezt csak kevesen gondolják így, sokan már bébiként is beszéltetik az állatot. Az állatok egymást közti kommunikációval szerintem semmi baj sincs.
Hisame úgy gondolja, azzal, hogy elérjük a századik szintet nem fog változni semmi sem, nem lesz vége semminek, csupán csak mi nem leszünk itt már többet és csak ők maradnak. Ez nem a mi világunk. Vagy valahogy így fogalmazta meg ő ezt egy Shukakus ismerkedésben. Tehát ők tovább élnek a játékban, ha már mi nem leszünk. Ez a válasz a miért segítenek nekünk kérdésre.
Mennyire érzik azt, hogy nem olyan valósak? Kényes téma. Bevallom nem mertem még ezt felhozni Hisamével. Persze meséltem már neki a kinti világról, de csupán csak eddig terjedt ez, hogy két külön világban él az idomár és az idomított. És hogy az idomított nem valós? Á, nem. Hisame nem érzi ezt és nem is tudom, hogy fogja e.
Számomra logikus volt, hogy bébi korban még nem tudnak beszélni a petek. Hisame a fejlődésével kezdett el beszélni is, azonban ezt csak kevesen gondolják így, sokan már bébiként is beszéltetik az állatot. Az állatok egymást közti kommunikációval szerintem semmi baj sincs.
Hisame úgy gondolja, azzal, hogy elérjük a századik szintet nem fog változni semmi sem, nem lesz vége semminek, csupán csak mi nem leszünk itt már többet és csak ők maradnak. Ez nem a mi világunk. Vagy valahogy így fogalmazta meg ő ezt egy Shukakus ismerkedésben. Tehát ők tovább élnek a játékban, ha már mi nem leszünk. Ez a válasz a miért segítenek nekünk kérdésre.
Mennyire érzik azt, hogy nem olyan valósak? Kényes téma. Bevallom nem mertem még ezt felhozni Hisamével. Persze meséltem már neki a kinti világról, de csupán csak eddig terjedt ez, hogy két külön világban él az idomár és az idomított. És hogy az idomított nem valós? Á, nem. Hisame nem érzi ezt és nem is tudom, hogy fogja e.
_________________
Élet: 41; Fegyverkezelés: 52; Erő: 14; Irányítás: 21; Kitartás: 45; Gyorsaság: 37; Speciális képesség: 12; Páncél: 60
Keresés: 1; Akrobatika: 1 Súlyemelés: 1 Nyomkövetés: 3
Kertészkedés: Gyakorló szint; Lovaglás: Mester szint; Bűvészkedés: Haladó szint; Vadászat: Gyakorló szint
Peter Worker- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 1008
Join date : 2012. Sep. 28.
Age : 32
Karakterlap
Szint: 26
Indikátor: Zöld
Céh: Young Justice
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
És máris egy játéktechnikai ellentét, hiszen a legtöbben (ahogy ezt más idomárok játékainál olvastam) inkább a nevelés kérdésének tekintik az engedelmességet, viszont abban is van valami, amit Chan mond. Szóval itt kérdéses, hogy mennyire szeretnénk saját akaratot adni a peteknek, és ezt szerintem nem ártana leszögezni, hiszen ez az alapvető működési elvük tulajdonképpen.Chancery írta:szerintem nagyon, tekintve, hogy ha a user kimondja a parancsszót, akkor a program lefuttatja a kellő kódsort és a pet csinálja a dolgát. Legalábbis informatikus-aggyal én így tudom elképzelni a dolgot. Ha egy pet nem engedelmeskedik, akkor az bug.
Ugye az animében is ott volt Yui, aki nem volt átlagos AI, és a játék készítői is számolhattak azzal, hogy emberi tulajdonsággal ruházzák fel a peteket, hiszen tudták, hogy mi fog történni. Innentől kezdve ez csak megállapodás kérdése, de szerintem ennek egységesen kellene működnie a játékban.
Shukaku- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 5959
Join date : 2013. Apr. 27.
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Zöld
Céh: Jumpy Vigor
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Ez de jó ötlet!\o/
Egyébként nekem még anno, a legelső párbajomban felmerült egy olyan kérdés, hogy fél életes párbaj esetén a petet ugye teljesen le kell győzni, az jelenti ugyanazt, amit az idomár fele életének elvevése esetén.. Nos, nálam akkor elpixeleződött a farkasom - ami miatt Szo nem kicsit borult ki.:/ - aztán meg újra összeállt.. Akkoriban azt mondták nekem a többiek, hogy ez így működik. Viszont azóta eszembe jutott az, hogy elvileg a petek meg is tudnak halni, ha elfogy az életük, szóval ez nem biztos, hogy teljesen jó megoldás. Végül arra a következtetésre jutottam, hogy akkor azért nem halnak meg, mert az csak fél életes párbaj, és csak és kizárólag teljes életesnél tűnnek el teljesen, és akkor is csak ha az ellenfél a megölést választja. Viszont így lett egy új probléma.. Szóval ha a petet megölik, akkor nincs még vége a párbajnak, mert az idomár élete nem fogyott el.. Szóval akkor ő még tud/na harcolni, tehát az ellenfél még nem dönthet a sorsáról. Ebben az esetben azt hiszem, ha mégis ő győz, akkor talán megint össze áll a pet. Vagy valami ilyesmi.. Igazából fogalmam sincs, hogy a valóságban hogy van, ez csak az én fejemben van így.O.o
Ez a parancs dolog azért elég fura a részemről, és még sosem gondoltam arra, hogy a gép miatt muszáj lenne a petnek engedelmeskednie.. Ha így lenne, akkor nagyon rosszul játszottam eddig ki Vezért.. O.o Meg nálam is kap önállóságot, pl. csomószor írtam azt, hogy az alsó szinteken már külön járunk, ő mobozik, amíg én pihengek, vagy beszélgetek valakivel.
Viszont egyszer volt agy ismerkedősöm Ozirisszal, akivel pont azt a kérdést boncolgattuk, hogy a petek - akik adathalmazok - hogyan képesek emberi érzelmek kinyilvánítására. Ő akkor egy szerintem nagyon okos dolgot talált ki, bár az a gond, hogy eleve nem így kezdtük el kijátszani a peteket.
Szóval ő akkor azt mondta, hogy a pet talán az idomár egy belső énjének, egyéniségének a kivetülése. Tehát a pet jelleme valamilyen módon függhet az idomártól. És ez szerintem megállja a helyét.. Bár szegény karim azóta is azon gondolkozik, honnan van neki ilyen passzív gonosz belső énje...
Nálam a pet beszéd a 2. képességemmel jött,és egészen addig azt hittem, hogy olyasmi nincs is, és a többieknél is képességtől függ.. Illetve ez az ötlet is egy egyszerű ördög miatt volt, amikor Ren azt írta, hogy a petem egy körig megtanul beszélni valami gyümölcstől. Nos, azóta szinte minden pet elkezdett beszélni.O.o Nálam a petek egymás közti beszéde sem volt az elején. Vegyük pl. a Hati és Vezér kapcsolatot a Szophie vs. Askr kt-ban. A szokásos kutyás módszerrel ismerkedtek, a szagolgatással, meg ilyesmik, és ha jól emlékszem, akkor az Idomár tornában sem kommunikált semmilyen módon Hisame és Vezér. Semmi beszéd, még csak gondolatban sem. Mondjuk mondom, akkor még meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen lehetséges lenne egyáltalán.
Egyébként az én farkasom tud a kinti világról, de nem nagyon foglalkozik elvi kérdésekkel. Igazából neki nem számít semmi, csak a fejlődés, fejlődés, erősödés.. Hogy ő legyen a legerősebb pet a játékban, ami pontosan illik az ő tökéletes farkas rangjához.. És amiben persze a lusta idomárja akadályozza. És egyébként ez az erősödés utáni vágy az miatt is van, mert azt akarja, hogy az ő idomárját senki, de senki ne tudja komolyan bántani. Általában csendes, de ha megszólal, kötekedő, stb. Még nem beszélgettem vele arról, hogy mi lesz a kijutás után, annál az oknál fogva, hogy a karimnak még sosem jutott eszébe, hogy akkor majd nem lesznek együtt többé. Meg hát úgy is messze van még.. Egyébként megért minden egyes szót, amit neki mondok, sőt, a programozása miatt ügyesebben tud japánul, mint Szo.. Bár ezt eddig szintén nem volt alkalmam igazán kijátszani. Alapvetőnek tartja a készségeit, és én úgy játszottam eddig vele, hogy nem kell különösebben elmagyarázni neki szavak jelentését, ellenben azzal, ahogy Askr játszotta Hatit, aki sok szót kever, és nem ismer. Nos, igazából amikor először olvastam ezt, felmerült bennem a kérdés, hogy mi van, ha tényleg nem ért meg a pet dolgokat? Az enyémet meg úgy kezeltem, mintha minden alapvető dologról lenne fogalma.. szóval ezt azóta sem tudom.
Illetve a petek étkezésével kapcsolatban nem tudtam, hogy álljak hozzá az egészhez. Eredetileg Vezér húst evett, mivel ő egy farkas.. aztán egyszer csak jött egy... egy... egy fura ötlet, és sütivel etettem meg, amit azóta is kedvel. Szóval azóta sem tudom, hogy mit is adjak neki enni, így azóta nem játszom ki az etetést.. Meg azt sem tudom, hogy nekik milyenek az igényeik, napjában hányszor kell egyenek, stb. Mondjuk már párszor írtam azt, hogy éhes, meg hogy elmaradt az étkezés, és ezért morog.. de fogalmam sincs, hogy ez hogyan is valósulhat meg úgy alapjában véve..
Egyébként nekem még anno, a legelső párbajomban felmerült egy olyan kérdés, hogy fél életes párbaj esetén a petet ugye teljesen le kell győzni, az jelenti ugyanazt, amit az idomár fele életének elvevése esetén.. Nos, nálam akkor elpixeleződött a farkasom - ami miatt Szo nem kicsit borult ki.:/ - aztán meg újra összeállt.. Akkoriban azt mondták nekem a többiek, hogy ez így működik. Viszont azóta eszembe jutott az, hogy elvileg a petek meg is tudnak halni, ha elfogy az életük, szóval ez nem biztos, hogy teljesen jó megoldás. Végül arra a következtetésre jutottam, hogy akkor azért nem halnak meg, mert az csak fél életes párbaj, és csak és kizárólag teljes életesnél tűnnek el teljesen, és akkor is csak ha az ellenfél a megölést választja. Viszont így lett egy új probléma.. Szóval ha a petet megölik, akkor nincs még vége a párbajnak, mert az idomár élete nem fogyott el.. Szóval akkor ő még tud/na harcolni, tehát az ellenfél még nem dönthet a sorsáról. Ebben az esetben azt hiszem, ha mégis ő győz, akkor talán megint össze áll a pet. Vagy valami ilyesmi.. Igazából fogalmam sincs, hogy a valóságban hogy van, ez csak az én fejemben van így.O.o
Ez a parancs dolog azért elég fura a részemről, és még sosem gondoltam arra, hogy a gép miatt muszáj lenne a petnek engedelmeskednie.. Ha így lenne, akkor nagyon rosszul játszottam eddig ki Vezért.. O.o Meg nálam is kap önállóságot, pl. csomószor írtam azt, hogy az alsó szinteken már külön járunk, ő mobozik, amíg én pihengek, vagy beszélgetek valakivel.
Viszont egyszer volt agy ismerkedősöm Ozirisszal, akivel pont azt a kérdést boncolgattuk, hogy a petek - akik adathalmazok - hogyan képesek emberi érzelmek kinyilvánítására. Ő akkor egy szerintem nagyon okos dolgot talált ki, bár az a gond, hogy eleve nem így kezdtük el kijátszani a peteket.
Szóval ő akkor azt mondta, hogy a pet talán az idomár egy belső énjének, egyéniségének a kivetülése. Tehát a pet jelleme valamilyen módon függhet az idomártól. És ez szerintem megállja a helyét.. Bár szegény karim azóta is azon gondolkozik, honnan van neki ilyen passzív gonosz belső énje...
Nálam a pet beszéd a 2. képességemmel jött,és egészen addig azt hittem, hogy olyasmi nincs is, és a többieknél is képességtől függ.. Illetve ez az ötlet is egy egyszerű ördög miatt volt, amikor Ren azt írta, hogy a petem egy körig megtanul beszélni valami gyümölcstől. Nos, azóta szinte minden pet elkezdett beszélni.O.o Nálam a petek egymás közti beszéde sem volt az elején. Vegyük pl. a Hati és Vezér kapcsolatot a Szophie vs. Askr kt-ban. A szokásos kutyás módszerrel ismerkedtek, a szagolgatással, meg ilyesmik, és ha jól emlékszem, akkor az Idomár tornában sem kommunikált semmilyen módon Hisame és Vezér. Semmi beszéd, még csak gondolatban sem. Mondjuk mondom, akkor még meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen lehetséges lenne egyáltalán.
Egyébként az én farkasom tud a kinti világról, de nem nagyon foglalkozik elvi kérdésekkel. Igazából neki nem számít semmi, csak a fejlődés, fejlődés, erősödés.. Hogy ő legyen a legerősebb pet a játékban, ami pontosan illik az ő tökéletes farkas rangjához.. És amiben persze a lusta idomárja akadályozza. És egyébként ez az erősödés utáni vágy az miatt is van, mert azt akarja, hogy az ő idomárját senki, de senki ne tudja komolyan bántani. Általában csendes, de ha megszólal, kötekedő, stb. Még nem beszélgettem vele arról, hogy mi lesz a kijutás után, annál az oknál fogva, hogy a karimnak még sosem jutott eszébe, hogy akkor majd nem lesznek együtt többé. Meg hát úgy is messze van még.. Egyébként megért minden egyes szót, amit neki mondok, sőt, a programozása miatt ügyesebben tud japánul, mint Szo.. Bár ezt eddig szintén nem volt alkalmam igazán kijátszani. Alapvetőnek tartja a készségeit, és én úgy játszottam eddig vele, hogy nem kell különösebben elmagyarázni neki szavak jelentését, ellenben azzal, ahogy Askr játszotta Hatit, aki sok szót kever, és nem ismer. Nos, igazából amikor először olvastam ezt, felmerült bennem a kérdés, hogy mi van, ha tényleg nem ért meg a pet dolgokat? Az enyémet meg úgy kezeltem, mintha minden alapvető dologról lenne fogalma.. szóval ezt azóta sem tudom.
Illetve a petek étkezésével kapcsolatban nem tudtam, hogy álljak hozzá az egészhez. Eredetileg Vezér húst evett, mivel ő egy farkas.. aztán egyszer csak jött egy... egy... egy fura ötlet, és sütivel etettem meg, amit azóta is kedvel. Szóval azóta sem tudom, hogy mit is adjak neki enni, így azóta nem játszom ki az etetést.. Meg azt sem tudom, hogy nekik milyenek az igényeik, napjában hányszor kell egyenek, stb. Mondjuk már párszor írtam azt, hogy éhes, meg hogy elmaradt az étkezés, és ezért morog.. de fogalmam sincs, hogy ez hogyan is valósulhat meg úgy alapjában véve..
_________________
Szophie- Árnyharcos
- Hozzászólások száma : 2853
Join date : 2012. Nov. 21.
Age : 28
Tartózkodási hely : "pokemonok mellett"
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Vörös
Céh: -
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Tényleg, Szo. Így a pet-beszédhez kapcsolva, illetve arról jutott eszembe:
Szerintem tőled hatalmas ötlet volt a képesség-megvalósítása a pet félig-emberré alakításának. Hogy ezt miért mondom? Mert ha nem képességszinten lenne ez meg számodra, akkor Álomkelőnek is lenne ilyen emberi alakja, sőt, jóformán ugyanúgy minden petnek, mint ahogy ezek szerint a beszélni tudás is gombaként terjedt el
Mondjuk igaz, hogy az én Álomkelőm ugyanúgy másik sztorimból lett hozva, mint eredetileg Chancery (az igazi ÁK egy halott vadmacska szelleme, aki egy démonnak dolgozik és lélekrévész - afféle shinigami, a holt lelkeket kíséri át a túlvilágra). Azt az alakját akartam fiatal-felnőtt korában behozni ide is, akartam is veled konzultálni erről, de időközben annyira mássá változott az eredetitől, hogy fölöslegesnek tartom. Najó, a viselkedésük még mindig azonos, a két karinak, mégis különbözőek, szóval érdekes érzés. >_>
Szerintem tőled hatalmas ötlet volt a képesség-megvalósítása a pet félig-emberré alakításának. Hogy ezt miért mondom? Mert ha nem képességszinten lenne ez meg számodra, akkor Álomkelőnek is lenne ilyen emberi alakja, sőt, jóformán ugyanúgy minden petnek, mint ahogy ezek szerint a beszélni tudás is gombaként terjedt el
Mondjuk igaz, hogy az én Álomkelőm ugyanúgy másik sztorimból lett hozva, mint eredetileg Chancery (az igazi ÁK egy halott vadmacska szelleme, aki egy démonnak dolgozik és lélekrévész - afféle shinigami, a holt lelkeket kíséri át a túlvilágra). Azt az alakját akartam fiatal-felnőtt korában behozni ide is, akartam is veled konzultálni erről, de időközben annyira mássá változott az eredetitől, hogy fölöslegesnek tartom. Najó, a viselkedésük még mindig azonos, a két karinak, mégis különbözőek, szóval érdekes érzés. >_>
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Igazából ez azért van így képességben, mert elképzelhetetlennek tartottam azt, hogy csak úgy átalakuljon egy pet.. más megoldást egyáltalán nem látok a mai napig, és nem hiszem, hogy adminok beleegyeztek volna egy ilyen random alakváltásba. És kellemest a hasznossal, így megoldottam a pet páncélzását is, amit az elejétől kezdve egy gyenge pontként könyveltem el pet részről. (mert ugye fél élet levevése a karitól ugyanannyi, mint az összes élet a pettől, csakhogy a petnek nincs páncélja, míg a karinak van, így pedig jobban megéri a petet támadni.. másoknál. )
_________________
Szophie- Árnyharcos
- Hozzászólások száma : 2853
Join date : 2012. Nov. 21.
Age : 28
Tartózkodási hely : "pokemonok mellett"
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Vörös
Céh: -
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Mivel ezért is indítottam a topikot, legyen rögzítve itt is:
Visszatérve a témához:
Érdekes módon Timidus beszédét Petertől függetlenül én is hasonlóképpen találtam ki. Amíg pici, nem fog tudni beszélni, utána pedig majd igen. A szavak megértésével kapcsolatban elég egyszerű rendszert találtam ki. Azokat a szavakat, amikre szüksége van a játékban, amik kötődnek a játékhoz, azt azonnal megkapta, érti, és használja is, saját szava is van rá. Van egy kis Timidus-szótáram is, amiben rögzítem az eddig használt szavait, hogy konzekvens maradjon, ha újra ugyanazt használja. Azokat a kifejezéseket, amiket viszont nem ismerhetett meg a játékban, azokat viszont a karival megpróbálom elmagyarázni neki. A legutóbbi alkalommal ilyen volt például a hó. Bár vannak havas pályák majd a sokadik szinten, de úgy gondoltam, hogy Timidusnak erre a kifejezésre nem volt szüksége, így nem is ismerhette. Ide tartoznak persze még az elvont dolgok is, meg azok, amiket nem tapasztalhatsz a játékban, mint például a fájdalom.
Nemrég felmerült egy új kérdés is miközben a petet alakítottam. Eredetileg azt hiszem úgy készítették a játékot, hogy ha a user kilép, akkor az AI eltevődik valahova. Mintha lett is volna erre utalás Yui-val kapcsolatban, de nem tudom biztosan. Most azonban már nem történik ez meg, tehát amíg a karik alszanak, addig a pet is ott van mellettük. Azt tudom, hogy ételre szükségük van, de nem olvastam sehol, hogy alvást is igényelnek-e. Mindenesetre eddig úgy írtam, hogy az is kell nekik. Ezzel kapcsolatban merült fel a kérdés, hogy álmodhatnak/álmodnak-e a kisállatok.
Kayaba Akihiko írta:A moboknál és a peteknél nincsen menüpont, ahol lehet állítgatni azon, hogy lehessen-e közösülni vagy nem és mivel alapból mindenkinek ki van kapcsolva, ezért nem lehet terhes.
Visszatérve a témához:
Érdekes módon Timidus beszédét Petertől függetlenül én is hasonlóképpen találtam ki. Amíg pici, nem fog tudni beszélni, utána pedig majd igen. A szavak megértésével kapcsolatban elég egyszerű rendszert találtam ki. Azokat a szavakat, amikre szüksége van a játékban, amik kötődnek a játékhoz, azt azonnal megkapta, érti, és használja is, saját szava is van rá. Van egy kis Timidus-szótáram is, amiben rögzítem az eddig használt szavait, hogy konzekvens maradjon, ha újra ugyanazt használja. Azokat a kifejezéseket, amiket viszont nem ismerhetett meg a játékban, azokat viszont a karival megpróbálom elmagyarázni neki. A legutóbbi alkalommal ilyen volt például a hó. Bár vannak havas pályák majd a sokadik szinten, de úgy gondoltam, hogy Timidusnak erre a kifejezésre nem volt szüksége, így nem is ismerhette. Ide tartoznak persze még az elvont dolgok is, meg azok, amiket nem tapasztalhatsz a játékban, mint például a fájdalom.
Nemrég felmerült egy új kérdés is miközben a petet alakítottam. Eredetileg azt hiszem úgy készítették a játékot, hogy ha a user kilép, akkor az AI eltevődik valahova. Mintha lett is volna erre utalás Yui-val kapcsolatban, de nem tudom biztosan. Most azonban már nem történik ez meg, tehát amíg a karik alszanak, addig a pet is ott van mellettük. Azt tudom, hogy ételre szükségük van, de nem olvastam sehol, hogy alvást is igényelnek-e. Mindenesetre eddig úgy írtam, hogy az is kell nekik. Ezzel kapcsolatban merült fel a kérdés, hogy álmodhatnak/álmodnak-e a kisállatok.
Shukaku- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 5959
Join date : 2013. Apr. 27.
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Zöld
Céh: Jumpy Vigor
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Mivel alapvetően programok, nem tartom valószínűnek, hogy álmodnának Inkább olyasmit képzelek el ilyenkor, hogy átmegy Alvó Állapotba, mint a számítógép is; lementi az aktuális adatokat, majd lekapcsol, és csak minimális energiát vesz fel, hogy az adatokat megtartsa, minden más funkció leáll. Mikor felébred, visszatölti a memóriát és megy tovább a program, ahogy annak mennie kell.
Bár nálam valószínű, hogy Chan néha-néha figyeli az álmában izgő-mozgó Álomkelőt - főleg akkor, mikor az én macskám is épp nagyban horkol vagy nyimmog álmában >.> Hogy ezt mivel lehetne magyarázni, azt már nem tudom.
Bár nálam valószínű, hogy Chan néha-néha figyeli az álmában izgő-mozgó Álomkelőt - főleg akkor, mikor az én macskám is épp nagyban horkol vagy nyimmog álmában >.> Hogy ezt mivel lehetne magyarázni, azt már nem tudom.
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Sziasztok!
Nos mint kívülálló nem szeretnék beleszólni ezekbe, de én szerintem a petjeitek is azt csinálják "alvás" gyanánt mint Yui. Tehát addig adataikat rendezik, és valami hibernáláshoz hasonló állapotba kerülnek addig. Chan macskája lehetséges, hogy éppen Chantól tanulta el ezeket az igen is emberi szokásokat (alvás közbeni mormogás, horkolás). Lehet éppen mikor Chan aludt, a pet rögzítette ezeket a dolgokat a belső memóriájába, hogy ezzel is közelebb kerülhessen a gazdájához. De igazából ez csak az én véleményem. (Ha visszaemlékeztek, akkor Yui is, miután materializálódott(asszem 22.rész: Főküldetés), ásított, majd miután rákérdeztek azt válaszolta, hogy "Apa is ezt csinálja mikor felkel...") Én nagyjából így tudnám értelmezni.
Az engedelmességről pedig nem tudnék mit mondani, mert szeretnék majd multiba egy idomárt (melynek előtörténete eddig 4.5db A4-es lapot telített meg... ), és az ő petje igen különc lenne. ez alatt azt értem, hogy az egyedüli kapocs köztük az a szükség lenne. Az elején egyik nem tudna a másik nélkül mit kezdeni, de később mikor már nagyobb a pet, akkor már csak Szükség esetén tűnne fel a gazdájánál. (ezalatt kb. azt értem, mikor a gazdája életveszélyben van, vagy esetleg éhes lett a pet, és maga nem tudja csillapítani az éhségét). Nálam az etetés nagyon fontos tényező lenne, hiszen ezen alapul a kapcsolatuk. Bár ebben még nem vagyok biztos. Igazából nagyon nem kedvelnék egymást, de azért a másik halálát sem akarják (lévén, hogy mindkettőnek szüksége van a másikra). Szerintetek nem lenne túl nehéz kivitelezni, vagy esetleg valami ötlet? Mert egyenlőre nem vagyok tuti benne, hogy idomár lesz (részint azért, mert nem szeretném, hogy annyira függjön a karakter a petjétől), de engem érdekelne mit lehet belőle kihozni!
Nos mint kívülálló nem szeretnék beleszólni ezekbe, de én szerintem a petjeitek is azt csinálják "alvás" gyanánt mint Yui. Tehát addig adataikat rendezik, és valami hibernáláshoz hasonló állapotba kerülnek addig. Chan macskája lehetséges, hogy éppen Chantól tanulta el ezeket az igen is emberi szokásokat (alvás közbeni mormogás, horkolás). Lehet éppen mikor Chan aludt, a pet rögzítette ezeket a dolgokat a belső memóriájába, hogy ezzel is közelebb kerülhessen a gazdájához. De igazából ez csak az én véleményem. (Ha visszaemlékeztek, akkor Yui is, miután materializálódott(asszem 22.rész: Főküldetés), ásított, majd miután rákérdeztek azt válaszolta, hogy "Apa is ezt csinálja mikor felkel...") Én nagyjából így tudnám értelmezni.
Az engedelmességről pedig nem tudnék mit mondani, mert szeretnék majd multiba egy idomárt (melynek előtörténete eddig 4.5db A4-es lapot telített meg... ), és az ő petje igen különc lenne. ez alatt azt értem, hogy az egyedüli kapocs köztük az a szükség lenne. Az elején egyik nem tudna a másik nélkül mit kezdeni, de később mikor már nagyobb a pet, akkor már csak Szükség esetén tűnne fel a gazdájánál. (ezalatt kb. azt értem, mikor a gazdája életveszélyben van, vagy esetleg éhes lett a pet, és maga nem tudja csillapítani az éhségét). Nálam az etetés nagyon fontos tényező lenne, hiszen ezen alapul a kapcsolatuk. Bár ebben még nem vagyok biztos. Igazából nagyon nem kedvelnék egymást, de azért a másik halálát sem akarják (lévén, hogy mindkettőnek szüksége van a másikra). Szerintetek nem lenne túl nehéz kivitelezni, vagy esetleg valami ötlet? Mert egyenlőre nem vagyok tuti benne, hogy idomár lesz (részint azért, mert nem szeretném, hogy annyira függjön a karakter a petjétől), de engem érdekelne mit lehet belőle kihozni!
Asasel- Árnyharcos
- Hozzászólások száma : 111
Join date : 2013. Sep. 27.
Age : 30
Tartózkodási hely : Vonyarcvashegy
Karakterlap
Szint: 10
Indikátor: Sárga
Céh: -
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
As, szóval nem mondtam, hogy ÁK nyimmog és horkol, az én igazi, élő, hús-vér macskám csinálja ugyanezt, de tuti nem tőlünk tanulta el :DA horkolása alig egy éve kezdődött, és emberi évekbe átszámítva ő már lassan 100 éves kis nyanyóka lesz, szakértők szerint is ezért olyan hangos már mindenben
A nyimmogás meg kiskora óta megvan, mert túl hamar választották el az anyjától, még szoptatási időben
(Én meg elvileg akkor horkolok, ha már nagyon hullafáradtan fekszem le, egyébként szuszogokXD)
Én el tudnám képzelni. Olyasminek, mint Richard Parker x Pi a könyvből/filmből. Ott is a tigris végül rájött, hogy az ember nélkül a tenger közepén egy csónakban nem fog életben maradni (kellett, aki halásszon és gyűjtse az ivóvizet), és ezért nem ette meg végül őt is. Kiváncsian fogom várni, akár idomár lesz, akár nem
A nyimmogás meg kiskora óta megvan, mert túl hamar választották el az anyjától, még szoptatási időben
(Én meg elvileg akkor horkolok, ha már nagyon hullafáradtan fekszem le, egyébként szuszogokXD)
Én el tudnám képzelni. Olyasminek, mint Richard Parker x Pi a könyvből/filmből. Ott is a tigris végül rájött, hogy az ember nélkül a tenger közepén egy csónakban nem fog életben maradni (kellett, aki halásszon és gyűjtse az ivóvizet), és ezért nem ette meg végül őt is. Kiváncsian fogom várni, akár idomár lesz, akár nem
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
ufff ezt jól benéztem xD akkor bocsi
És köszönöm a biztatást!
És köszönöm a biztatást!
_________________
- Pontjaim. Ami zárójelben van, az már az új felszerelés, és csak a futó küldetések, és küzdőterek (kivéve Hermit ellen) után számítanak.:
Élet: 8 (40HP)
Fegyverkezelés: 12 (+3)
Erő: 7+1 (+5.5)
Kitartás: 5 (+2)
Gyorsaság: 15 (+2)
Spec. Képesség: 4 (+2)
Páncél: 4 Páncél: 9
- Felszerelés az új itemeimmel.:
Kezdő ruha(felszerelt, 2páncél)
1x Kezdő kés(felszerelt, +0.5erő)
Árnyszúró Bicska (felszerelt, +2Erő; +2Spec.Képesség; +1Kitartás)
Vassisak (felszerelt, +7páncél)
Mokaszin (felszerelt, +3fegyverkezelés; +2gyorsaság)
Szakadt Köpeny (felszerelt, +1kitartás)
Arany Gyűrű (felszerelt, +3Erő)
1xKezdő Kés (+0.5Erő)
hazatérés kristály
1x mini potion (5hp)
- Színek:
#585858 - szürke, melyet elbeszélésre használok.
#660000 - sötétvörös, párbeszédhez.
Asasel- Árnyharcos
- Hozzászólások száma : 111
Join date : 2013. Sep. 27.
Age : 30
Tartózkodási hely : Vonyarcvashegy
Karakterlap
Szint: 10
Indikátor: Sárga
Céh: -
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Sziasztok,
Én még új vagyok itt, és először csak igyekszem körbeolvasni. Már elég sok dolgot átnéztem, de azt hiszem elég értetlen vagyok :3
Lenne egy kérdésem: a pet sebezhet engem is? Mert a képessége alapján amíg fóka, engem is sebez, ha nem tombolhatja ki magát... és minnél tovább tartja vissza magát annál többet sebez, attól is, ha hozzáérek :3
De az én tojásomban madárfióka volt, tehát az nem tud magától mozogni amíg meg nem nő (valami ilyesmire gondoltam remélem szabályos)
Egyébként, hogy hozzá is szóljak a témához... én is emlékszem olyasmire, hogy Yuit megkérdezték álmodik-e, amire valami ilyesmi volt a válasz: Ő is rendszerezi és szelektálja a tapasztalatait, töredezettségmentesít, és ezt képekben is látja, mint az emberek agya is a REM fáris alatt, ha ez "álomnak" nevezhető, akkor álmodik.
Bár a tapasztalatait nem biztos hogy hasonlóan "elvontan" lája ahogy mi, mert azt hiszem egy másik részben arról is volt szó, hogy nehezebben tud a tárgyilagosságtól elvonatkoztatni...
Én még új vagyok itt, és először csak igyekszem körbeolvasni. Már elég sok dolgot átnéztem, de azt hiszem elég értetlen vagyok :3
Lenne egy kérdésem: a pet sebezhet engem is? Mert a képessége alapján amíg fóka, engem is sebez, ha nem tombolhatja ki magát... és minnél tovább tartja vissza magát annál többet sebez, attól is, ha hozzáérek :3
De az én tojásomban madárfióka volt, tehát az nem tud magától mozogni amíg meg nem nő (valami ilyesmire gondoltam remélem szabályos)
Egyébként, hogy hozzá is szóljak a témához... én is emlékszem olyasmire, hogy Yuit megkérdezték álmodik-e, amire valami ilyesmi volt a válasz: Ő is rendszerezi és szelektálja a tapasztalatait, töredezettségmentesít, és ezt képekben is látja, mint az emberek agya is a REM fáris alatt, ha ez "álomnak" nevezhető, akkor álmodik.
Bár a tapasztalatait nem biztos hogy hasonlóan "elvontan" lája ahogy mi, mert azt hiszem egy másik részben arról is volt szó, hogy nehezebben tud a tárgyilagosságtól elvonatkoztatni...
_________________
- Stat:
Pontozás (6. szint)
Élet: 6+2=8
Fegyverkezelés: 8+0=8
Erő: 3+3=6
Irányítás: 7+15=22
Kitartás: 5+0=5
Gyorsaság: 5+8 =13
Spec. Képesség: 6+0=6
Páncél:+10=10Elsődleges jártasságokO
Akrobatika: 1. szint
Észlelés: 1. szint
Keresés: 2. szint
Nyomkövetés: 1. szintMásodlagos jártasságok
Növénylátás: Tier 1, 18. szint
Potifőzés/Méregkeverés: Tier 1, 11. szintOHarmadlagos jártasságok
Horgászat: Gyakorló, 60. szint
Kertészet: Kezdő, 10. szint
Vadászat: Gyakorló, 50. szint
Főzés: Gyakorló, 50. szint
Lovaglás: Gyakorló, 50. szint
Utahime- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 370
Join date : 2013. Dec. 01.
Karakterlap
Szint: 11
Indikátor: Zöld
Céh: Young Justice
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Szerintem a pet megsebezheti a gazdáját, ugyanúgy, ahogy a többi kasztban is megsebezheted magad a saját fegyveredel is akár. Pl. Lizzy karimnál volt még, hogy a saját kése állt a hátába, amitől sebződött. És ha a peteket olyan értelemben nézzük, mint fegyverek, akkor valószínű, hogy meg tudják sebezni a gazdijukat ugyanúgy.
_________________
Szophie- Árnyharcos
- Hozzászólások száma : 2853
Join date : 2012. Nov. 21.
Age : 28
Tartózkodási hely : "pokemonok mellett"
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Vörös
Céh: -
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Szerintem is, elvégre a Peterrel való párbajom során is Álomklő alaposan szétkarmolta Chan arcát, miután a srác nekivágta, mint a felmosórongyot
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Rendben köszönöm a választ ^^
_________________
- Stat:
Pontozás (6. szint)
Élet: 6+2=8
Fegyverkezelés: 8+0=8
Erő: 3+3=6
Irányítás: 7+15=22
Kitartás: 5+0=5
Gyorsaság: 5+8 =13
Spec. Képesség: 6+0=6
Páncél:+10=10Elsődleges jártasságokO
Akrobatika: 1. szint
Észlelés: 1. szint
Keresés: 2. szint
Nyomkövetés: 1. szintMásodlagos jártasságok
Növénylátás: Tier 1, 18. szint
Potifőzés/Méregkeverés: Tier 1, 11. szintOHarmadlagos jártasságok
Horgászat: Gyakorló, 60. szint
Kertészet: Kezdő, 10. szint
Vadászat: Gyakorló, 50. szint
Főzés: Gyakorló, 50. szint
Lovaglás: Gyakorló, 50. szint
Utahime- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 370
Join date : 2013. Dec. 01.
Karakterlap
Szint: 11
Indikátor: Zöld
Céh: Young Justice
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Nálam felmerült egy kérdés: tény, hogy egy pet bébiből 10. szinten lehet fiatal egyed, de pl. egy madár-specifikus idomított szörnynél vajon megoldható, ha xy szinten kinőnek az első pehely- vagy már repülőtollai, elkezdené bontogatni a szárnyait, készülődne a repüléshez. Nem tudom, hogy ez legális-e, és hogy beleférne-e a petek növekedésének kijátszásában. Szerintem ez árnyalatot adna a bébi és a fiatal kor közötti különbségeknek, és nem csak úgy hirtelen megnőne.
_________________
Színeim: Aeon - #D11919, Seto - #E68A00
Aeon- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 103
Join date : 2014. Jan. 18.
Karakterlap
Szint: 10
Indikátor: Zöld
Céh: -
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Azt hiszem fiókák is repülhetnek, csak meg kell pályázni, és esetleg egy postban megírod, hogy hogyan tanult meg repülni, amikor úgy érzed, eljött az ideje. (legalábbis én így terveztem, úgyhogy javítsatok ki ha nem így van)
Utahime- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 370
Join date : 2013. Dec. 01.
Karakterlap
Szint: 11
Indikátor: Zöld
Céh: Young Justice
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
A repülést akkor kell megpályázni, ha mint képesség, szeretnéd ezt használni rajta, egyébként szerintem felesleges. In-game nyugodtan kijátszhatod valahol, hisz nem lennél egyedül; Reginald, Villámlás, Hisame és a többi szárnyas pet is tud repülni anélkül, hogy ez valaha is meg lett volna pályázva külön
Az pedig, hogy milyen ütemben fejlődik, szerintem lehet olyan, amilyennek szeretnéd. Valaki úgy játsza ki, hogy amikor a pet fejlődhet (ezt ne feledjétek, a Mesélők és Adminok döntik el, nem fejlődnek automatikusan, ha eléritek a megfelelő szintet), akkor lesz hirtelen nagyobb, akkor úgy, ha valaki pedig fokozatosan, szerintem az sem baj, egy bizonyos pontig
Az pedig, hogy milyen ütemben fejlődik, szerintem lehet olyan, amilyennek szeretnéd. Valaki úgy játsza ki, hogy amikor a pet fejlődhet (ezt ne feledjétek, a Mesélők és Adminok döntik el, nem fejlődnek automatikusan, ha eléritek a megfelelő szintet), akkor lesz hirtelen nagyobb, akkor úgy, ha valaki pedig fokozatosan, szerintem az sem baj, egy bizonyos pontig
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Idomárok Nagytanácsa, új kérdés merült fel.
Szükség van a segítségetekre. \o/
A legtöbb MMOban be lehet állítani, hogy mit láthasson a másik játékos. Az már itt is le van fektetve, hogy mikor látszik a céhlogó vagy a név, hogy az életcsík állandóan látható... de a szegény peteket megint kihagyták.
Abban a kevés játékban, amivel játszottam, elnevezhetted a segítődet, és akkor ugyanúgy megjelent fölötte is a név. Én úgy vélem, hogy itt is megoldható lehetne, hogy a játékos állíthassa be, hogy látszódjon-e a pet neve és a céhlogó az állatka feje felett. Ha mondjuk messzebbre kerül a gazdájától, nem árt jelezni, hogy tartozik valahová. (Anat is elgondolkodott azon, hogy Aldo esetleg valaki mellől szökött meg, és igazából egy idomár elkószált petje.)
Vélemény?
Szükség van a segítségetekre. \o/
A legtöbb MMOban be lehet állítani, hogy mit láthasson a másik játékos. Az már itt is le van fektetve, hogy mikor látszik a céhlogó vagy a név, hogy az életcsík állandóan látható... de a szegény peteket megint kihagyták.
Abban a kevés játékban, amivel játszottam, elnevezhetted a segítődet, és akkor ugyanúgy megjelent fölötte is a név. Én úgy vélem, hogy itt is megoldható lehetne, hogy a játékos állíthassa be, hogy látszódjon-e a pet neve és a céhlogó az állatka feje felett. Ha mondjuk messzebbre kerül a gazdájától, nem árt jelezni, hogy tartozik valahová. (Anat is elgondolkodott azon, hogy Aldo esetleg valaki mellől szökött meg, és igazából egy idomár elkószált petje.)
Vélemény?
_________________
ADATLAP
Shu és Timidus Kristályboltocskája
- Statok:
Élet: 34
Fegyverkezelés: 50
Erő: 6
Irányítás: 60
Kitartás: 41
Gyorsaság: 43
Speciális képesség: 51
Páncél: 45
Keresés: 3
Észlelés: 3
Nyomkövetés: 2
Akrobatika: 2
Kristályírás: 100
Növénylátás: 100
Horgászat: Mester
Kertészet: Mester
Vadászat: Mester
Főzés: Mester
Italkészítés: Mester
Lovaglás: Mester
Shu és Timidus Kristályboltocskája
Shukaku- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 5959
Join date : 2013. Apr. 27.
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Zöld
Céh: Jumpy Vigor
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Szerintem a név állíthatósága remek ötlet, és azt is mellé lehetne tenni ha akarják, hogy kinek a pete...
Mondjuk a céhlogót vagy ilyesmit plusz azt a tényt, hogy egy petről van szó és nem valami random állatkáról, örökké láthatónak gondolnám. Ahogy az emberek céhlogóján is jó lenne, ha mindig látható lenne.
(Egyébként én úgy tudtam -lehet rosszul- hogy a név eredetileg nem volt állítható, hanem csak nem látszott, amíg be nem mutatkozott az illető, és azután látta az ismert játékos felett a nevét is az ember... De itt van aki a teljes nevét használja, ami eredetileg szintén tabu volt, tehát jó az állíthatóság, de a petnél lehetne az is, hogy a bemutatása után látszik a név...)
Mondjuk a céhlogót vagy ilyesmit plusz azt a tényt, hogy egy petről van szó és nem valami random állatkáról, örökké láthatónak gondolnám. Ahogy az emberek céhlogóján is jó lenne, ha mindig látható lenne.
(Egyébként én úgy tudtam -lehet rosszul- hogy a név eredetileg nem volt állítható, hanem csak nem látszott, amíg be nem mutatkozott az illető, és azután látta az ismert játékos felett a nevét is az ember... De itt van aki a teljes nevét használja, ami eredetileg szintén tabu volt, tehát jó az állíthatóság, de a petnél lehetne az is, hogy a bemutatása után látszik a név...)
_________________
- Stat:
Pontozás (6. szint)
Élet: 6+2=8
Fegyverkezelés: 8+0=8
Erő: 3+3=6
Irányítás: 7+15=22
Kitartás: 5+0=5
Gyorsaság: 5+8 =13
Spec. Képesség: 6+0=6
Páncél:+10=10Elsődleges jártasságokO
Akrobatika: 1. szint
Észlelés: 1. szint
Keresés: 2. szint
Nyomkövetés: 1. szintMásodlagos jártasságok
Növénylátás: Tier 1, 18. szint
Potifőzés/Méregkeverés: Tier 1, 11. szintOHarmadlagos jártasságok
Horgászat: Gyakorló, 60. szint
Kertészet: Kezdő, 10. szint
Vadászat: Gyakorló, 50. szint
Főzés: Gyakorló, 50. szint
Lovaglás: Gyakorló, 50. szint
Utahime- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 370
Join date : 2013. Dec. 01.
Karakterlap
Szint: 11
Indikátor: Zöld
Céh: Young Justice
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Én itt a névlátszódást úgy képzeltem el, mint a sorozatban; Kirito is csak azután látta Asuna nevét, mikor csapatban voltak, és akkor sem a feje felett. O.o Tehát itt sosem képzeltem azt, hogy ott lebegne mindenkinél a neve is, mintegy hagyományos MMO-ban.
Hogy a peteknél ez milyen lehet, nem tudom... akkor biztos ki vanírva, ha az idomárral egy csapatban van az ember, mondjuk mellette piciben... Ennél pontosabbat, ami ide illik, a nagyok tudnak szerintem mondani
Hogy a peteknél ez milyen lehet, nem tudom... akkor biztos ki vanírva, ha az idomárral egy csapatban van az ember, mondjuk mellette piciben... Ennél pontosabbat, ami ide illik, a nagyok tudnak szerintem mondani
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
Az mintha valóban le lenne írva, hogy csak akkor látod a nevet, ha egy csapatban vagytok. Vagy... a nicknevet látod általában, és az igazi nevet a csapatba kerülésnél? Azt hiszem így volt az animében az első boss termében is.
Az, hogy egy pet az pet az látszik az indikátorszínéből, ami ugye sárga. Persze azon is elgondolkodtam most, hogy egy vörös vagy narancssárga játékos petjének az indikátora milyen színű. Ez nincs az indikátorszabályok között ha jól látom...
A "feje felett" részt természetesen a SAO rendszerének megfelelően értettem.
Az, hogy egy pet az pet az látszik az indikátorszínéből, ami ugye sárga. Persze azon is elgondolkodtam most, hogy egy vörös vagy narancssárga játékos petjének az indikátora milyen színű. Ez nincs az indikátorszabályok között ha jól látom...
A "feje felett" részt természetesen a SAO rendszerének megfelelően értettem.
_________________
ADATLAP
Shu és Timidus Kristályboltocskája
- Statok:
Élet: 34
Fegyverkezelés: 50
Erő: 6
Irányítás: 60
Kitartás: 41
Gyorsaság: 43
Speciális képesség: 51
Páncél: 45
Keresés: 3
Észlelés: 3
Nyomkövetés: 2
Akrobatika: 2
Kristályírás: 100
Növénylátás: 100
Horgászat: Mester
Kertészet: Mester
Vadászat: Mester
Főzés: Mester
Italkészítés: Mester
Lovaglás: Mester
Shu és Timidus Kristályboltocskája
Shukaku- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 5959
Join date : 2013. Apr. 27.
Karakterlap
Szint: 50
Indikátor: Zöld
Céh: Jumpy Vigor
Re: Idomár beszélgetések, tapasztalatok
no-no... tudtommal az igazi nevet sosem látod. A nick nevet meg csak akkor, ha csapatban vagytok, s ha nem állítottad be külön, hogy a neved helye üres maradjon.
Koshitsu Esutel- Íjász
- Hozzászólások száma : 806
Join date : 2012. Dec. 19.
Age : 28
Tartózkodási hely : Artes Limen
Karakterlap
Szint: 22
Indikátor: Zöld
Céh: Artes Liberales
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.