Sword Art Online Fórum Szerepjáték
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak

Go down

Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak Empty Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak

Témanyitás by Strea Csüt. Jún. 20 2024, 17:42


Mire jók a felszerelések?

Alapjában véve a felszerelések és fegyverek pontokat adnak, a ritka, epikus és legendás tárgyak azonban adhatnak valamilyen képességet, bónuszt is. A felszerelések és fegyverek tartóssága állandó. Akármennyi felszerelésetek lehet, azonban hordani legfeljebb csak egy sisakot, egy vértet, egy pár cipőt, két gyűrűt, egy köpenyt és a fegyver(ek)et, valamint egy rúnát lehet egyszerre. Mindenki egy, a kasztjának megfelelő fegyvert viselhet, kivéve az árnyharcos, aki kettő árnyharcos fegyvert hordozhat egyszerre és a lovag, aki egy fegyvert és egy pajzsot is hordhat. Az erő/irányítás jelzésű idomárfegyverek esetében arról, hogy a fegyver irányítást, vagy erőt adjon-e, az első felszerelésekor kell dönteni.

A rúnák csak tier 2-től (erről bővebben lentebb) elérhetőek. A rúna egy hatszög alakú ékszer, amit a felszerelt fegyveredbe kell nyomni, és érintkezésre eltűnik és megadja a plusz pontokat. (Árnyharcosnak elég az egyik késbe nyomni és a másik is megkapja, lovagnak pedig a pajzsba kell.) A rúna kivételéhez a fegyverhez kell tartani a tenyered, majd azt mondani, hogy "Rúna, ki" és a rúnát sikeresen leszerelted. Ezt mindenki csak a saját fegyverén tudja megcsinálni. Rúnát értelemszerűen harc közben nem lehet cserélgetni, pont, mint ahogy fegyvert és felszerelést sem.

A felszerelések minősége

A felszereléseknek négyfajta minősége lehet. A gyakori felszerelések bárhol megtalálhatóak és csak pontokat adhatnak. A ritka felszerelésekhez már nehezebb hozzájutni, de nem lehetetlen. Mindig rendelkeznek valamilyen képességgel, ami lehet hasznos vagy játékszínesítő is. A legnehezebben beszerezhető, de még elérhető tárgyak az epikus felszerelések. Ezekből a felszerelésekből összesen egy létezik. Játékos és NPC kovács nem tudja elkészíteni őket, vagyis csak bizonyos küldetéseken, eventeken lehet őket beszerezni, esetleg boss gyakoriságú szörnyektől lehet őket zsákmányolni. A legritkább minőség a legendás. Ebből egy-egy kaszt mindösszesen egy darab fegyvert tudhat magáénak. Ezek a játék legnagyobb felhajtással járó tárgyai, tulajdonosaik híresek és hírhedtek. Különlegességük, hogy használat esetén önmaguktól fejlődnek, és ha elérik a legmagasabb szintjüket, erősebbek bármelyik másik fegyvernél. A legendásoknak azonban önálló tudata van, és ha elhanyagolják őket, könnyen más gazdát kereshetnek maguknak.


A felszerelések képességei

A ritka, epikus és legendás felszerelések rendelkeznek valamiféle képességgel. Ez lehet játékszínesítő, vagy a harcban is hasznos skill. Általában minél magasabb a fegyver minősége, a képesség is annál erősebb. Ahogy a játékosok képességei esetében, a felszerelések képességei között is megkülönböztetünk permanens, passzív és aktív képességet. A permanens az adott játék kezdetétől folyamatosan működésben van, a passzív képességet egyszer aktiválni kell, és utána a játék végéig működik, az aktív képességeket pedig minden használat előtt muszáj aktiválni. A játékosok képességével ellentétben a felszerelések képességének aktiválása nem igényel cselekvéspontot, azonban mellékcselekvést igen.


A tier rendszer

{T1} Tárgy Neve (+/- pontok)
A tárgyakat Tierekre (úgymond szintekre) osztottuk, hogy a magasabb szintű játékosok keményebb felszerelésekkel rendelkezhessenek. Ez annak érdekében jött létre, hogy mindegyik felszerelésnek megmaradjon az értéke és ne mindenki csak a legerősebben járkáljon (értsd.: egy 1-es szintű ne olyan felszerelésben járjon, hogy egy 10-es szintűt egy ütésből megölhessen). A Tiereknek csupán egy feladatuk van, mégpedig, hogy eldöntsék, hogy ki viselheti a felszerelést/ki használhatja a kristályokat/potionokat/mérgeket. A szintkövetelmény csak azt határozza meg, hogy mikortól viselhetitek/használhatjátok és nem mikortól szerezhetitek/vehetitek meg. A besorolás az alábbi:

{T1} Lv1-től
{T2} Lv9-től
{T3} Lv18-tól
{T4} Lv27-től
{T5} Lv36-tól
{T6} Lv45-től, megnyitásához az 51. szint felfedezése szükséges
{T7} Lv54-től, megnyitásához az 61. szint felfedezése szükséges
{T8} Lv63-tól, megnyitásához az 71. szint felfedezése szükséges
{T9} Lv71-től, megnyitásához az 81. szint felfedezése szükséges



Potionok/mérgek/kristályok

A fegyvereken és felszereléseken kívül léteznek felhasználható itemek is: találkozhatsz potionnal, méreggel és kristállyal. A Hazatérés Kristály kivételével ezek mind egyszer használatosak. Ha veszel egy potiont, majd megiszod, akkor az az adott potion végleg eltűnik, nem csak a harc végéig.

- Amennyiben a leírásuk nem sugall mást, a potionokat csak te ihatod meg, a mérgeket csak a saját fegyveredre kenheted és a kristály csak rád hat.
- A támadást semlegesítő tárgyak (paralízis és altató méreg, lökés kristály, stb.) használatakor a rendszer egy három körös lehűlési időt tesz erre a típusú tárgyra; amíg ez tart, nem tudsz hasonló hatású kristályt vagy mérget használni.
- Az állatidomárok kivételesen eldönthetik, hogy a potiont ők isszák meg, vagy kisállatukkal itatják meg, a méregnél pedig, hogy a saját fegyverükre vagy a kisállat támadó felületére (karmok, fogak, csőr) kenik, kristályoknál meg, hogy rájuk vagy a kisállatra hat. Természetesen méreg esetében amennyiben a kisállaton van, az idomár támadásai nem mérgeznek és továbbra is csak egy méreg lehet felkenve, tehát az tilos, hogy a kisállaton és az idomáron is van.
- Mérgek mindig X számú találatig maradnak a pengén. Tehát, ha nem találod el az ellenfeled, továbbra is a pengén marad. Amennyiben egy játékot úgy fejezel be, hogy marad méreg a fegyvereden, akkor azt a mérget átviheted egy, a kronológiailag azt követő játékba, de csak amennyiben ott az első hozzászólásban jelzed honnan és melyik méreg maradt fent, hány találatig.
- Általában a kristályoknál jellemző, de több olyan tárgy van, aminél kiválaszthatod a célpontot. Ez mindig a leírásban van jelezve.
- Jellegzetesebb, ehhez kapcsolódó fogalmak:

  1. Célpont: egy akármilyen entitás, ami/aki saját magad is lehet.
  2. Ellenfél: egy ellenséges entitás, például mob/boss/küzdelem ellenfél. Az ellenfél célpontú tárgyak nem-ellenfélre is használhatóak, viszont ekkor (ha az item leírása nem tartalmaz ettől eltérőt) ellenféllé változnak; játékosok ilyen módon való támadása például indikátor sárgulást eredményez ugyanúgy, mint rendes támadásnál. NPC-ket nem feltétlenül irányítja a karaktered ellen, csak ha harci programjuk is van.
  3. Szörny: mob/boss.
  4. Barátságos célpont: játékostárs/NPC.
  5. Csapat: bossharcoknál az összes játékos, a többi esetben te és akivel egy "partyban" vagy.
  6. Terület/közelben lévők: bossokon a célpont és az őt közelharcban ütők (tehát akik az előző körükben megütötték vagy még azelőtt megütötték és nem jelezték, hogy arrébb mennek), bossharcokon kívül megbeszélés alapján, arénán logikára alapozva.
  7. Minden és mindenki: barátságos és ellenséges célpont egyaránt.

_________________
Színeim: #c997c8 4e4557
Adatlap
Staff feladatkörök
Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak Newwea12
Strea
Strea
Admin
Admin

Hozzászólások száma : 2429
Join date : 2013. May. 18.

Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -

Vissza az elejére Go down

Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak Empty Re: Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak

Témanyitás by Strea Csüt. Jún. 20 2024, 17:42


A felszerelések és fegyverek egyediesítése

Továbbra is van lehetőség egy felszerelés kinézetének megváltoztatására. Ez mostantól ingyenes és ugyanúgy a Bejelentőben szükséges jelezni. Ez a változtatás nem jár statpont-változással; azt az alábbiak foglalják össze.

Az egyedi tárgyak kovácsolása azoknak lett kitalálva, akik nagyon specifikusan szeretnék magukat pontozni. Az egésznek az a lényege, hogy az adott játékos a felszereléséből egy megadott statpontot másik statpontra rak.

Tudnivalók az egyedi tárgyakról:

  • Az adatlapon *Tárgy Neve* (felszerelt, + pontok) helyett Egyedi *Tárgy Neve* (felszerelt, + pontok) legyen.
  • Az egyedi tárgyat el lehet cserélni: az csere után is megtartja a pontjait.
  • A T1-es tárgyaknál csak 1 pontot lehet átrakni, a T2-es tárgyaknál 2-t, a T3-mas tárgyaknál 3-mat... stb.
  • Egy tárgyat csak egyszer lehet egyediesíteni, tehát nem pakolgathatsz minden játékod után.
  • A pontok átrakása ingyenes, de bejelentésköteles: ha valamit egyediesíteni szeretnél, akkor azt a Bejelentő topicban kell jelezned. Ugyanitt jelezd azt is, ha az egyediesíteni kívánt itemed már fel van szerelve, hiszen akkor a statot a karakterlapodon is át kell írni.



Tárgyak továbbfejlesztése

A fegyvered, felszerelésed továbbfejlesztésére csak akkor lesz szükséged, ha van egy tárgyad, amitől nem szívesen válsz meg és tovább erősítenéd. Érdemes jól átgondolni, melyik itemedet fejleszted fel, mivel a fejlesztés drága és csak különleges esetekben vihető át másik itemre.

Tudnivalók a fejlesztett tárgyakról:

  • Az adatlapon *Tárgy neve* (felszerelt, + pontok) helyett *Tárgy neve* +1[1*jel*] (felszerelt, pontok összeadva a kapcsos zárójelben lévő pontokkal)
  • A továbbfejlesztés nem tűnik el a tárgyról automatikusan, csere után is megmarad.
  • Ha a használó például egy többféleképpen fejlesztett Fényes Vaskarddal rendelkezik, azokat mind külön kell jeleznie adatlapján. (Ez ugyanúgy igaz a bankokra is.) Például:
    2 Fényes Vaskard (+5 erő)
    1 Fényes Vaskard +1[1S] (+5 erő +1 speciális képesség)
    1 Fényes Vaskard +1[1E] (+6 erő)
    1 Fényes Vaskard +2[1F1E] (+6 erő +1 fegyverkezelés)
    1 Fényes Vaskard +2[2E] (+7 erő)
  • Csak fegyverek és felszerelések továbbfejleszthetőek. Emellett csak fegyverbe és rúnába tehető erő vagy irányítás plusz.
    Minden pluszolás egy statot ad hozzá a tárgyhoz. Emellett fontos, hogy ahhoz, hogy egy tárgyat +2-re emelj, előtte szükséges, hogy +1 legyen. Mindezek mellett minden pluszolás csak további 1 statot ad az itemhez, tehát, ha +1-ről +2-re emeled a tárgyat az azt jelenti, hogy a jelenlegi plusz egy pontod mellé kapsz még egyet és nem még kettőt.
  • A pluszolást a fegyver/felszerelés nevétől jobbra kell jelezni. A kinézete az alábbi legye: +szám[számjel]. A +szám azt jelenti, hogy hanyas pluszon van. Tehát, ha kétszer pluszolták, akkor +2. A számjel pedig, hogy ez a pluszolás mely pontokat tartalmazza. A pontok egykarakteres jelzései: F -> fegyverkezelés, E -> erő, I -> irányítás, K -> kitartás, G -> gyorsaság, S -> speciális képesség. Tehát 1 erő és 1 kitartásos +2-es fegyver a következőképpen nézne ki: +2[1E1K].
    A tárgyfejlesztést a Bejelentő topicban kell jelezned. Ugyanitt jelezd azt is, ha az fejleszteni kívánt itemed már fel van szerelve, hiszen akkor a statot a karakterlapodon is át kell írni.
  • Van lehetőség a fejlesztést átvinni egy másik, azonos gyakoriságú tárgyra, ehhez azonban egy különleges itemre, a “Statátvivő tekercs”-re lesz szükséged. A fejlesztés átemelését másik tárgyra szintén a bejelentőben szükséges jelezni. Eltérő gyakoriságú tárgyakra (pl gyakoriról ritkára) nem lehet fejlesztést átvinni.


A fejlesztés ára:

Gyakori tárgyak

+1: 1 db azonos típusú és tierű gyakori item
+2: 1 db azonos típusú és tierű gyakori item
+3: 2 db azonos típusú és tierű gyakori item
+4: 2 db azonos típusú és tierű gyakori item
+5: 3 db azonos típusú és tierű gyakori item
+6: 3 db azonos típusú és tierű gyakori item
+7: 4 db azonos típusú és tierű gyakori item
...stb.

Gyakori, Ritka és Epikus tárgyak

+1: 1 Kristálykő
+2: 1 Kristálykő
+3: 2 Kristálykő
+4: 2 Kristálykő
+5: 3 Kristálykő
+6: 3 Kristálykő
+7: 4 Kristálykő
...stb.

Legendás tárgyak

+1: 3 Kristálykő
+2: 3 Kristálykő
+3: 4 Kristálykő
+4: 4 Kristálykő
+5: 6 Kristálykő
+6: 6 Kristálykő
+7: 8 Kristálykő
...stb.

A kristálykövek csak eventeken és szintek felfedezésekor szerezhetőek.

_________________
Színeim: #c997c8 4e4557
Adatlap
Staff feladatkörök
Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak Newwea12
Strea
Strea
Admin
Admin

Hozzászólások száma : 2429
Join date : 2013. May. 18.

Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.