Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak
1 / 1 oldal
Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak
Mire jók a felszerelések?
Alapjában véve a felszerelések és fegyverek pontokat adnak, a ritka, epikus és legendás tárgyak azonban adhatnak valamilyen képességet, bónuszt is. A felszerelések és fegyverek tartóssága állandó. Akármennyi felszerelésetek lehet, azonban hordani legfeljebb csak egy sisakot, egy vértet, egy pár cipőt, két gyűrűt, egy köpenyt és a fegyver(ek)et, valamint egy rúnát lehet egyszerre. Mindenki egy, a kasztjának megfelelő fegyvert viselhet, kivéve az árnyharcos, aki kettő árnyharcos fegyvert hordozhat egyszerre és a lovag, aki egy fegyvert és egy pajzsot is hordhat. Az erő/irányítás jelzésű idomárfegyverek esetében arról, hogy a fegyver irányítást, vagy erőt adjon-e, az első felszerelésekor kell dönteni.
A rúnák csak tier 2-től (erről bővebben lentebb) elérhetőek. A rúna egy hatszög alakú ékszer, amit a felszerelt fegyveredbe kell nyomni, és érintkezésre eltűnik és megadja a plusz pontokat. (Árnyharcosnak elég az egyik késbe nyomni és a másik is megkapja, lovagnak pedig a pajzsba kell.) A rúna kivételéhez a fegyverhez kell tartani a tenyered, majd azt mondani, hogy "Rúna, ki" és a rúnát sikeresen leszerelted. Ezt mindenki csak a saját fegyverén tudja megcsinálni. Rúnát értelemszerűen harc közben nem lehet cserélgetni, pont, mint ahogy fegyvert és felszerelést sem.
A felszerelések minősége
A felszereléseknek négyfajta minősége lehet. A gyakori felszerelések bárhol megtalálhatóak és csak pontokat adhatnak. A ritka felszerelésekhez már nehezebb hozzájutni, de nem lehetetlen. Mindig rendelkeznek valamilyen képességgel, ami lehet hasznos vagy játékszínesítő is. A legnehezebben beszerezhető, de még elérhető tárgyak az epikus felszerelések. Ezekből a felszerelésekből összesen egy létezik. Játékos és NPC kovács nem tudja elkészíteni őket, vagyis csak bizonyos küldetéseken, eventeken lehet őket beszerezni, esetleg boss gyakoriságú szörnyektől lehet őket zsákmányolni. A legritkább minőség a legendás. Ebből egy-egy kaszt mindösszesen egy darab fegyvert tudhat magáénak. Ezek a játék legnagyobb felhajtással járó tárgyai, tulajdonosaik híresek és hírhedtek. Különlegességük, hogy használat esetén önmaguktól fejlődnek, és ha elérik a legmagasabb szintjüket, erősebbek bármelyik másik fegyvernél. A legendásoknak azonban önálló tudata van, és ha elhanyagolják őket, könnyen más gazdát kereshetnek maguknak.
A felszerelések képességei
A ritka, epikus és legendás felszerelések rendelkeznek valamiféle képességgel. Ez lehet játékszínesítő, vagy a harcban is hasznos skill. Általában minél magasabb a fegyver minősége, a képesség is annál erősebb. Ahogy a játékosok képességei esetében, a felszerelések képességei között is megkülönböztetünk permanens, passzív és aktív képességet. A permanens az adott játék kezdetétől folyamatosan működésben van, a passzív képességet egyszer aktiválni kell, és utána a játék végéig működik, az aktív képességeket pedig minden használat előtt muszáj aktiválni. A játékosok képességével ellentétben a felszerelések képességének aktiválása nem igényel cselekvéspontot, azonban mellékcselekvést igen.
A tier rendszer
{T1} Tárgy Neve (+/- pontok)
A tárgyakat Tierekre (úgymond szintekre) osztottuk, hogy a magasabb szintű játékosok keményebb felszerelésekkel rendelkezhessenek. Ez annak érdekében jött létre, hogy mindegyik felszerelésnek megmaradjon az értéke és ne mindenki csak a legerősebben járkáljon (értsd.: egy 1-es szintű ne olyan felszerelésben járjon, hogy egy 10-es szintűt egy ütésből megölhessen). A Tiereknek csupán egy feladatuk van, mégpedig, hogy eldöntsék, hogy ki viselheti a felszerelést/ki használhatja a kristályokat/potionokat/mérgeket. A szintkövetelmény csak azt határozza meg, hogy mikortól viselhetitek/használhatjátok és nem mikortól szerezhetitek/vehetitek meg. A besorolás az alábbi:
{T1} Lv1-től
{T2} Lv9-től
{T3} Lv18-tól
{T4} Lv27-től
{T5} Lv36-tól
{T6} Lv45-től, megnyitásához az 51. szint felfedezése szükséges
{T7} Lv54-től, megnyitásához az 61. szint felfedezése szükséges
{T8} Lv63-tól, megnyitásához az 71. szint felfedezése szükséges
{T9} Lv71-től, megnyitásához az 81. szint felfedezése szükséges
Potionok/mérgek/kristályok
A fegyvereken és felszereléseken kívül léteznek felhasználható itemek is: találkozhatsz potionnal, méreggel és kristállyal. A Hazatérés Kristály kivételével ezek mind egyszer használatosak. Ha veszel egy potiont, majd megiszod, akkor az az adott potion végleg eltűnik, nem csak a harc végéig.
- Amennyiben a leírásuk nem sugall mást, a potionokat csak te ihatod meg, a mérgeket csak a saját fegyveredre kenheted és a kristály csak rád hat.
- A támadást semlegesítő tárgyak (paralízis és altató méreg, lökés kristály, stb.) használatakor a rendszer egy három körös lehűlési időt tesz erre a típusú tárgyra; amíg ez tart, nem tudsz hasonló hatású kristályt vagy mérget használni.
- Az állatidomárok kivételesen eldönthetik, hogy a potiont ők isszák meg, vagy kisállatukkal itatják meg, a méregnél pedig, hogy a saját fegyverükre vagy a kisállat támadó felületére (karmok, fogak, csőr) kenik, kristályoknál meg, hogy rájuk vagy a kisállatra hat. Természetesen méreg esetében amennyiben a kisállaton van, az idomár támadásai nem mérgeznek és továbbra is csak egy méreg lehet felkenve, tehát az tilos, hogy a kisállaton és az idomáron is van.
- Mérgek mindig X számú találatig maradnak a pengén. Tehát, ha nem találod el az ellenfeled, továbbra is a pengén marad. Amennyiben egy játékot úgy fejezel be, hogy marad méreg a fegyvereden, akkor azt a mérget átviheted egy, a kronológiailag azt követő játékba, de csak amennyiben ott az első hozzászólásban jelzed honnan és melyik méreg maradt fent, hány találatig.
- Általában a kristályoknál jellemző, de több olyan tárgy van, aminél kiválaszthatod a célpontot. Ez mindig a leírásban van jelezve.
- Jellegzetesebb, ehhez kapcsolódó fogalmak:
A rúnák csak tier 2-től (erről bővebben lentebb) elérhetőek. A rúna egy hatszög alakú ékszer, amit a felszerelt fegyveredbe kell nyomni, és érintkezésre eltűnik és megadja a plusz pontokat. (Árnyharcosnak elég az egyik késbe nyomni és a másik is megkapja, lovagnak pedig a pajzsba kell.) A rúna kivételéhez a fegyverhez kell tartani a tenyered, majd azt mondani, hogy "Rúna, ki" és a rúnát sikeresen leszerelted. Ezt mindenki csak a saját fegyverén tudja megcsinálni. Rúnát értelemszerűen harc közben nem lehet cserélgetni, pont, mint ahogy fegyvert és felszerelést sem.
A felszerelések minősége
A felszereléseknek négyfajta minősége lehet. A gyakori felszerelések bárhol megtalálhatóak és csak pontokat adhatnak. A ritka felszerelésekhez már nehezebb hozzájutni, de nem lehetetlen. Mindig rendelkeznek valamilyen képességgel, ami lehet hasznos vagy játékszínesítő is. A legnehezebben beszerezhető, de még elérhető tárgyak az epikus felszerelések. Ezekből a felszerelésekből összesen egy létezik. Játékos és NPC kovács nem tudja elkészíteni őket, vagyis csak bizonyos küldetéseken, eventeken lehet őket beszerezni, esetleg boss gyakoriságú szörnyektől lehet őket zsákmányolni. A legritkább minőség a legendás. Ebből egy-egy kaszt mindösszesen egy darab fegyvert tudhat magáénak. Ezek a játék legnagyobb felhajtással járó tárgyai, tulajdonosaik híresek és hírhedtek. Különlegességük, hogy használat esetén önmaguktól fejlődnek, és ha elérik a legmagasabb szintjüket, erősebbek bármelyik másik fegyvernél. A legendásoknak azonban önálló tudata van, és ha elhanyagolják őket, könnyen más gazdát kereshetnek maguknak.
A felszerelések képességei
A ritka, epikus és legendás felszerelések rendelkeznek valamiféle képességgel. Ez lehet játékszínesítő, vagy a harcban is hasznos skill. Általában minél magasabb a fegyver minősége, a képesség is annál erősebb. Ahogy a játékosok képességei esetében, a felszerelések képességei között is megkülönböztetünk permanens, passzív és aktív képességet. A permanens az adott játék kezdetétől folyamatosan működésben van, a passzív képességet egyszer aktiválni kell, és utána a játék végéig működik, az aktív képességeket pedig minden használat előtt muszáj aktiválni. A játékosok képességével ellentétben a felszerelések képességének aktiválása nem igényel cselekvéspontot, azonban mellékcselekvést igen.
A tier rendszer
{T1} Tárgy Neve (+/- pontok)
A tárgyakat Tierekre (úgymond szintekre) osztottuk, hogy a magasabb szintű játékosok keményebb felszerelésekkel rendelkezhessenek. Ez annak érdekében jött létre, hogy mindegyik felszerelésnek megmaradjon az értéke és ne mindenki csak a legerősebben járkáljon (értsd.: egy 1-es szintű ne olyan felszerelésben járjon, hogy egy 10-es szintűt egy ütésből megölhessen). A Tiereknek csupán egy feladatuk van, mégpedig, hogy eldöntsék, hogy ki viselheti a felszerelést/ki használhatja a kristályokat/potionokat/mérgeket. A szintkövetelmény csak azt határozza meg, hogy mikortól viselhetitek/használhatjátok és nem mikortól szerezhetitek/vehetitek meg. A besorolás az alábbi:
{T1} Lv1-től
{T2} Lv9-től
{T3} Lv18-tól
{T4} Lv27-től
{T5} Lv36-tól
{T6} Lv45-től, megnyitásához az 51. szint felfedezése szükséges
{T7} Lv54-től, megnyitásához az 61. szint felfedezése szükséges
{T8} Lv63-tól, megnyitásához az 71. szint felfedezése szükséges
{T9} Lv71-től, megnyitásához az 81. szint felfedezése szükséges
Potionok/mérgek/kristályok
A fegyvereken és felszereléseken kívül léteznek felhasználható itemek is: találkozhatsz potionnal, méreggel és kristállyal. A Hazatérés Kristály kivételével ezek mind egyszer használatosak. Ha veszel egy potiont, majd megiszod, akkor az az adott potion végleg eltűnik, nem csak a harc végéig.
- Amennyiben a leírásuk nem sugall mást, a potionokat csak te ihatod meg, a mérgeket csak a saját fegyveredre kenheted és a kristály csak rád hat.
- A támadást semlegesítő tárgyak (paralízis és altató méreg, lökés kristály, stb.) használatakor a rendszer egy három körös lehűlési időt tesz erre a típusú tárgyra; amíg ez tart, nem tudsz hasonló hatású kristályt vagy mérget használni.
- Az állatidomárok kivételesen eldönthetik, hogy a potiont ők isszák meg, vagy kisállatukkal itatják meg, a méregnél pedig, hogy a saját fegyverükre vagy a kisállat támadó felületére (karmok, fogak, csőr) kenik, kristályoknál meg, hogy rájuk vagy a kisállatra hat. Természetesen méreg esetében amennyiben a kisállaton van, az idomár támadásai nem mérgeznek és továbbra is csak egy méreg lehet felkenve, tehát az tilos, hogy a kisállaton és az idomáron is van.
- Mérgek mindig X számú találatig maradnak a pengén. Tehát, ha nem találod el az ellenfeled, továbbra is a pengén marad. Amennyiben egy játékot úgy fejezel be, hogy marad méreg a fegyvereden, akkor azt a mérget átviheted egy, a kronológiailag azt követő játékba, de csak amennyiben ott az első hozzászólásban jelzed honnan és melyik méreg maradt fent, hány találatig.
- Általában a kristályoknál jellemző, de több olyan tárgy van, aminél kiválaszthatod a célpontot. Ez mindig a leírásban van jelezve.
- Jellegzetesebb, ehhez kapcsolódó fogalmak:
- Célpont: egy akármilyen entitás, ami/aki saját magad is lehet.
- Ellenfél: egy ellenséges entitás, például mob/boss/küzdelem ellenfél. Az ellenfél célpontú tárgyak nem-ellenfélre is használhatóak, viszont ekkor (ha az item leírása nem tartalmaz ettől eltérőt) ellenféllé változnak; játékosok ilyen módon való támadása például indikátor sárgulást eredményez ugyanúgy, mint rendes támadásnál. NPC-ket nem feltétlenül irányítja a karaktered ellen, csak ha harci programjuk is van.
- Szörny: mob/boss.
- Barátságos célpont: játékostárs/NPC.
- Csapat: bossharcoknál az összes játékos, a többi esetben te és akivel egy "partyban" vagy.
- Terület/közelben lévők: bossokon a célpont és az őt közelharcban ütők (tehát akik az előző körükben megütötték vagy még azelőtt megütötték és nem jelezték, hogy arrébb mennek), bossharcokon kívül megbeszélés alapján, arénán logikára alapozva.
- Minden és mindenki: barátságos és ellenséges célpont egyaránt.
Strea- Admin
- Hozzászólások száma : 2459
Join date : 2013. May. 18.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -
Re: Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak
A felszerelések és fegyverek egyediesítése
Továbbra is van lehetőség egy felszerelés kinézetének megváltoztatására. Ez mostantól ingyenes és ugyanúgy a Bejelentőben szükséges jelezni. Ez a változtatás nem jár statpont-változással; azt az alábbiak foglalják össze.
Az egyedi tárgyak kovácsolása azoknak lett kitalálva, akik nagyon specifikusan szeretnék magukat pontozni. Az egésznek az a lényege, hogy az adott játékos a felszereléséből egy megadott statpontot másik statpontra rak.
Tudnivalók az egyedi tárgyakról:
A fegyvered, felszerelésed továbbfejlesztésére csak akkor lesz szükséged, ha van egy tárgyad, amitől nem szívesen válsz meg és tovább erősítenéd. Érdemes jól átgondolni, melyik itemedet fejleszted fel, mivel a fejlesztés drága és csak különleges esetekben vihető át másik itemre.
Tudnivalók a fejlesztett tárgyakról:
A fejlesztés ára:
Gyakori tárgyak
+1: 1 db azonos típusú és tierű gyakori item
+2: 1 db azonos típusú és tierű gyakori item
+3: 2 db azonos típusú és tierű gyakori item
+4: 2 db azonos típusú és tierű gyakori item
+5: 3 db azonos típusú és tierű gyakori item
+6: 3 db azonos típusú és tierű gyakori item
+7: 4 db azonos típusú és tierű gyakori item
...stb.
Gyakori, Ritka és Epikus tárgyak
+1: 1 Kristálykő
+2: 1 Kristálykő
+3: 2 Kristálykő
+4: 2 Kristálykő
+5: 3 Kristálykő
+6: 3 Kristálykő
+7: 4 Kristálykő
...stb.
Legendás tárgyak
+1: 3 Kristálykő
+2: 3 Kristálykő
+3: 4 Kristálykő
+4: 4 Kristálykő
+5: 6 Kristálykő
+6: 6 Kristálykő
+7: 8 Kristálykő
...stb.
A kristálykövek csak eventeken és szintek felfedezésekor szerezhetőek.
Az egyedi tárgyak kovácsolása azoknak lett kitalálva, akik nagyon specifikusan szeretnék magukat pontozni. Az egésznek az a lényege, hogy az adott játékos a felszereléséből egy megadott statpontot másik statpontra rak.
Tudnivalók az egyedi tárgyakról:
- Az adatlapon *Tárgy Neve* (felszerelt, + pontok) helyett Egyedi *Tárgy Neve* (felszerelt, + pontok) legyen.
- Az egyedi tárgyat el lehet cserélni: az csere után is megtartja a pontjait.
- A T1-es tárgyaknál csak 1 pontot lehet átrakni, a T2-es tárgyaknál 2-t, a T3-mas tárgyaknál 3-mat... stb.
- Egy tárgyat csak egyszer lehet egyediesíteni, tehát nem pakolgathatsz minden játékod után.
- A pontok átrakása ingyenes, de bejelentésköteles: ha valamit egyediesíteni szeretnél, akkor azt a Bejelentő topicban kell jelezned. Ugyanitt jelezd azt is, ha az egyediesíteni kívánt itemed már fel van szerelve, hiszen akkor a statot a karakterlapodon is át kell írni.
Tárgyak továbbfejlesztése
A fegyvered, felszerelésed továbbfejlesztésére csak akkor lesz szükséged, ha van egy tárgyad, amitől nem szívesen válsz meg és tovább erősítenéd. Érdemes jól átgondolni, melyik itemedet fejleszted fel, mivel a fejlesztés drága és csak különleges esetekben vihető át másik itemre.
Tudnivalók a fejlesztett tárgyakról:
- Az adatlapon *Tárgy neve* (felszerelt, + pontok) helyett *Tárgy neve* +1[1*jel*] (felszerelt, pontok összeadva a kapcsos zárójelben lévő pontokkal)
- A továbbfejlesztés nem tűnik el a tárgyról automatikusan, csere után is megmarad.
- Ha a használó például egy többféleképpen fejlesztett Fényes Vaskarddal rendelkezik, azokat mind külön kell jeleznie adatlapján. (Ez ugyanúgy igaz a bankokra is.) Például:
2 Fényes Vaskard (+5 erő)
1 Fényes Vaskard +1[1S] (+5 erő +1 speciális képesség)
1 Fényes Vaskard +1[1E] (+6 erő)
1 Fényes Vaskard +2[1F1E] (+6 erő +1 fegyverkezelés)
1 Fényes Vaskard +2[2E] (+7 erő) - Csak fegyverek és felszerelések továbbfejleszthetőek. Emellett csak fegyverbe és rúnába tehető erő vagy irányítás plusz.
Minden pluszolás egy statot ad hozzá a tárgyhoz. Emellett fontos, hogy ahhoz, hogy egy tárgyat +2-re emelj, előtte szükséges, hogy +1 legyen. Mindezek mellett minden pluszolás csak további 1 statot ad az itemhez, tehát, ha +1-ről +2-re emeled a tárgyat az azt jelenti, hogy a jelenlegi plusz egy pontod mellé kapsz még egyet és nem még kettőt. - A pluszolást a fegyver/felszerelés nevétől jobbra kell jelezni. A kinézete az alábbi legye: +szám[számjel]. A +szám azt jelenti, hogy hanyas pluszon van. Tehát, ha kétszer pluszolták, akkor +2. A számjel pedig, hogy ez a pluszolás mely pontokat tartalmazza. A pontok egykarakteres jelzései: F -> fegyverkezelés, E -> erő, I -> irányítás, K -> kitartás, G -> gyorsaság, S -> speciális képesség. Tehát 1 erő és 1 kitartásos +2-es fegyver a következőképpen nézne ki: +2[1E1K].
A tárgyfejlesztést a Bejelentő topicban kell jelezned. Ugyanitt jelezd azt is, ha az fejleszteni kívánt itemed már fel van szerelve, hiszen akkor a statot a karakterlapodon is át kell írni. - Van lehetőség a fejlesztést átvinni egy másik, azonos gyakoriságú tárgyra, ehhez azonban egy különleges itemre, a “Statátvivő tekercs”-re lesz szükséged. A fejlesztés átemelését másik tárgyra szintén a bejelentőben szükséges jelezni. Eltérő gyakoriságú tárgyakra (pl gyakoriról ritkára) nem lehet fejlesztést átvinni.
A fejlesztés ára:
Gyakori tárgyak
+1: 1 db azonos típusú és tierű gyakori item
+2: 1 db azonos típusú és tierű gyakori item
+3: 2 db azonos típusú és tierű gyakori item
+4: 2 db azonos típusú és tierű gyakori item
+5: 3 db azonos típusú és tierű gyakori item
+6: 3 db azonos típusú és tierű gyakori item
+7: 4 db azonos típusú és tierű gyakori item
...stb.
Gyakori, Ritka és Epikus tárgyak
+1: 1 Kristálykő
+2: 1 Kristálykő
+3: 2 Kristálykő
+4: 2 Kristálykő
+5: 3 Kristálykő
+6: 3 Kristálykő
+7: 4 Kristálykő
...stb.
Legendás tárgyak
+1: 3 Kristálykő
+2: 3 Kristálykő
+3: 4 Kristálykő
+4: 4 Kristálykő
+5: 6 Kristálykő
+6: 6 Kristálykő
+7: 8 Kristálykő
...stb.
A kristálykövek csak eventeken és szintek felfedezésekor szerezhetőek.
Strea- Admin
- Hozzászólások száma : 2459
Join date : 2013. May. 18.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -
Similar topics
» Rogan Hartnett
» Összesítés [Tárgyak és felszerelések]
» Legendás fegyverek újrasorsolása
» Mire jók a felszerelések?
» Tárgyak továbbfejlesztése [Tapasztalt tagoknak]
» Összesítés [Tárgyak és felszerelések]
» Legendás fegyverek újrasorsolása
» Mire jók a felszerelések?
» Tárgyak továbbfejlesztése [Tapasztalt tagoknak]
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.