Mire jók a felszerelések?
Sword Art Online Fórum Szerepjáték :: Általános :: Szabályzat :: Megfakult papírok :: A régi Sword Art Online világa
1 / 1 oldal
Mire jók a felszerelések?
Fegyverek/Felszerelések
Alapjában véve a felszerelés pontokat ad, a ritka és egyedi tárgyak azonban adhatnak valamilyen képességet, bónuszt is. A felszerelések és fegyverek tartóssága állandó. Akármennyi felszerelésetek lehet, azonban hordani legfeljebb csak egy sisakot, egy vértet, egy pár cipőt, két gyűrűt és egy köpenyt, na meg a fegyver(ek)et és egy rúnát lehet egyszerre. Mindenki egy, a kasztjának megfelelő fegyvert viselhet, kivéve az árnyharcos, aki kettő árnyharcos fegyvert hordozhat egyszerre és a lovag, aki egy fegyvert és egy pajzsot is hordhat. Az erő/irányítás jelzésű idomárfegyverek esetében arról, hogy a fegyver irányítást, vagy erőt adjon-e, gyártáskor kell dönteni. Felszereléseket a boltokban, aréna jutalomként, küldetéseken és ismerkedős játékok végén lehet szerezni; illetve amely rendelkezik recepttel, azt kovácsoltatni is lehet.
A rúnák csak tier 2-től (erről bővebben lentebb) elérhetőek. A rúnákat a fegyverkovácsok készítik és mindenki csak egyet szerelhet fel (fegyverszámtól függetlenül). A rúna egy hatszög alakú ékszer, amit a felszerelt fegyveredbe kell nyomni, és érintkezésre eltűnik és megadja a plusz pontokat. (Árnyharcosnak elég az egyik késbe nyomni és a másik is megkapja, lovagnak pedig a pajzsba kell.) A rúna kivételéhez a fegyverhez kell tartani a tenyered, majd azt mondani, hogy "Rúna, ki" és a rúnát sikeresen leszerelted. Ezt mindenki csak a saját fegyverén tudja megcsinálni. Rúnát értelemszerűen harc közben nem lehet cserélgetni, pont, mint ahogy felszerelést sem.
Potionok/mérgek/kristályok
A Hazatérés Kristály kivételével ezek mind egyszer használatosak. Ha veszel egy potiont, majd megiszod, akkor az az adott potion végleg eltűnik, nem csak a harc végéig.
- Amennyiben a leírásuk nem sugall mást, a potionokat csak te ihatod meg, a mérgeket csak a saját fegyveredre kenheted és a kristály csak rád hat.
- A támadást semlegesítő tárgyak (paralízis és altató méreg, lökés kristály, stb.) használatakor a rendszer egy három körös lehűlési időt tesz erre a típusú tárgyra, amíg ez tart, nem tudsz hasonló hatású kristályt vagy mérget használni.
- Az állatidomárok kivételesen eldönthetik, hogy a potiont ők isszák meg, vagy kisállatukkal itatják meg, a méregnél pedig, hogy a saját fegyverükre vagy a kisállat támadó felületére (karmok, fogak, csőr) kenik, kristályoknál meg, hogy rájuk vagy a kisállatra hat. Természetesen méreg esetében amennyiben a kisállaton van, az idomár támadásai nem mérgeznek és továbbra is csak egy méreg lehet felkenve, tehát az tilos, hogy a kisállaton és az idomáron is van.
- Mérgek mindig X számú találatig maradnak a pengén. Tehát, ha nem találod el az ellenfeled, továbbra is a pengén marad. Amennyiben egy játékot úgy fejezel be, hogy marad méreg a fegyvereden, akkor azt a mérget átviheted egy, a kronológiailag azt követő játékba, de csak amennyiben ott az első hozzászólásban jelzed honnan és melyik méreg maradt fent, hány találatig. Aréna küzdelmekre tilos így mérgeket átvinni.
- Általában a kristályoknál jellemző, de rengeteg olyan tárgy van, amit nemcsak magadra, hanem másokra is használhatsz. Ez mindig a leírásban van jelezve.
- Jellegzetesebb, ehhez kapcsolódó fogalmak:
A felszerelések minősége
A felszereléseknek négyfajta minősége lehet. A gyakori felszerelések bárhol megtalálhatóak, elkészítésükhöz gyakori nyersanyagok és/vagy tárgyak kellenek, és csak pontokat adhatnak. Léteznek nem elkészíthető, receptnélküli itemek is. A ritka felszereléseket boltokban és aréna jutalomként lehet kapni, vagy nehéz küldetések után adhatja a mesélő. Mindig rendelkeznek valamilyen képességgel, ami lehet hasznos vagy játékszínesítő is. Elkészítésükhöz egy ritka nyersanyag mindenképp szükséges. A legnehezebben beszerezhető, de még elérhető tárgyak az epikus felszerelések. Ezekből a felszerelésekből összesen egy létezik. Játékos nem tudja elkészíteni őket, vagyis csak bizonyos küldetéseken, eventeken lehet őket beszerezni, esetleg boss gyakoriságú szörnyektől lehet őket zsákmányolni. A legritkább minőség a legendás. Ebből egy-egy kaszt mindösszesen egy darab fegyvert tudhat magáénak. Ezek a játék legnagyobb felhajtással járó tárgyai, tulajdonosaik híresek és hírhedtek. Különlegességük, hogy használat esetén önmaguktól fejlődnek, és ha elérik a legmagasabb szintjüket, erősebbek bármelyik másik fegyvernél. A legendásoknak azonban önálló tudata van, és ha elhanyagolják őket, könnyen más gazdát kereshetnek maguknak.
A felszerelések képességei
A ritka, epikus és legendás felszerelések rendelkeznek valamiféle képességgel. Ez lehet játékszínesítő, vagy a harcban is hasznos skill. Általában minél magasabb a fegyver minősége, a képesség is annál erősebb. Ahogy a játékosok képességei esetében, a felszerelések képességei között is megkülönböztetünk permanens, passzív és aktív képességet. A permanens az adott játék kezdetétől folyamatosan működésben van, a passzív képességet egyszer aktiválni kell, és utána a játék végéig működik, az aktív képességeket pedig minden használat előtt muszáj aktiválni. A játékosok képességével ellentétben a felszerelések képességének aktiválása nem igényel cselekvéspontot, azonban mellékcselekvést igen.
A tier rendszer
{T1} Tárgy Neve (+/- pontok)
A tárgyakat Tierekre (úgymond szintekre) osztottuk, hogy a magasabb szintű játékosok keményebb felszerelésekkel rendelkezhessenek. Ez annak érdekében jött létre, hogy mindegyik felszerelésnek megmaradjon az értéke és ne mindenki csak a legerősebben járkáljon (értsd.: egy 1-es szintű ne olyan felszerelésben járjon, hogy egy 10-es szintűt egy ütésből megölhessen). A Tiereknek csupán egy feladatuk van, mégpedig, hogy eldöntsék, hogy ki viselheti a felszerelést/ki használhatja a kristályokat/potionokat/mérgeket. A besorolás az alábbi.
(A szintkövetelmény csak azt határozza meg, hogy mikortól viselhetitek/használhatjátok és nem mikortól szerezhetitek/vehetitek meg.)
Alapjában véve a felszerelés pontokat ad, a ritka és egyedi tárgyak azonban adhatnak valamilyen képességet, bónuszt is. A felszerelések és fegyverek tartóssága állandó. Akármennyi felszerelésetek lehet, azonban hordani legfeljebb csak egy sisakot, egy vértet, egy pár cipőt, két gyűrűt és egy köpenyt, na meg a fegyver(ek)et és egy rúnát lehet egyszerre. Mindenki egy, a kasztjának megfelelő fegyvert viselhet, kivéve az árnyharcos, aki kettő árnyharcos fegyvert hordozhat egyszerre és a lovag, aki egy fegyvert és egy pajzsot is hordhat. Az erő/irányítás jelzésű idomárfegyverek esetében arról, hogy a fegyver irányítást, vagy erőt adjon-e, gyártáskor kell dönteni. Felszereléseket a boltokban, aréna jutalomként, küldetéseken és ismerkedős játékok végén lehet szerezni; illetve amely rendelkezik recepttel, azt kovácsoltatni is lehet.
A rúnák csak tier 2-től (erről bővebben lentebb) elérhetőek. A rúnákat a fegyverkovácsok készítik és mindenki csak egyet szerelhet fel (fegyverszámtól függetlenül). A rúna egy hatszög alakú ékszer, amit a felszerelt fegyveredbe kell nyomni, és érintkezésre eltűnik és megadja a plusz pontokat. (Árnyharcosnak elég az egyik késbe nyomni és a másik is megkapja, lovagnak pedig a pajzsba kell.) A rúna kivételéhez a fegyverhez kell tartani a tenyered, majd azt mondani, hogy "Rúna, ki" és a rúnát sikeresen leszerelted. Ezt mindenki csak a saját fegyverén tudja megcsinálni. Rúnát értelemszerűen harc közben nem lehet cserélgetni, pont, mint ahogy felszerelést sem.
Potionok/mérgek/kristályok
A Hazatérés Kristály kivételével ezek mind egyszer használatosak. Ha veszel egy potiont, majd megiszod, akkor az az adott potion végleg eltűnik, nem csak a harc végéig.
- Amennyiben a leírásuk nem sugall mást, a potionokat csak te ihatod meg, a mérgeket csak a saját fegyveredre kenheted és a kristály csak rád hat.
- A támadást semlegesítő tárgyak (paralízis és altató méreg, lökés kristály, stb.) használatakor a rendszer egy három körös lehűlési időt tesz erre a típusú tárgyra, amíg ez tart, nem tudsz hasonló hatású kristályt vagy mérget használni.
- Az állatidomárok kivételesen eldönthetik, hogy a potiont ők isszák meg, vagy kisállatukkal itatják meg, a méregnél pedig, hogy a saját fegyverükre vagy a kisállat támadó felületére (karmok, fogak, csőr) kenik, kristályoknál meg, hogy rájuk vagy a kisállatra hat. Természetesen méreg esetében amennyiben a kisállaton van, az idomár támadásai nem mérgeznek és továbbra is csak egy méreg lehet felkenve, tehát az tilos, hogy a kisállaton és az idomáron is van.
- Mérgek mindig X számú találatig maradnak a pengén. Tehát, ha nem találod el az ellenfeled, továbbra is a pengén marad. Amennyiben egy játékot úgy fejezel be, hogy marad méreg a fegyvereden, akkor azt a mérget átviheted egy, a kronológiailag azt követő játékba, de csak amennyiben ott az első hozzászólásban jelzed honnan és melyik méreg maradt fent, hány találatig. Aréna küzdelmekre tilos így mérgeket átvinni.
- Általában a kristályoknál jellemző, de rengeteg olyan tárgy van, amit nemcsak magadra, hanem másokra is használhatsz. Ez mindig a leírásban van jelezve.
- Jellegzetesebb, ehhez kapcsolódó fogalmak:
- Célpont: egy akármilyen entitás, ami/aki saját magad is lehet.
- Ellenfél: egy ellenséges entitás, például mob/boss/küzdelem ellenfél. Az ellenfél célpontú tárgyak nem-ellenfélre is használhatóak, viszont ekkor (ha az item leírása nem tartalmaz ettől eltérőt) ellenféllé változnak; játékosok ilyen módon való támadása például indikátor sárgulást eredményez ugyanúgy, mint rendes támadásnál. NPC-ket nem feltétlenül irányítja a karaktered ellen, csak ha harci programjuk is van.
- Szörny: mob/boss.
- Barátságos célpont: játékostárs/NPC.
- Csapat: bossharcoknál az összes játékos, a többi esetben te és akivel egy "partyban" vagy.
- Terület/közelben lévők: bossokon a célpont és az őt közelharcban ütők (tehát akik az előző körükben megütötték vagy még azelőtt megütötték és nem jelezték, hogy arrébb mennek), bossharcokon kívül megbeszélés alapján, arénán logikára alapozva.
- Minden és mindenki: barátságos és ellenséges célpont egyaránt.
A felszerelések minősége
A felszereléseknek négyfajta minősége lehet. A gyakori felszerelések bárhol megtalálhatóak, elkészítésükhöz gyakori nyersanyagok és/vagy tárgyak kellenek, és csak pontokat adhatnak. Léteznek nem elkészíthető, receptnélküli itemek is. A ritka felszereléseket boltokban és aréna jutalomként lehet kapni, vagy nehéz küldetések után adhatja a mesélő. Mindig rendelkeznek valamilyen képességgel, ami lehet hasznos vagy játékszínesítő is. Elkészítésükhöz egy ritka nyersanyag mindenképp szükséges. A legnehezebben beszerezhető, de még elérhető tárgyak az epikus felszerelések. Ezekből a felszerelésekből összesen egy létezik. Játékos nem tudja elkészíteni őket, vagyis csak bizonyos küldetéseken, eventeken lehet őket beszerezni, esetleg boss gyakoriságú szörnyektől lehet őket zsákmányolni. A legritkább minőség a legendás. Ebből egy-egy kaszt mindösszesen egy darab fegyvert tudhat magáénak. Ezek a játék legnagyobb felhajtással járó tárgyai, tulajdonosaik híresek és hírhedtek. Különlegességük, hogy használat esetén önmaguktól fejlődnek, és ha elérik a legmagasabb szintjüket, erősebbek bármelyik másik fegyvernél. A legendásoknak azonban önálló tudata van, és ha elhanyagolják őket, könnyen más gazdát kereshetnek maguknak.
A felszerelések képességei
A ritka, epikus és legendás felszerelések rendelkeznek valamiféle képességgel. Ez lehet játékszínesítő, vagy a harcban is hasznos skill. Általában minél magasabb a fegyver minősége, a képesség is annál erősebb. Ahogy a játékosok képességei esetében, a felszerelések képességei között is megkülönböztetünk permanens, passzív és aktív képességet. A permanens az adott játék kezdetétől folyamatosan működésben van, a passzív képességet egyszer aktiválni kell, és utána a játék végéig működik, az aktív képességeket pedig minden használat előtt muszáj aktiválni. A játékosok képességével ellentétben a felszerelések képességének aktiválása nem igényel cselekvéspontot, azonban mellékcselekvést igen.
A tier rendszer
{T1} Tárgy Neve (+/- pontok)
A tárgyakat Tierekre (úgymond szintekre) osztottuk, hogy a magasabb szintű játékosok keményebb felszerelésekkel rendelkezhessenek. Ez annak érdekében jött létre, hogy mindegyik felszerelésnek megmaradjon az értéke és ne mindenki csak a legerősebben járkáljon (értsd.: egy 1-es szintű ne olyan felszerelésben járjon, hogy egy 10-es szintűt egy ütésből megölhessen). A Tiereknek csupán egy feladatuk van, mégpedig, hogy eldöntsék, hogy ki viselheti a felszerelést/ki használhatja a kristályokat/potionokat/mérgeket. A besorolás az alábbi.
(A szintkövetelmény csak azt határozza meg, hogy mikortól viselhetitek/használhatjátok és nem mikortól szerezhetitek/vehetitek meg.)
- Szint (minimum exp) követelmény:
- {T1} 10 exptől
{T2} 400 exptől
{T3} 1200 exptől
{T4} 2700 exptől
{T5} 5000 exptől
{T6} 8100 exptől, megnyitásához az 50. boss legyőzése szükséges
{T7} megnyitásához az 60. boss legyőzése szükséges
{T8} megnyitásához az 70. boss legyőzése szükséges
{T9} megnyitásához az 80. boss legyőzése szükséges
Kayaba Akihiko- Admin
- Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.
Similar topics
» Mire jók a pontok?
» Mire jók a jártasságok?
» Rogan Hartnett
» Összesítés [Tárgyak és felszerelések]
» Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak
» Mire jók a jártasságok?
» Rogan Hartnett
» Összesítés [Tárgyak és felszerelések]
» Fegyverek, felszerelések, egyszerhasználatos tárgyak
Sword Art Online Fórum Szerepjáték :: Általános :: Szabályzat :: Megfakult papírok :: A régi Sword Art Online világa
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.