Sword Art Online Fórum Szerepjáték
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mire jók a felszerelések?

Go down

Mire jók a felszerelések? Empty Mire jók a felszerelések?

Témanyitás by Kayaba Akihiko Vas. Júl. 29 2012, 15:25


Fegyverek/Felszerelések

Alapjában véve a felszerelés pontokat ad, a ritka és egyedi tárgyak azonban adhatnak valamilyen képességet, bónuszt is. A felszerelések és fegyverek tartóssága állandó. Akármennyi felszerelésetek lehet, azonban hordani legfeljebb csak egy sisakot, egy vértet, egy pár cipőt, két gyűrűt és egy köpenyt, na meg a fegyver(ek)et és egy rúnát lehet egyszerre. Mindenki egy, a kasztjának megfelelő fegyvert viselhet, kivéve az árnyharcos, aki kettő árnyharcos fegyvert hordozhat egyszerre és a lovag, aki egy fegyvert és egy pajzsot is hordhat. Az erő/irányítás jelzésű idomárfegyverek esetében arról, hogy a fegyver irányítást, vagy erőt adjon-e, gyártáskor kell dönteni. Felszereléseket a boltokban, aréna jutalomként, küldetéseken és ismerkedős játékok végén lehet szerezni; illetve amely rendelkezik recepttel, azt kovácsoltatni is lehet.

A rúnák csak tier 2-től (erről bővebben lentebb) elérhetőek. A rúnákat a fegyverkovácsok készítik és mindenki csak egyet szerelhet fel (fegyverszámtól függetlenül). A rúna egy hatszög alakú ékszer, amit a felszerelt fegyveredbe kell nyomni, és érintkezésre eltűnik és megadja a plusz pontokat. (Árnyharcosnak elég az egyik késbe nyomni és a másik is megkapja, lovagnak pedig a pajzsba kell.) A rúna kivételéhez a fegyverhez kell tartani a tenyered, majd azt mondani, hogy "Rúna, ki" és a rúnát sikeresen leszerelted. Ezt mindenki csak a saját fegyverén tudja megcsinálni. Rúnát értelemszerűen harc közben nem lehet cserélgetni, pont, mint ahogy felszerelést sem.


Potionok/mérgek/kristályok

A Hazatérés Kristály kivételével ezek mind egyszer használatosak. Ha veszel egy potiont, majd megiszod, akkor az az adott potion végleg eltűnik, nem csak a harc végéig.

- Amennyiben a leírásuk nem sugall mást, a potionokat csak te ihatod meg, a mérgeket csak a saját fegyveredre kenheted és a kristály csak rád hat.
- A támadást semlegesítő tárgyak (paralízis és altató méreg, lökés kristály, stb.) használatakor a rendszer egy három körös lehűlési időt tesz erre a típusú tárgyra, amíg ez tart, nem tudsz hasonló hatású kristályt vagy mérget használni.
- Az állatidomárok kivételesen eldönthetik, hogy a potiont ők isszák meg, vagy kisállatukkal itatják meg, a méregnél pedig, hogy a saját fegyverükre vagy a kisállat támadó felületére (karmok, fogak, csőr) kenik, kristályoknál meg, hogy rájuk vagy a kisállatra hat. Természetesen méreg esetében amennyiben a kisállaton van, az idomár támadásai nem mérgeznek és továbbra is csak egy méreg lehet felkenve, tehát az tilos, hogy a kisállaton és az idomáron is van.
- Mérgek mindig X számú találatig maradnak a pengén. Tehát, ha nem találod el az ellenfeled, továbbra is a pengén marad. Amennyiben egy játékot úgy fejezel be, hogy marad méreg a fegyvereden, akkor azt a mérget átviheted egy, a kronológiailag azt követő játékba, de csak amennyiben ott az első hozzászólásban jelzed honnan és melyik méreg maradt fent, hány találatig. Aréna küzdelmekre tilos így mérgeket átvinni.
- Általában a kristályoknál jellemző, de rengeteg olyan tárgy van, amit nemcsak magadra, hanem másokra is használhatsz. Ez mindig a leírásban van jelezve.
- Jellegzetesebb, ehhez kapcsolódó fogalmak:

  1. Célpont: egy akármilyen entitás, ami/aki saját magad is lehet.
  2. Ellenfél: egy ellenséges entitás, például mob/boss/küzdelem ellenfél. Az ellenfél célpontú tárgyak nem-ellenfélre is használhatóak, viszont ekkor (ha az item leírása nem tartalmaz ettől eltérőt) ellenféllé változnak; játékosok ilyen módon való támadása például indikátor sárgulást eredményez ugyanúgy, mint rendes támadásnál. NPC-ket nem feltétlenül irányítja a karaktered ellen, csak ha harci programjuk is van.
  3. Szörny: mob/boss.
  4. Barátságos célpont: játékostárs/NPC.
  5. Csapat: bossharcoknál az összes játékos, a többi esetben te és akivel egy "partyban" vagy.
  6. Terület/közelben lévők: bossokon a célpont és az őt közelharcban ütők (tehát akik az előző körükben megütötték vagy még azelőtt megütötték és nem jelezték, hogy arrébb mennek), bossharcokon kívül megbeszélés alapján, arénán logikára alapozva.
  7. Minden és mindenki: barátságos és ellenséges célpont egyaránt.

A felszerelések minősége

A felszereléseknek négyfajta minősége lehet. A gyakori felszerelések bárhol megtalálhatóak, elkészítésükhöz gyakori nyersanyagok és/vagy tárgyak kellenek, és csak pontokat adhatnak. Léteznek nem elkészíthető, receptnélküli itemek is. A ritka felszereléseket boltokban és aréna jutalomként lehet kapni, vagy nehéz küldetések után adhatja a mesélő. Mindig rendelkeznek valamilyen képességgel, ami lehet hasznos vagy játékszínesítő is. Elkészítésükhöz egy ritka nyersanyag mindenképp szükséges. A legnehezebben beszerezhető, de még elérhető tárgyak az epikus felszerelések. Ezekből a felszerelésekből összesen egy létezik. Játékos nem tudja elkészíteni őket, vagyis csak bizonyos küldetéseken, eventeken lehet őket beszerezni, esetleg boss gyakoriságú szörnyektől lehet őket zsákmányolni. A legritkább minőség a legendás. Ebből egy-egy kaszt mindösszesen egy darab fegyvert tudhat magáénak. Ezek a játék legnagyobb felhajtással járó tárgyai, tulajdonosaik híresek és hírhedtek. Különlegességük, hogy használat esetén önmaguktól fejlődnek, és ha elérik a legmagasabb szintjüket, erősebbek bármelyik másik fegyvernél. A legendásoknak azonban önálló tudata van, és ha elhanyagolják őket, könnyen más gazdát kereshetnek maguknak.


A felszerelések képességei

A ritka, epikus és legendás felszerelések rendelkeznek valamiféle képességgel. Ez lehet játékszínesítő, vagy a harcban is hasznos skill. Általában minél magasabb a fegyver minősége, a képesség is annál erősebb. Ahogy a játékosok képességei esetében, a felszerelések képességei között is megkülönböztetünk permanens, passzív és aktív képességet. A permanens az adott játék kezdetétől folyamatosan működésben van, a passzív képességet egyszer aktiválni kell, és utána a játék végéig működik, az aktív képességeket pedig minden használat előtt muszáj aktiválni. A játékosok képességével ellentétben a felszerelések képességének aktiválása nem igényel cselekvéspontot, azonban mellékcselekvést igen.


A tier rendszer

{T1} Tárgy Neve (+/- pontok)
A tárgyakat Tierekre (úgymond szintekre) osztottuk, hogy a magasabb szintű játékosok keményebb felszerelésekkel rendelkezhessenek. Ez annak érdekében jött létre, hogy mindegyik felszerelésnek megmaradjon az értéke és ne mindenki csak a legerősebben járkáljon (értsd.: egy 1-es szintű ne olyan felszerelésben járjon, hogy egy 10-es szintűt egy ütésből megölhessen). A Tiereknek csupán egy feladatuk van, mégpedig, hogy eldöntsék, hogy ki viselheti a felszerelést/ki használhatja a kristályokat/potionokat/mérgeket. A besorolás az alábbi.

(A szintkövetelmény csak azt határozza meg, hogy mikortól viselhetitek/használhatjátok és nem mikortól szerezhetitek/vehetitek meg.)

Szint (minimum exp) követelmény:
Kayaba Akihiko
Kayaba Akihiko
Admin
Admin

Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.