[JK Event] Totális Háború BÉTA
4 posters
1 / 1 oldal
[JK Event] Totális Háború BÉTA
Ki tudja mi vett rá titeket, hogy szombat kora délután a főtérre menjetek. Küldetés utáni vágy? Mindennapi dolgok? Vagy csak egyszerűen erre jártál? Mindez nem számít! Egy különös nő, teljes vértezetben díszelegve szólít le minden arra járót, hogy aztán mindenkit meginvitáljon egy hamarosan induló eseményre. Mint sokan mások, úgy ti se vagytok elég gyorsak, hogy elmeneküljetek előle, ha esetleg visszavonulót folynátok, így mint sokan mások, úgy ti is áldozatul estek a promóciójának.
- Hali! Bocsi, hogy zavarlak, tudod nagyon elfoglaltnak tűnsz, de azért ennek ellenére szeretnélek meghívni téged és a barátaidat egy közelgő kisebb eseményre! – darálja – Holnap reggel 8-tól minden órában lehetőségetek van nektek és 3 barátotoknak, vagy éppen arra tévedőknek, hogy kipróbáljátok magatokat milyen tábornokon is lennétek! Ugyanis képzeld! A Főni nemrég kifejlesztette a Totális Háborút! Lényegében egy harci szimulátor, ahol a jelentkező játékosaink egy táblagép segítségével irányíthatják az egységeiket! – itt egy nagy levegőt vett, majd folytatja – Sajnos a program erősen Béta még, így az éles kezdés előtt szeretnénk egy napnyi próbakört futtatni pár játékossal. Ha a holnapi nap sikeresnek lesz elkönyvelve, akkor természetesen a rendes teljeskörű eseményre is szeretettel várunk titeket! Ha nagy szerepjátékos vagy, mindenképp gyere el, ha csak a kihívás érdekel akkor is, ha csak nincs mit csinálnod, nálunk a helyed! Jegyezd meg, holnap reggel 8-tól az Arénáknál! – ezzel pedig ott is hagyott titeket, olyan gyorsan, amilyen gyorsan jött.
A játékosok, amennyiben a furcsa invitálás ellenére megjelennek nap közben az Arénáknál és igazolták, hogy ezen az eseményen szeretnének részt venni, akkor bevezetik őket egy hatalmas sátorba, ahol egy gigászi, kéken fénylő asztal fogadja őket, minden sarkukon egy-egy tablettel ellátott kényelmes bőrfotelekkel. Miután mindenki elfoglalta a helyét az asztal különböző sarkában az asztal képe(, mely valójában egy monitor volt) kitisztul és egy hatalmas zöld mezőség fogadja az embereket. Egy gépi hang köszönti az egybegyűlteket, majd nekiáll elmagyarázni a játékszabályokat. Miután a playerek minden szükséges előkészületet megtettetek (sereg elosztás, elrendezés, stb) mindenki tablettjén megjelenik az alaptérkép, és az egységeiket kijelölve és áthúzva képesek elmozgatni a „bábuikat”, mire a monitoron lévő meganimált egységek szinten mozogni fognak, majd persze az ütközeteket is végig teljes részletességgel le vannak animálva, így akit érdekel végig nézheti hogyan mészárolják le a különböző fajú mobok egymást (mindezt madártávlatból.)
2. A játékosok 1000 pontnyi egységgel rendelkeznek, ezeket oszthatják el, a következőkön:
Felderítő [TÉ: 1/2 | VÉ: 1/5] -> 0,5 pont *a lovasság harci értéke rohamozáskor duplázódik*
Milicista [TÉ: 1/2 | VÉ: 1/2] -> 0,5 pont
Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] -> 1 pont
Íjász [TÉ: 1/5 | VÉ: 1/2] -> 1 pont *a csata előtt lőhetnek egyet szabadok, ahol a TÉ-ük 1/2 lesz*
Veterán gyalogos [TÉ: 2 | VÉ: 1] -> 1,5 pont
Lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1] -> 2 pont *a lovasság TÉ-e rohamozáskor duplázódik*
Lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5] -> 3,5 pont
3. Miután a játékosok elköltötték az egységpontjaikat, ha szeretnék feloszthatják a csapataikat, különböző zászlóaljakra (szakaszok), akiket külön-külön is mozgathatnak, illetve hogy az adott egységeik hogyan helyezkednek el az alakzaton belül.
4. A játék megkezdése előtt mindenki kiválaszt a seregének/seregeinek egy kezdő útvonalat, amit aztán elkezdenek követni addig, míg el nem érik a célt, vagy ellenségbe nem ütköznek. Innentől már rendes köröket vesszük alapul.
>Jakab<
Front: 30 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1]
1.védvonal: 20 Íjász [TÉ: 1/5 | VÉ: 1/2]
>Norbert<
Front: 10 lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1]
1.védvonal 10 lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5]
2. védvonal 5 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1]
1. lépés: Összehasonlítás
A mesélő figyelembe veszi a két fél stratégiáját, majd mindent egybevetve meghatározza ki kapja meg a kezdeményezésre a jogot. Ha az illető nem akar élni vele, akkor tovább halad eme jog a következő játékosra mindaddig, míg valaki el nem fogadja, vagy mindenki el nem utasítja (utóbbi esetén a mesélő határozza meg, hogy kinek a serege unja meg először a várakozást és ki indul rohamra). Amennyiben megvan a támadó fél, úgy az ő TÉ-jét (vagyis Támadó Értékét), míg a másiknak a VÉ-jét (Védekező Érték) fogjuk figyelembe venni a következőkben.
+ A példában Norbert kapja meg a támadáshoz való jogot, mivel van lovassága (és a terep is engedi a rohamot).
2. lépés: Távolsági harcászat
Mindkét fél íjászai soron kívül lőhetnek egy sorozatot (terepviszonytól függetlenül), melyek károkozásai a komplett harcszámítások előtt megtörténik. Az Íjász TÉ-e 1/2, vagyis minden 2. nyílvessző sebez meg valakit (10 íjász esetén 5 sebesült pl).
+ a példában Jakab rendelkezik csak íjásszokkal, szám szerint 20-al, amivel 10 sebesültet okoz az ellenfelének.
2/a lépés: Sebesültek kezelése
Amennyiben történt sebesülés (van íjász bármelyik seregben) a mesélő dob egy d(x) kockával a Discord szerveren (NYÍLT szoba, bármikor lekövethető), ahol az X a sebesültek számát jelöli. A dobott érték azt mutatja hányan élték túl a sérüléseket és így hányan harcolhatnak a következő körben. A halottak kiszámítása attól függ honnan jött a támadás. Az elesett katonákat a Frontból számoljuk először és a megmaradt értékeket ezután egyre hátrébb lévő egységekből számoljuk. (természetesen lehet fókuszálni is, hogy melyik seregrészt fókuszálod, de ez csak egy minimális garantált sebzést jelent (kb 20-30%))
+ a példában sereg sereg ellen harcol szemtől szemben, így az íjászok először a Front-on levő Lovasságot támadják Norbert seregéből. A kocka példának okáért 4-est dobott, így összesen 6 halottja van Norbertnek, így elsőként egy d6 határozza meg hány lovas katona vesztette életét az íjászoktól. Az érték mondjuk legyen 4, vagyis 4 lovas halt meg az ütközet előtt, a marad 2 halott pedig a hátrébb lévő 2 védvonal között oszli kel. A példában a d2 értéke 2 lett, így a egyedül az 1. védvonalból haltak meg egységek, a 3. védvonal sértetlen maradt.
3.lépés: Az ütközet
Miután meg lett határozva, hogy mekkora kár keletkezett az ellenségben az íjászok által, jön az ütközet, ahol a sereg teljes TÉ-ét és a VÉ-jét szembe állítjuk egymással. Itt a példában lehet legjobban elmondani a lépéseket. Fontos megjegyezni hogy a számok számolásánál az 1/5 pl azt jelzi, hogy 5 egység tesz ki 1 TÉ-nyi egységet. Felméréskor az 4 db 1/5 is 0-nak számít!!!!!
a, Felmérés
>Jakab< VÉDEKEZŐ FÉL
Front: 30 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz VÉ: 30
1.védvonal: 20 Íjász [TÉ: 1/5 | VÉ: 1/2] össz VÉ: 10
Sereg összes VÉ-je: 40
>Norbert<
Front: 6 lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1] össz TÉ: 12 (első körben ez az érték 24 a rohamozás miatt)
1.védvonal 8 lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5] össz TÉ: 16
2. védvonal 5 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz TÉ: 5
Sereg összes TÉ-je: 33 (első körben viszont 45)
b, Összegzés
Norbert támad, első körben 45 TÉ-vel, míg Jakab 40 VÉ-vel védekezik. Az első ütközetet Norbert nyert, mivel a TÉ-e, nagyobb a VÉ értéknél. Ezen felül garantál túlélője is van annak, akinek nagyobb a száma, melynek a kiszámolása úgy történik, hogy a nagyobb értékből kivonjuk a kisebbet, vagyis 45-50=5 garantál túlélője biztos van Jakabnak (ez abból a védvonalból kezd számolódik, amelyik legkésőbb csatlakozik a harchoz, itt pl a Gyalogosok sértetlenül távoztak a harcból).
c, A harc
A fenti példa alapján 40 TÉ harcol 40 TÉ, vagyis mindkét oldalon megtörténik a 3-as lépésben történt „Az Ütközet” sérülés számolása. A példában Norbert kockája 27, Jakabé 16, vagyis Jakabnak 27 egységnyi túlélője van, Jakabnak 16 egységnyi. És itt jön a bonyodalom. Norbertnek 13 TÉ-nyi, míg Jakabnak 24 VÉ-nyi egysége hunyt el. Ezt a következőkébb kell kiszámolni:
- kidobjuk normálisan, hogy a Fronton hány TÉ-ű egység halt meg, jelen pillanatban Norbinál d13-al (értelemszerűen Jakabnál d24-el és VÉ-vel számolva)
- Az érték jelen esetben 10 TÉ, amikből kivonjuk a lovasok TÉ-éből, hisz ők voltak a fronton. Ez azt jelenti, hogy 5 lovas hunyt el az ütközetben (amennyiben ez az érték 11 lett volna, akkor annyi katona hal meg, amíg egész szám nem lesz, a többlet pedig tovább megy a következő egységre, amíg lehetnek sérültek, ha nem lehetnek már több felé hátratolni, akkor minden megkezdett egység harcképtelen lesz (túléli a csatát, de nem harcolhat már többet)-
-A maradék 6 kocka azonban mindenképp az 1. védvonalból lesz leszámítva, hisz a fentebb említett garantált túlélők közül a teljes hátvéd fennmaradt, vagyis ők nem kaphatnak sérülést. így 3 lovag is elhunyt.
- Mindez a másik oldalon. A Frontja 4 kockával sérült, vagyis 4 Gyalogosa esett el, azonban mivel a az 1. védvonala nem képes a 20 VÉ-nyi sérülést felfogni a maradék 10 VÉ-t a többi vonal szenvedi el (ebben az esetben a Front)
d, Túlélők összeerődése
Miután a harcnak vége a túlélőket összegezzük, ami után a csapatok visszavonulnak és újraegyesülnek. Ha egyik fél sem szeretné komplett újrarendeződést csinálni (felezett VÉ-vel számolva hátrébb vonulnak a harctérről, így bár garantáltan elvesztik a támadás jogát, a következő körben a Lovasságuk (ha van) újból Rohamozhatnak, megindul a 2. összecsapás és kezdődik minden az 1. lépéstől.
+ a példában így néz ki a 2. összecsapás előtti állapot
Front: 16 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz VÉ: 16
Sereg összes VÉ-e: 16
>Norbert<
Front: 1 lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1] össz TÉ: 2
1.védvonal 5 lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5] össz TÉ: 10
2. védvonal 5 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz TÉ: 5
Sereg összes TÉ-e: 17
+1 lépés: Terepviszony, harcászati tényezők
- Magaslati előny: Az előnyt élvező íjászok a 2. lépésben nem 1, hanem 2 alkalommal tüzelhetnek, ezenfelül ha a sereg támad 1,5x TÉ bónuszt kapnak.
- Ingovány: A lovasság VÉ-je és TÉ-je feleződik, ezen felül nem használhat rohamozást.
- Folyó: A folyón való átkeléskor az ellenség parton álló katonái felezett erővel támadhatnak egyszer a sebzés kockázata nélkül. Ez nem vonatkozik az íjászokra akik teljes erővel támadnak. (Ilyenkor ráadásul még a domb szabályai is érvényesek lehetnek ha van itt ilyesmi.)
- Romok: A lovasság elveszti a Rohamát, a védők VÉ-je 1,5x-ese lesz a normálnak, míg védekeznek
- Torony: A védők VÉ-je 2x-esére nő, mindkét íjászcsapat íjászata 1/5-re csökken, míg valamelyik fél a Toronyban van (a 2. lépésben számít csak, lényegében minden 5. nyílvessző öl meg csak valakit).
- Mészárszék: Ha a két sereg között 10x-es túlerő különbség van, a dobásokat figyelmen kívül lehet hagyni és az ütközetet garantáltan az erősebb fél fogja megnyerni maximum 5%-os kárral (ha a mesélő úgy dönt)
a, A térkép
A térképet ITT láthatjátok. Ez fog otthont adni a háborútoknak és remélhetőleg sok-sok élvezetes órát biztosít majd nektek. A térkép, mint látjátok 25*17-es játéktérrel rendelkezik (beleszámolva az olyan blokkokat is ahol víz van, de van vele egy sorban minimum 3 szárazföld még). Ez az Aréna területe, ahol ti is harcolni fogtok és szabadon barangoltathatjátok az egységeiteket. Minden körben 6 lépésetek lehet (föl, le, balra, jobbra 1 lépés; keresztbe 1,5 lépés), de nem muszáj lelépnetek az összeset, sőt maradhattok egész játékban egy helyben is. Természetesen a 6 lépés minden hadseregre külön érvényesül, így ha te 2 részre szedted a sereget, természetesen mindkettővel lelépheted a 6-ot. Fontos megjegyezni, hogy a mezőt 1, a dombot 2, a hegyet 3 lépéssel tudjátok „átgázolni”, míg a Romokat és a Tornyot elkerülhetitek egyszerűen. A menetirány hátuljának védelme 2-vel csökkenti a lépéseidnek a számát.
b, Kezdőhely
Mindenki szabadon kiválaszthatja hol szeretne kezdeni, az egyetlen megkötés, hogy a tengertől maximum 3 kockányira lehet a kezdőállás (keresztbe 2), illetve a romoktól minimum 5, a hegyektől 2 blokknyira. Ajánlott 3 kezdő helyet megadni (csak egyiken fogtok spawnolni), de ha egy ellenséges személy is pont ott akar spawnolni, akkor ugye elég nagy bajban lesztek. Állíthatjátok prioritás szerint is a spawnhelyeket, a mesélő ezt is figyelembe veszi.
c, Felderítők
Alapjáraton minden egység menetirány (kötelező megadni!) felé 2, oldalra 2, lefelé 1, és keresztbe 1 el képes érzékelni az ellenséges katonákat. Azonban a Felderítők képesek KIEGÉSZÍTENI a sereg látókörét. Azonban csak akkor veszik előbb észre az ellenséget, mint az ellenség Felderítőik az ő seregüket, hogyha a felderítőik száma minimum 1,5x-es az ellenségénél (ha ez nincs meg egyik oldalon sincs a Felderítők egyik félnek sem jeleznek ellesnéget). Amennyiben a Felderítőik 3x-os túlerőben vannak, akkor egy nagyjábóli saccolást képes vagy kapni az ellenfél összetételéről és a hadrendjéről. Fontos megjegyezni, hogy minden esetben az kapja meg a támadáshoz való jogot, aki előbb észrevette a másikat, amennyiben az észlelés a Felderítőknek hála történt.
d, Hadrend
Mint meg volt adva fentebb, úgy ismét mondva van, hogy a hadrendet bárhogyan felépíthetitek, viszont kell lennie minimum 1 Frontnak, akik a sereg „húspajzsa” lényegében. 1 szakaszon több féle egységelhelyezkedés is előfordulhat (a sérülések kiszámolásakor a halálozási ráta teljesen random lesz így viszont az adott szakaszon belül!!!), sőt az is lehet, hogy egyáltalán nem csinálsz mást csak a Frontra pakolod az összes katonádat. Rajtad áll, hogy mit csinálsz, VISZONT! Csak akkor változtathatod meg a hadrendedet, ha nincs ellenséges egység a láthatáron (kivétel akkor, ha a Felderítőid által előnyöd van, viszont az ilyenkor változtatott Hadrend felezi a következő körben a VÉ-det.
e, Hátbatámadás
Amennyiben valakit sikerült a menetirányból ellentétes oldalán megtámadni, akkor se biztos, hogy az illetőt sikeresen meglepted. A tájak, a történések és az ellenfél csapatmozgatása, taktikája is fontos szerepet játszik abban, hogy a rajtaütés sikeres-e vagy sem. Mindenesetre, amennyiben a mesélő úgy dönt, hogy sikeres, a támadó 1,5x-es TÉ-ket kap az első rohamra.
f, Radar
Amennyiben 3 körig nincs semmilyen csapattalálkozás a tékép mindenkinek jelezni fogja az ellenfél tartózkodásainak megsaccolt helyét. Azonban a pontos meghatározás helyett egy 3x4-es négyzetet jelez csak, amelyen belül az ellenséges sereg bárhol lehet, így a téglalap teljesen random jelenik meg. [url=https://i.servimg.com/u/f11/19/34/73/55/radar10.png]PÉLDA[/color]
g, Postolás
A szókövetelmény az első körben 250 a többiben 100. Azonban felhívom mindenki figyelmét, hogy a Harcokat leszámítva a csapatmozgatás, meg a hasonló cselekedetek ZÁRT post formájában történik, mely során nekem megírjátok privátba a postot és én majd Idézettel ide írom majd. Ez a csalások elkerülése miatt van, de biztos vagyok benne, hogy mindenki szabálytisztelő példamutató emberke, de azért jobb biztosra menni. Ugyanígy a kezdőhelyet és az egységek listáját is privátba küldjétek el!!! A postolási határidő a meséléstől számolt 1 hét. Ennél többet nem várok el senkitől, ne aggódjatok
+1, Frissítések
Ez teljes mértékben BÉTA rendszer még, így várhatóak még frissítések
A Játék 3-4 Játékostól indul. Kérem Victortól, Askrtől, és Chaknától, hogy erősítsék meg a jelentkezésüket, ha szeretnének még jönni. Rajtuk kívül még 1 hely szabad, illetve ha valamelyikük lemondja, úgy bárki más is csatlakozhat hozzájuk.
- Hali! Bocsi, hogy zavarlak, tudod nagyon elfoglaltnak tűnsz, de azért ennek ellenére szeretnélek meghívni téged és a barátaidat egy közelgő kisebb eseményre! – darálja – Holnap reggel 8-tól minden órában lehetőségetek van nektek és 3 barátotoknak, vagy éppen arra tévedőknek, hogy kipróbáljátok magatokat milyen tábornokon is lennétek! Ugyanis képzeld! A Főni nemrég kifejlesztette a Totális Háborút! Lényegében egy harci szimulátor, ahol a jelentkező játékosaink egy táblagép segítségével irányíthatják az egységeiket! – itt egy nagy levegőt vett, majd folytatja – Sajnos a program erősen Béta még, így az éles kezdés előtt szeretnénk egy napnyi próbakört futtatni pár játékossal. Ha a holnapi nap sikeresnek lesz elkönyvelve, akkor természetesen a rendes teljeskörű eseményre is szeretettel várunk titeket! Ha nagy szerepjátékos vagy, mindenképp gyere el, ha csak a kihívás érdekel akkor is, ha csak nincs mit csinálnod, nálunk a helyed! Jegyezd meg, holnap reggel 8-tól az Arénáknál! – ezzel pedig ott is hagyott titeket, olyan gyorsan, amilyen gyorsan jött.
~~Megvalósítás (IC)~~
A játékosok, amennyiben a furcsa invitálás ellenére megjelennek nap közben az Arénáknál és igazolták, hogy ezen az eseményen szeretnének részt venni, akkor bevezetik őket egy hatalmas sátorba, ahol egy gigászi, kéken fénylő asztal fogadja őket, minden sarkukon egy-egy tablettel ellátott kényelmes bőrfotelekkel. Miután mindenki elfoglalta a helyét az asztal különböző sarkában az asztal képe(, mely valójában egy monitor volt) kitisztul és egy hatalmas zöld mezőség fogadja az embereket. Egy gépi hang köszönti az egybegyűlteket, majd nekiáll elmagyarázni a játékszabályokat. Miután a playerek minden szükséges előkészületet megtettetek (sereg elosztás, elrendezés, stb) mindenki tablettjén megjelenik az alaptérkép, és az egységeiket kijelölve és áthúzva képesek elmozgatni a „bábuikat”, mire a monitoron lévő meganimált egységek szinten mozogni fognak, majd persze az ütközeteket is végig teljes részletességgel le vannak animálva, így akit érdekel végig nézheti hogyan mészárolják le a különböző fajú mobok egymást (mindezt madártávlatból.)
~~A Játékos Seregének beállítása~~
1. A játék megkezdése előtt mindenkinek ki kell választania milyen fajjal szeretne lenni (nem muszáj különbözőnek). Egyelőre 4 fajta faj közül lehet választani: ember – elf – kobold – vérnyúl.2. A játékosok 1000 pontnyi egységgel rendelkeznek, ezeket oszthatják el, a következőkön:
Felderítő [TÉ: 1/2 | VÉ: 1/5] -> 0,5 pont *a lovasság harci értéke rohamozáskor duplázódik*
Milicista [TÉ: 1/2 | VÉ: 1/2] -> 0,5 pont
Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] -> 1 pont
Íjász [TÉ: 1/5 | VÉ: 1/2] -> 1 pont *a csata előtt lőhetnek egyet szabadok, ahol a TÉ-ük 1/2 lesz*
Veterán gyalogos [TÉ: 2 | VÉ: 1] -> 1,5 pont
Lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1] -> 2 pont *a lovasság TÉ-e rohamozáskor duplázódik*
Lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5] -> 3,5 pont
3. Miután a játékosok elköltötték az egységpontjaikat, ha szeretnék feloszthatják a csapataikat, különböző zászlóaljakra (szakaszok), akiket külön-külön is mozgathatnak, illetve hogy az adott egységeik hogyan helyezkednek el az alakzaton belül.
4. A játék megkezdése előtt mindenki kiválaszt a seregének/seregeinek egy kezdő útvonalat, amit aztán elkezdenek követni addig, míg el nem érik a célt, vagy ellenségbe nem ütköznek. Innentől már rendes köröket vesszük alapul.
~~A Harc menete~~
A példában ezeket az adatokat fogom figyelembe venni:>Jakab<
Front: 30 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1]
1.védvonal: 20 Íjász [TÉ: 1/5 | VÉ: 1/2]
>Norbert<
Front: 10 lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1]
1.védvonal 10 lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5]
2. védvonal 5 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1]
1. lépés: Összehasonlítás
A mesélő figyelembe veszi a két fél stratégiáját, majd mindent egybevetve meghatározza ki kapja meg a kezdeményezésre a jogot. Ha az illető nem akar élni vele, akkor tovább halad eme jog a következő játékosra mindaddig, míg valaki el nem fogadja, vagy mindenki el nem utasítja (utóbbi esetén a mesélő határozza meg, hogy kinek a serege unja meg először a várakozást és ki indul rohamra). Amennyiben megvan a támadó fél, úgy az ő TÉ-jét (vagyis Támadó Értékét), míg a másiknak a VÉ-jét (Védekező Érték) fogjuk figyelembe venni a következőkben.
+ A példában Norbert kapja meg a támadáshoz való jogot, mivel van lovassága (és a terep is engedi a rohamot).
2. lépés: Távolsági harcászat
Mindkét fél íjászai soron kívül lőhetnek egy sorozatot (terepviszonytól függetlenül), melyek károkozásai a komplett harcszámítások előtt megtörténik. Az Íjász TÉ-e 1/2, vagyis minden 2. nyílvessző sebez meg valakit (10 íjász esetén 5 sebesült pl).
+ a példában Jakab rendelkezik csak íjásszokkal, szám szerint 20-al, amivel 10 sebesültet okoz az ellenfelének.
2/a lépés: Sebesültek kezelése
Amennyiben történt sebesülés (van íjász bármelyik seregben) a mesélő dob egy d(x) kockával a Discord szerveren (NYÍLT szoba, bármikor lekövethető), ahol az X a sebesültek számát jelöli. A dobott érték azt mutatja hányan élték túl a sérüléseket és így hányan harcolhatnak a következő körben. A halottak kiszámítása attól függ honnan jött a támadás. Az elesett katonákat a Frontból számoljuk először és a megmaradt értékeket ezután egyre hátrébb lévő egységekből számoljuk. (természetesen lehet fókuszálni is, hogy melyik seregrészt fókuszálod, de ez csak egy minimális garantált sebzést jelent (kb 20-30%))
+ a példában sereg sereg ellen harcol szemtől szemben, így az íjászok először a Front-on levő Lovasságot támadják Norbert seregéből. A kocka példának okáért 4-est dobott, így összesen 6 halottja van Norbertnek, így elsőként egy d6 határozza meg hány lovas katona vesztette életét az íjászoktól. Az érték mondjuk legyen 4, vagyis 4 lovas halt meg az ütközet előtt, a marad 2 halott pedig a hátrébb lévő 2 védvonal között oszli kel. A példában a d2 értéke 2 lett, így a egyedül az 1. védvonalból haltak meg egységek, a 3. védvonal sértetlen maradt.
3.lépés: Az ütközet
Miután meg lett határozva, hogy mekkora kár keletkezett az ellenségben az íjászok által, jön az ütközet, ahol a sereg teljes TÉ-ét és a VÉ-jét szembe állítjuk egymással. Itt a példában lehet legjobban elmondani a lépéseket. Fontos megjegyezni hogy a számok számolásánál az 1/5 pl azt jelzi, hogy 5 egység tesz ki 1 TÉ-nyi egységet. Felméréskor az 4 db 1/5 is 0-nak számít!!!!!
a, Felmérés
>Jakab< VÉDEKEZŐ FÉL
Front: 30 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz VÉ: 30
1.védvonal: 20 Íjász [TÉ: 1/5 | VÉ: 1/2] össz VÉ: 10
Sereg összes VÉ-je: 40
>Norbert<
Front: 6 lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1] össz TÉ: 12 (első körben ez az érték 24 a rohamozás miatt)
1.védvonal 8 lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5] össz TÉ: 16
2. védvonal 5 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz TÉ: 5
Sereg összes TÉ-je: 33 (első körben viszont 45)
b, Összegzés
Norbert támad, első körben 45 TÉ-vel, míg Jakab 40 VÉ-vel védekezik. Az első ütközetet Norbert nyert, mivel a TÉ-e, nagyobb a VÉ értéknél. Ezen felül garantál túlélője is van annak, akinek nagyobb a száma, melynek a kiszámolása úgy történik, hogy a nagyobb értékből kivonjuk a kisebbet, vagyis 45-50=5 garantál túlélője biztos van Jakabnak (ez abból a védvonalból kezd számolódik, amelyik legkésőbb csatlakozik a harchoz, itt pl a Gyalogosok sértetlenül távoztak a harcból).
c, A harc
A fenti példa alapján 40 TÉ harcol 40 TÉ, vagyis mindkét oldalon megtörténik a 3-as lépésben történt „Az Ütközet” sérülés számolása. A példában Norbert kockája 27, Jakabé 16, vagyis Jakabnak 27 egységnyi túlélője van, Jakabnak 16 egységnyi. És itt jön a bonyodalom. Norbertnek 13 TÉ-nyi, míg Jakabnak 24 VÉ-nyi egysége hunyt el. Ezt a következőkébb kell kiszámolni:
- kidobjuk normálisan, hogy a Fronton hány TÉ-ű egység halt meg, jelen pillanatban Norbinál d13-al (értelemszerűen Jakabnál d24-el és VÉ-vel számolva)
- Az érték jelen esetben 10 TÉ, amikből kivonjuk a lovasok TÉ-éből, hisz ők voltak a fronton. Ez azt jelenti, hogy 5 lovas hunyt el az ütközetben (amennyiben ez az érték 11 lett volna, akkor annyi katona hal meg, amíg egész szám nem lesz, a többlet pedig tovább megy a következő egységre, amíg lehetnek sérültek, ha nem lehetnek már több felé hátratolni, akkor minden megkezdett egység harcképtelen lesz (túléli a csatát, de nem harcolhat már többet)-
-A maradék 6 kocka azonban mindenképp az 1. védvonalból lesz leszámítva, hisz a fentebb említett garantált túlélők közül a teljes hátvéd fennmaradt, vagyis ők nem kaphatnak sérülést. így 3 lovag is elhunyt.
- Mindez a másik oldalon. A Frontja 4 kockával sérült, vagyis 4 Gyalogosa esett el, azonban mivel a az 1. védvonala nem képes a 20 VÉ-nyi sérülést felfogni a maradék 10 VÉ-t a többi vonal szenvedi el (ebben az esetben a Front)
d, Túlélők összeerődése
Miután a harcnak vége a túlélőket összegezzük, ami után a csapatok visszavonulnak és újraegyesülnek. Ha egyik fél sem szeretné komplett újrarendeződést csinálni (felezett VÉ-vel számolva hátrébb vonulnak a harctérről, így bár garantáltan elvesztik a támadás jogát, a következő körben a Lovasságuk (ha van) újból Rohamozhatnak, megindul a 2. összecsapás és kezdődik minden az 1. lépéstől.
+ a példában így néz ki a 2. összecsapás előtti állapot
Front: 16 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz VÉ: 16
Sereg összes VÉ-e: 16
>Norbert<
Front: 1 lovas [TÉ: 2 | VÉ: 1] össz TÉ: 2
1.védvonal 5 lovag [TÉ: 2 | VÉ: 5] össz TÉ: 10
2. védvonal 5 Gyalogos [TÉ: 1 | VÉ: 1] össz TÉ: 5
Sereg összes TÉ-e: 17
+1 lépés: Terepviszony, harcászati tényezők
- Magaslati előny: Az előnyt élvező íjászok a 2. lépésben nem 1, hanem 2 alkalommal tüzelhetnek, ezenfelül ha a sereg támad 1,5x TÉ bónuszt kapnak.
- Ingovány: A lovasság VÉ-je és TÉ-je feleződik, ezen felül nem használhat rohamozást.
- Folyó: A folyón való átkeléskor az ellenség parton álló katonái felezett erővel támadhatnak egyszer a sebzés kockázata nélkül. Ez nem vonatkozik az íjászokra akik teljes erővel támadnak. (Ilyenkor ráadásul még a domb szabályai is érvényesek lehetnek ha van itt ilyesmi.)
- Romok: A lovasság elveszti a Rohamát, a védők VÉ-je 1,5x-ese lesz a normálnak, míg védekeznek
- Torony: A védők VÉ-je 2x-esére nő, mindkét íjászcsapat íjászata 1/5-re csökken, míg valamelyik fél a Toronyban van (a 2. lépésben számít csak, lényegében minden 5. nyílvessző öl meg csak valakit).
- Mészárszék: Ha a két sereg között 10x-es túlerő különbség van, a dobásokat figyelmen kívül lehet hagyni és az ütközetet garantáltan az erősebb fél fogja megnyerni maximum 5%-os kárral (ha a mesélő úgy dönt)
~~Egyéb részletek~~
Minden olyan apróbb dolog, melyet a ti kérésetekre vettem elő, vagy elengedhetetlen a játékhoz.a, A térkép
A térképet ITT láthatjátok. Ez fog otthont adni a háborútoknak és remélhetőleg sok-sok élvezetes órát biztosít majd nektek. A térkép, mint látjátok 25*17-es játéktérrel rendelkezik (beleszámolva az olyan blokkokat is ahol víz van, de van vele egy sorban minimum 3 szárazföld még). Ez az Aréna területe, ahol ti is harcolni fogtok és szabadon barangoltathatjátok az egységeiteket. Minden körben 6 lépésetek lehet (föl, le, balra, jobbra 1 lépés; keresztbe 1,5 lépés), de nem muszáj lelépnetek az összeset, sőt maradhattok egész játékban egy helyben is. Természetesen a 6 lépés minden hadseregre külön érvényesül, így ha te 2 részre szedted a sereget, természetesen mindkettővel lelépheted a 6-ot. Fontos megjegyezni, hogy a mezőt 1, a dombot 2, a hegyet 3 lépéssel tudjátok „átgázolni”, míg a Romokat és a Tornyot elkerülhetitek egyszerűen. A menetirány hátuljának védelme 2-vel csökkenti a lépéseidnek a számát.
b, Kezdőhely
Mindenki szabadon kiválaszthatja hol szeretne kezdeni, az egyetlen megkötés, hogy a tengertől maximum 3 kockányira lehet a kezdőállás (keresztbe 2), illetve a romoktól minimum 5, a hegyektől 2 blokknyira. Ajánlott 3 kezdő helyet megadni (csak egyiken fogtok spawnolni), de ha egy ellenséges személy is pont ott akar spawnolni, akkor ugye elég nagy bajban lesztek. Állíthatjátok prioritás szerint is a spawnhelyeket, a mesélő ezt is figyelembe veszi.
c, Felderítők
Alapjáraton minden egység menetirány (kötelező megadni!) felé 2, oldalra 2, lefelé 1, és keresztbe 1 el képes érzékelni az ellenséges katonákat. Azonban a Felderítők képesek KIEGÉSZÍTENI a sereg látókörét. Azonban csak akkor veszik előbb észre az ellenséget, mint az ellenség Felderítőik az ő seregüket, hogyha a felderítőik száma minimum 1,5x-es az ellenségénél (ha ez nincs meg egyik oldalon sincs a Felderítők egyik félnek sem jeleznek ellesnéget). Amennyiben a Felderítőik 3x-os túlerőben vannak, akkor egy nagyjábóli saccolást képes vagy kapni az ellenfél összetételéről és a hadrendjéről. Fontos megjegyezni, hogy minden esetben az kapja meg a támadáshoz való jogot, aki előbb észrevette a másikat, amennyiben az észlelés a Felderítőknek hála történt.
d, Hadrend
Mint meg volt adva fentebb, úgy ismét mondva van, hogy a hadrendet bárhogyan felépíthetitek, viszont kell lennie minimum 1 Frontnak, akik a sereg „húspajzsa” lényegében. 1 szakaszon több féle egységelhelyezkedés is előfordulhat (a sérülések kiszámolásakor a halálozási ráta teljesen random lesz így viszont az adott szakaszon belül!!!), sőt az is lehet, hogy egyáltalán nem csinálsz mást csak a Frontra pakolod az összes katonádat. Rajtad áll, hogy mit csinálsz, VISZONT! Csak akkor változtathatod meg a hadrendedet, ha nincs ellenséges egység a láthatáron (kivétel akkor, ha a Felderítőid által előnyöd van, viszont az ilyenkor változtatott Hadrend felezi a következő körben a VÉ-det.
e, Hátbatámadás
Amennyiben valakit sikerült a menetirányból ellentétes oldalán megtámadni, akkor se biztos, hogy az illetőt sikeresen meglepted. A tájak, a történések és az ellenfél csapatmozgatása, taktikája is fontos szerepet játszik abban, hogy a rajtaütés sikeres-e vagy sem. Mindenesetre, amennyiben a mesélő úgy dönt, hogy sikeres, a támadó 1,5x-es TÉ-ket kap az első rohamra.
f, Radar
Amennyiben 3 körig nincs semmilyen csapattalálkozás a tékép mindenkinek jelezni fogja az ellenfél tartózkodásainak megsaccolt helyét. Azonban a pontos meghatározás helyett egy 3x4-es négyzetet jelez csak, amelyen belül az ellenséges sereg bárhol lehet, így a téglalap teljesen random jelenik meg. [url=https://i.servimg.com/u/f11/19/34/73/55/radar10.png]PÉLDA[/color]
g, Postolás
A szókövetelmény az első körben 250 a többiben 100. Azonban felhívom mindenki figyelmét, hogy a Harcokat leszámítva a csapatmozgatás, meg a hasonló cselekedetek ZÁRT post formájában történik, mely során nekem megírjátok privátba a postot és én majd Idézettel ide írom majd. Ez a csalások elkerülése miatt van, de biztos vagyok benne, hogy mindenki szabálytisztelő példamutató emberke, de azért jobb biztosra menni. Ugyanígy a kezdőhelyet és az egységek listáját is privátba küldjétek el!!! A postolási határidő a meséléstől számolt 1 hét. Ennél többet nem várok el senkitől, ne aggódjatok
+1, Frissítések
Ez teljes mértékben BÉTA rendszer még, így várhatóak még frissítések
A Játék 3-4 Játékostól indul. Kérem Victortól, Askrtől, és Chaknától, hogy erősítsék meg a jelentkezésüket, ha szeretnének még jönni. Rajtuk kívül még 1 hely szabad, illetve ha valamelyikük lemondja, úgy bárki más is csatlakozhat hozzájuk.
Tsujimoto Eiki- Harcos
- Hozzászólások száma : 569
Join date : 2016. Aug. 22.
Karakterlap
Szint: 44
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: [JK Event] Totális Háború BÉTA
*megerősít*
Victor- Harcművész
- Hozzászólások száma : 15
Join date : 2018. Oct. 05.
Karakterlap
Szint: 25
Indikátor: Zöld
Céh: -
Re: [JK Event] Totális Háború BÉTA
@.@ Pls kill me
_________________
"Álmomban újra visszatér hozzám... Én újra, és újra próbálom elengedni... De az emléke velem marad ... mindig."
Chakna- Íjász
- Hozzászólások száma : 1337
Join date : 2016. Nov. 18.
Age : 23
Tartózkodási hely : Föld ^^
Karakterlap
Szint: 48
Indikátor: Zöld
Céh: Artes
Re: [JK Event] Totális Háború BÉTA
hát nem igazán jött harmadik fél, ahogy azt Eiki várta, de mindegy. Átveszem a kalandot, amennyiben Chaknának és Victornak is megfelel akkor elviszlek titeket duoba maximum kicsit változtatok néhány alap dolgon hamarosan felkereslek titeket privátba, ha mindketten úgy döntötök, akkor indítom a játékot
The Gleam Eyes- Mesélő
- Hozzászólások száma : 913
Join date : 2018. Dec. 01.
Tartózkodási hely : Az aktuális boss termére rálátó, kényelmes fotel
Similar topics
» [Event] A nagy háború
» [Event] A nagy háború
» [Event] - Easter event, avagy: Az ázott nyúl és tükörtojás.
» [Event] Baseball event
» [Event] Karácsonyi event, avagy Nicholas visszatér
» [Event] A nagy háború
» [Event] - Easter event, avagy: Az ázott nyúl és tükörtojás.
» [Event] Baseball event
» [Event] Karácsonyi event, avagy Nicholas visszatér
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.