[Event] Baseball event
+10
Utahime
Rita Hanami
Joey Chrome
Ryuu
Aiko
Tachibana Makoto
Anatole Saito
Noxy
Aidor
Phobos
14 posters
1 / 1 oldal
[Event] Baseball event
Nos, a cím magáért beszél: baseball. Hogy egyesek tisztában legyenek ennek az amerikai sportnak a szabályaival, mellékeltem egy leírást, mit kell tudni róla.
Két kilenc fős, de csupán az egyik csapat játszik. A csapatok védekezés és ütést felváltva végzik. Az ütő csapat a támadó csapat a pályán levő a védekező. Az alapszabályok nagyon egyszerűek. A dobó nevű játékos dobja a labdát az elkapónak, aki az egyik bázis (hazai bázis) mögött guggol. Az ütő, aki a hazai bázis mellett áll, megpróbálja elütni a labdát. Szabályos ütés esetén az ütő annyi bázist próbál meg futni, amennyit csak tud, mielőtt a védekező csapat visszajuttatja a labdát. A játék célja, hogy több pontot szerezz, mint a másik csapat. A támadócsapat akkor tud pontot szerezni, ha egy játékosuk mind a 3 bázist érintve vissza jut a hazai bázishoz.
Két kilenc fős, de csupán az egyik csapat játszik. A csapatok védekezés és ütést felváltva végzik. Az ütő csapat a támadó csapat a pályán levő a védekező. Az alapszabályok nagyon egyszerűek. A dobó nevű játékos dobja a labdát az elkapónak, aki az egyik bázis (hazai bázis) mögött guggol. Az ütő, aki a hazai bázis mellett áll, megpróbálja elütni a labdát. Szabályos ütés esetén az ütő annyi bázist próbál meg futni, amennyit csak tud, mielőtt a védekező csapat visszajuttatja a labdát. A játék célja, hogy több pontot szerezz, mint a másik csapat. A támadócsapat akkor tud pontot szerezni, ha egy játékosuk mind a 3 bázist érintve vissza jut a hazai bázishoz.
Valószínűleg meg kell állnod valamelyik bázison és meg kell várnod, hogy csapattársad üssön tovább, hacsak nem ütsz hazafutást (homerun), ami azt jelenti, hogy körbe futhatsz mind a négy bázison. A védekező csapat célja, hogy három játékost kiejtsenek (out). Ha kiejtettek három játékost a támadó csapatból, akkor a két csapat helyet cserél: az eddig támadó csapat megy a pályára védekezni és a védekezők ütni.
Egy játékrésznek (inning) akkor van vége, ha mindkét csapat ütött. Egy mérkőzés általában 7 játékrészből áll.
A csapatok egy előre leírt sorban ütnek. Ha a sorban utolsó is ütött, akkor újra az első játékos üt. Ha egy játékos korábban már kiesett, attól a következő sorra kerülésénél ismét fog ütni.
Egy játékrésznek (inning) akkor van vége, ha mindkét csapat ütött. Egy mérkőzés általában 7 játékrészből áll.
A csapatok egy előre leírt sorban ütnek. Ha a sorban utolsó is ütött, akkor újra az első játékos üt. Ha egy játékos korábban már kiesett, attól a következő sorra kerülésénél ismét fog ütni.
A baseball pálya egy 90 fokos szöget bezáró terület (gyakran gyémántnak hívják, mivel a középpontban levő rész, a belső terület egy gyémántra hasonlít). A külső terület az oldal vonalak meghosszabbítása mentén a külső kerítésig tart és három részre osztják, bal külső, középső és jobb külső területre. Minden a fehér vonalakon belül szabályos területnek minősül. Alapvető szabály, hogy az ütőnek a labdát erre a szabályos részre kell ütnie. A vonalakon kívüli terület érvénytelen terület, ha a labda erre a területre megy, akkor a játék megáll és a futóknak vissza kell menni a kiinduló bázisukra, az ütő pedig új dobást kap. Minden terület, ami a szabályos és érvénytelen területen kívül van, azt halott labda területnek hívják. Minden labda, ami ezen a területen esik le, megállítja a játékot és a bírónak döntést kell hoznia.
Hogyha szabályos területre üti a labdát, az ütő elkezd futni óramutató járásával ellentétesen elsőbe, a másodikba, a harmadikba, és végül a negyedikbe, a hazai bázisba. A belső terület közepén van a dobó gumi - ez biztosítja, hogy a dobók a teljes mérkőzés során ugyanonnan dobjanak.
A játék úgy kezdődik, hogy a dobó a dobó gumin állva eldobja a labdát az elkapó irányába, aki a hazai bázis mögött guggol. Az ellenfél ütője a hazai bázis mellett áll. A jobb kezes a jobb oldalon a balkezes ütő a baloldalon fog állni (a dobó szemszögéből nézve). A dobónak meg kell próbálnia a labdát a hazai bázis felett, az ütő térde és mellkasa között levő képzeletbeli négyzetbe dobni, ezt a részt nevezik jó dobásnak (strike zóna), így tud a dobó ütőhibát elérni (strike). Ha ez nem sikerül a dobónak, akkor a dobást dobó hibának (ball) ítéli a bíró. Ha a dobó négyszer is dobóhibát ejt, az ütő játékos megkapja az első bázist és kisétálhat oda. Azonban, ha dobó dob három ütőhibát, akkor az ütő kiesik (strike out).
Az ütő elüti a labdát, az szabályos területen esik le, és elkezd futni az első bázis irányába. Ha az ütő előbb éri el a bázist, mint, hogy a labda oda érni savenek ítéli a bíró és futóként folytatja a pályán.
A védekező csapatnak a három ütőhibás kiejtésen kívül (strike out) három módjuk van kiejteni a támadó játékosokat:
1. A labda előbb ér a bázishoz, mint az oda futó játékos odaérne. A védőjátékosnak hozzá kell érnie a bázishoz bármilyen testrészével vagy kesztyűjével miközben a labdát birtokolja.
2. A támadó játékos csak akkor van biztonságban, ha érintkezik az egyik bázissal. Ha egy futójátékost megérintenek a labdával bármikor amikor nem ér valamelyik bázishoz akkor kiesik. Két kivétel van ez alól. Ütőként egyesre futásnál nem kell megállni az egyes bázison. Tehát csak rá kell lépned futás közben, de nem kell rajta megállnod, így nem lassulsz le. Ezután nyugodtan visszasétálhatsz a bázishoz. Azonban miután átfutottál és tovább fordulsz, mintha a második bázisra szeretnél futni, már megérinthetnek és kieshetsz. Kettes és hármas bázisra futva azonban már a bázisokon meg kell állnod. A hazai bázis esetében is hasonló a helyzet, a futó átfuthat rajta, nem kell megállnia.
3. A védőcsapat elkapja a labdát még mielőtt az földet érne. A futóknak vissza kell térniük a korábban elfoglalt bázisukra.
Hogyha szabályos területre üti a labdát, az ütő elkezd futni óramutató járásával ellentétesen elsőbe, a másodikba, a harmadikba, és végül a negyedikbe, a hazai bázisba. A belső terület közepén van a dobó gumi - ez biztosítja, hogy a dobók a teljes mérkőzés során ugyanonnan dobjanak.
A játék úgy kezdődik, hogy a dobó a dobó gumin állva eldobja a labdát az elkapó irányába, aki a hazai bázis mögött guggol. Az ellenfél ütője a hazai bázis mellett áll. A jobb kezes a jobb oldalon a balkezes ütő a baloldalon fog állni (a dobó szemszögéből nézve). A dobónak meg kell próbálnia a labdát a hazai bázis felett, az ütő térde és mellkasa között levő képzeletbeli négyzetbe dobni, ezt a részt nevezik jó dobásnak (strike zóna), így tud a dobó ütőhibát elérni (strike). Ha ez nem sikerül a dobónak, akkor a dobást dobó hibának (ball) ítéli a bíró. Ha a dobó négyszer is dobóhibát ejt, az ütő játékos megkapja az első bázist és kisétálhat oda. Azonban, ha dobó dob három ütőhibát, akkor az ütő kiesik (strike out).
Az ütő elüti a labdát, az szabályos területen esik le, és elkezd futni az első bázis irányába. Ha az ütő előbb éri el a bázist, mint, hogy a labda oda érni savenek ítéli a bíró és futóként folytatja a pályán.
A védekező csapatnak a három ütőhibás kiejtésen kívül (strike out) három módjuk van kiejteni a támadó játékosokat:
1. A labda előbb ér a bázishoz, mint az oda futó játékos odaérne. A védőjátékosnak hozzá kell érnie a bázishoz bármilyen testrészével vagy kesztyűjével miközben a labdát birtokolja.
2. A támadó játékos csak akkor van biztonságban, ha érintkezik az egyik bázissal. Ha egy futójátékost megérintenek a labdával bármikor amikor nem ér valamelyik bázishoz akkor kiesik. Két kivétel van ez alól. Ütőként egyesre futásnál nem kell megállni az egyes bázison. Tehát csak rá kell lépned futás közben, de nem kell rajta megállnod, így nem lassulsz le. Ezután nyugodtan visszasétálhatsz a bázishoz. Azonban miután átfutottál és tovább fordulsz, mintha a második bázisra szeretnél futni, már megérinthetnek és kieshetsz. Kettes és hármas bázisra futva azonban már a bázisokon meg kell állnod. A hazai bázis esetében is hasonló a helyzet, a futó átfuthat rajta, nem kell megállnia.
3. A védőcsapat elkapja a labdát még mielőtt az földet érne. A futóknak vissza kell térniük a korábban elfoglalt bázisukra.
A védekező csapat feladata, hogy elkapják és megállítsák a labdát, hogy a támadó csapat ne tudjon a bázisokon előre haladni és pontot szerezni. Minden játékosnak van saját kitüntetett szerepe.
Belső védők:
- Dobó: A dobó dobja a labdát az ütőjátékosnak a dobó gumiról, majd ezután egyből védekező játékossá válik, és elkaphatja az ütött labdákat.
- Elkapó: Az elkapó guggol a hazai bázis mögött és dobja vissza a labdát a dobónak, ha az ütő nem találja azt el. Az elkapó ugyancsak védi a hazai bázist, ha egy futó megpróbálna ott pontot szerezni.
- Egyes bázis védő: Ez egy nagyon elfoglalt helyszín lehet, mivel a védők sok támadó játékost próbálnak itt kiejteni miután azok elütötték a labdát. Az egyes bázis védő emellett a pálya jobb oldalát is védi.
- Kettes bázis védő: Ő védi a belső terület jobb oldalának a nagy részét. Ez a játékos kapja el a kettes bázisra menő dobásokat, azonban ezt a beállós is megteheti. Annak érdekében, hogy ezeket a kettes bázis védő megtudja csinálni a bázistól pár lépésre kell védekeznie.
Beállós: A kettes és hármas bázis között áll és megpróbál megállítani minden labdát, amit a pálya bal felére ütnek. A kettes bázis védőjével megosztva védik a kettes bázist.
- Hármas bázis védő: Ő védi a hármas bázis körüli területet és ő kapja le a hármad bázisra érkező dobások nagy részét. Nagyon jó reflexekkel kell, hogy rendelkezzen, mivel ide nagyon erős ütések jönnek általában és erős dobó karral, mivel innen van legmesszebb az egyes bázis
Külső védők
Általában három külső védő van: a bal külső, a középső és a jobb külső védő. Azonban megoldható, hogy négy területre osszuk a külső területet ilyenkor egy bal külsős egy balközép, egy jobbközép és egy jobb külsős védő van a pályán. Az ő dolguk, hogy megállítsák, elkapják az irányukba ütött labdát és azt minél gyorsabban és minél pontosabban visszajuttassák a belső területre.
Minden játékoson van egy baseball kesztyű, hogy megállítsák, és elkapják a labdát. Ezek a kesztyűk nélkülözhetetlenek mivel képessé teszik a védőket olyan elkapásokra, amikre szabad kézzel képtelenek lennének. A kesztyűket a „gyengébbik” kézen kell hordani:pl. ha jobb kezes vagy akkor a bal kezeden, és fordítva. Ennek az oka, hogy az erősebbik kezünkkel jobban tudunk dobni. Védőfelszerelés, mint ütősisak, elkapó felszerelés akkor ajánlott, ha kemény baseball labdával játszunk.
Minimum 9-9 fős csapatokra lenne szükségem, ha többen vagyunk, az sem gond, hiszen vagy több fős lesz a csapat, és cserével megoldható, vagy pedig több csapatokat lehet létrehozni. Küzdőtéri beütésű játékra gondoltam, ahol a józan ész határain belül bármit meg lehet tenni, a győzelem érdekében. Megoldható, hogy kis létszám függvényében multikat is lehet hozni, de ha kellő jelentkező lesz, csupán egy karakter hozható! A rendszer még kidolgozás alatt áll, tehát az indítása egyelőre kérdőjeles, de addig is megnyitom az eventre való jelentkezést.
Belső védők:
- Dobó: A dobó dobja a labdát az ütőjátékosnak a dobó gumiról, majd ezután egyből védekező játékossá válik, és elkaphatja az ütött labdákat.
- Elkapó: Az elkapó guggol a hazai bázis mögött és dobja vissza a labdát a dobónak, ha az ütő nem találja azt el. Az elkapó ugyancsak védi a hazai bázist, ha egy futó megpróbálna ott pontot szerezni.
- Egyes bázis védő: Ez egy nagyon elfoglalt helyszín lehet, mivel a védők sok támadó játékost próbálnak itt kiejteni miután azok elütötték a labdát. Az egyes bázis védő emellett a pálya jobb oldalát is védi.
- Kettes bázis védő: Ő védi a belső terület jobb oldalának a nagy részét. Ez a játékos kapja el a kettes bázisra menő dobásokat, azonban ezt a beállós is megteheti. Annak érdekében, hogy ezeket a kettes bázis védő megtudja csinálni a bázistól pár lépésre kell védekeznie.
Beállós: A kettes és hármas bázis között áll és megpróbál megállítani minden labdát, amit a pálya bal felére ütnek. A kettes bázis védőjével megosztva védik a kettes bázist.
- Hármas bázis védő: Ő védi a hármas bázis körüli területet és ő kapja le a hármad bázisra érkező dobások nagy részét. Nagyon jó reflexekkel kell, hogy rendelkezzen, mivel ide nagyon erős ütések jönnek általában és erős dobó karral, mivel innen van legmesszebb az egyes bázis
Külső védők
Általában három külső védő van: a bal külső, a középső és a jobb külső védő. Azonban megoldható, hogy négy területre osszuk a külső területet ilyenkor egy bal külsős egy balközép, egy jobbközép és egy jobb külsős védő van a pályán. Az ő dolguk, hogy megállítsák, elkapják az irányukba ütött labdát és azt minél gyorsabban és minél pontosabban visszajuttassák a belső területre.
Minden játékoson van egy baseball kesztyű, hogy megállítsák, és elkapják a labdát. Ezek a kesztyűk nélkülözhetetlenek mivel képessé teszik a védőket olyan elkapásokra, amikre szabad kézzel képtelenek lennének. A kesztyűket a „gyengébbik” kézen kell hordani:pl. ha jobb kezes vagy akkor a bal kezeden, és fordítva. Ennek az oka, hogy az erősebbik kezünkkel jobban tudunk dobni. Védőfelszerelés, mint ütősisak, elkapó felszerelés akkor ajánlott, ha kemény baseball labdával játszunk.
Minimum 9-9 fős csapatokra lenne szükségem, ha többen vagyunk, az sem gond, hiszen vagy több fős lesz a csapat, és cserével megoldható, vagy pedig több csapatokat lehet létrehozni. Küzdőtéri beütésű játékra gondoltam, ahol a józan ész határain belül bármit meg lehet tenni, a győzelem érdekében. Megoldható, hogy kis létszám függvényében multikat is lehet hozni, de ha kellő jelentkező lesz, csupán egy karakter hozható! A rendszer még kidolgozás alatt áll, tehát az indítása egyelőre kérdőjeles, de addig is megnyitom az eventre való jelentkezést.
_________________
Színkód: #AA6342 (szöveg), #804224 (dialógus)
Phobos- Harcos
- Hozzászólások száma : 682
Join date : 2013. Sep. 15.
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: -
Re: [Event] Baseball event
jelentkezek
felkészül... üt... [azt, hogy mit arról nem nyilatkozok]
felkészül... üt... [azt, hogy mit arról nem nyilatkozok]
_________________
- Statok:
Élet:17[+4]=21 [105]
Fegyverkezelés:17[+8]=25
Erő/Irányítás:17 [+24]=41
Kitartás:17 [+2]=19
Gyorsaság:17[+9]=26
Speciális képesség: 15 [+4]=19
Páncél 55
- Jártaságok:
Keresés 3. szint
Észlelés 1. szint
Látás 2. szint
Nyomkövetés 1. szint
Érclátás T2
Növénylátás T2
Aidor- Harcművész
- Hozzászólások száma : 613
Join date : 2013. May. 16.
Tartózkodási hely : Solvik
Karakterlap
Szint: 18
Indikátor: Zöld
Céh: Angelic Voice
Re: [Event] Baseball event
Judy az aktuális a jelentkezésre, Snowcat és Norika majd csak akkor jön, ha kellenének még plusz fők.
Fehér Főnix hazafut! \o/
Fehér Főnix hazafut! \o/
_________________
- Statok:
- Élet: 23 (-2)
Fegyverkezelés: 28 (+37)
Erő: 25 (+37)
Kitartás: 15 (+3)
Gyorsaság: 34 (+7)
Speciális képesség: 15 (+9)
Páncél: +60
- Jártasságok:
- Elsődleges jártasságok:
Akrobatika (3. szint)
Keresés (2. szint)
Lopakodás (1. szint)
Észlelés (1. szint)
Noxy- Kardforgató
- Hozzászólások száma : 1050
Join date : 2013. Jan. 21.
Karakterlap
Szint: 25
Indikátor: Zöld
Céh: White Rose
Anatole Saito- Harcos
- Hozzászólások száma : 2965
Join date : 2012. Sep. 10.
Tartózkodási hely : örök vadászmezők
Karakterlap
Szint: 35
Indikátor: Zöld
Céh: Artes Liberales, Sayonara
Tachibana Makoto- Lovag
- Hozzászólások száma : 1810
Join date : 2012. Sep. 18.
Age : 31
Tartózkodási hely : Aincrad
Karakterlap
Szint: 43
Indikátor: Vörös
Céh: -
Re: [Event] Baseball event
jelentkeznék ace szerepre (dobó)
Aiko- Árnyharcos
- Hozzászólások száma : 246
Join date : 2012. Dec. 19.
Age : 30
Tartózkodási hely : NASA
Karakterlap
Szint: 9
Indikátor: Vörös
Céh: -
Re: [Event] Baseball event
Még át kell rágnom magamat ezen a nagy halmaz információn, de azért ide pöttyintek egy talánt. o3o
Ryuu- Harcművész
- Hozzászólások száma : 327
Join date : 2014. Jan. 22.
Karakterlap
Szint: 13
Indikátor: Sárga
Céh: -
Re: [Event] Baseball event
jövök!\o Csak valaki tanítson meg!XD
Joey Chrome- Lovag
- Hozzászólások száma : 934
Join date : 2013. Feb. 11.
Karakterlap
Szint: 30
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Rita Hanami- Kardforgató
- Hozzászólások száma : 811
Join date : 2012. Aug. 20.
Karakterlap
Szint: 18
Indikátor: Zöld
Céh: -
Re: [Event] Baseball event
Én... nem tudok baseballozni, de szívesen kipróbálnám benne a karimat.
Utahime- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 370
Join date : 2013. Dec. 01.
Karakterlap
Szint: 11
Indikátor: Zöld
Céh: Young Justice
Re: [Event] Baseball event
Heheee, ha már mindenki lelkes, és okés hogy kb @.@ <- ennyit fogtam fel a szabályzatból de egy Ai-nyan jelentekzik. o/
Let's play! We can do it! ... ... No, we can't... >.>
_________________
Információk a karakteremről:
✿ Pontok✿ Képességeim, jártasságaim✿ Felszerelésem ✿ Inventorym |✿ Előtöri ✿ Érdekességek✿ Ozi féle Karakterlap✿ Ozi-féle Leltár✿ SAO Hivatalos karakterlap
Beszédszinem: orange/ff9933; Gondolat szín: eac117; Háttér/Kyubei(dőlt) színe:ffeec0
RenAi- Lovag
- Hozzászólások száma : 1873
Join date : 2012. Aug. 26.
Age : 35
Karakterlap
Szint: 42
Indikátor: Zöld
Céh: Justice League
Re: [Event] Baseball event
Jelentkezem egyik csapatba, poszt nem fontos, valamint ha kevesen lennénk Bacchus is hoznám.
Hayashi Yuichi- Kardforgató
- Hozzászólások száma : 1500
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 37
Tartózkodási hely : Void és Kezdetek Városa
Karakterlap
Szint: 35
Indikátor: Zöld
Céh: Justice League
Re: [Event] Baseball event
Jövök én is, ha már Ai-nyan meghozta a kedvem . Még átnyálazom párszor a leírást @_@ Főleg, ha lesz beosztásom
Chancery- Állatidomár
- Hozzászólások száma : 3005
Join date : 2013. Apr. 23.
Age : 33
Tartózkodási hely : Itt-ott Aincrad városaiban
Karakterlap
Szint: 27
Indikátor: Zöld
Céh: Unity
Re: [Event] Baseball event
Nah hogy ne álljon az event listám üresen
Ayse- Harcos
- Hozzászólások száma : 420
Join date : 2014. Feb. 20.
Tartózkodási hely : Mögötted. :P
Karakterlap
Szint: 19
Indikátor: Zöld
Céh: Liberators
Similar topics
» Sajtótájékoztató [Event]
» [Event] Karácsonyi event, avagy Nicholas visszatér
» [Event] Karácsonyi event, avagy Nicholas visszatér
» [Event] Karácsonyi event
» OFF 2.0: Log in/Log out [event]
» [Event] Karácsonyi event, avagy Nicholas visszatér
» [Event] Karácsonyi event, avagy Nicholas visszatér
» [Event] Karácsonyi event
» OFF 2.0: Log in/Log out [event]
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.