Alapszabályok
1 / 1 oldal
Alapszabályok
Fórum szabályok
- A szabályzat elolvasása, és betartása minden játékosnak kötelező. A szabályok nem ismerete nem ment fel az esetleges szabálysértések alól.
- Az oldalon érvényesek az internetes etikett, avagy a Netikett írott és íratlan szabályai. Kerüld az indokolatlan trágárkodást, a fórumra nem illő témák írását, a spamelést, illetve tiszteld mások politikai és vallási nézeteit, és így tovább.
- Az adminok, a moderátorok és a mesélők, avagy más néven a staff az oldal vezetősége. Kérjük ne vedd sértésnek, ha rád szólunk, vagy kijavítunk valamiben. Valószínűleg oka van, hiszen az a dolgunk, hogy minden megfelelőképpen működjön.
- Amíg az előtörténeted el nem fogadták, addig csak bizonyos témákba írhatsz, így a Csevegőbe, a Kérdések és Válaszok topikba, valamint természetesen az Előtörténet boardba. Ha olyan helyre írsz, ahová nem szabadna, az üzeneted kérdés nélkül törölhetjük.
- Ha szabályt sértesz, az a staff figyelmeztetését vonja maga után. Súlyos esetben vagy rendszeres szabálysértés esetén akár élhetünk a kitiltás (avagy ban) eszközével is, akár ideiglenesen, akár véglegesen. Ha úgy érzed, egy stafftag nem járt el veled korrektül, fordulj nyugodtan az adminokhoz.
- A játéktéren csak és kizárólag a staff tagjai nyithatnak új témákat. Ha úgy érzed, szükséged van új helyszínekre, küldd el a javaslatod valamelyik adminnak, moderátornak vagy mesélőnek.
- A fórumon lehetőség van 18+ tartalom kijátszására is: minden reagod elején hívd fel rá a figyelmet valamilyen módon. Az oldalon kiskorúak is játszhatnak, legyetek tekintettel rájuk.
Strea- Admin
- Hozzászólások száma : 2459
Join date : 2013. May. 18.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -
Re: Alapszabályok
Játékszabályok
Általános
Metázás és „plot-visszaélések”
A metázás minden formája tilos az oldalon; többszöri ismétlése esetén pedig akár ban is járhat érte! Erre tehát kérlek figyeljetek oda, és lehetőleg minél hamarabb javítsátok ki a hibát, ha valamelyik játékostársatok vagy stafftag szól.
Mivel lehet, hogy néhány fajtájával még nem találkoztatok, ezért az alábbiakban felsorolt lista adhat egy támpontot, miket is érdemes kerülnötök reagírás közben:
Plot-visszaélések alatt elsősorban az ic-ooc keverést értem, illetve a plot armorral való visszaélést. Előbbire jó példa, amikor a user az ooc oldalbéli korlátozottságát ic más karakter/más dolog hibájának tekinti és játssza ki. Pl később regisztrált, öröklésből frontra kerülő kari úgy játssza ki, hogy a frontosok nem engedték eddig oda őt (ezzel ugyebár mozgatva más karaktereit is); vagy éppen úgy gondolja egy karakter, hogy ic is hónapokig fut egy-egy amúgy pár perces játék, amikor ez nyilvánvalóan csak ooc van így. Ha nem vagytok biztosak benne, hogy ic mi hogyan működik, inkább kérdezzetek, mielőtt megírjátok a hszt, hiszen utólag nehéz lesz megmagyaráznotok a karaktereteknek, hogy amit eddig így gondolt, az voltaképpen teljesen máshogy van. (Természetesen lehet olyan karaktert is indítani, aki szándékosan állít valótlant vagy feltételezget, de ez már az ETben derüljön ki, az adott reagnál pedig tessék a narrátorral is jelezni, hogy a játékostársaid még véletlenül se értsék félre.)
A plot armor az a jelenség, amikor adott karaktert csak userének engedélyével lehet megölni. A szabályzat szerint ez minden karakternek megvan, amelynek usere igényt tart rá; fontos azonban megjegyezni, hogy amennyiben ezzel user visszaél (tehát metázik, hiszen ooc dolgot tud ic a karaktere), úgy ezt a staff megszüntetheti. Értelemszerűen senki stafftag nem fogja direkt megölni a karaktered, azonban ha huzamosabb ideig játszod a halhatatlant, aki valahogy mindig kitér a last hitek elől, egyszer meg fogsz lepődni, mert nem fog. Ehhez természetesen az is hozzátartozik, hogy neked kell megmagyarázni, hogy a karaktered miért tért ki, nem várhatod tehát el a játékostársaidtól, hogy ők találjanak (akár jellemerőszakolással is) megoldást rá, miért nem akarnak megtámadni, vagy miért nem hatott rájuk a potion, amit megittak. Az ilyen helyzeteket tessék kreatívan megoldani, de a sao rendszere erőteljesen stat alapú, így ezzel mindenképp számoljatok.
Játéktípusok
Az oldalon nagyobbrészt mesélő nélküli játékokat lehet indítani, amik tartalmuktól függően többfélék lehetnek. Ezen felül ritkábban, de léteznek mesélő által indított játékok is.
Amit staff nélkül indíthattok:
Staff által indított játékok:
- Az oldal minimum reagkövetelménye a játéktéren 250 szó, szörnyharcok esetében pedig 100 szó. Nem tragédia, ha egyszer-egyszer nem éred el a szószámot, de számíts rá, hogy esetleg bővítést érnek tőled, és ha rendszeresen előfordul, figyelmeztetést is kaphatsz! Ez alól kivételt a céhházak jelentenek, ezeken a helyeken nincs szólimit. A szólimit alól a mesélő bizonyos esetekben adhat felmentést, erről mindig értesülni fogsz játék közben.
- Ügyelj a helyesírásra, és a szöveg rendezettségére. Nem kell minden mondat után új sort kezdeni, kerülendő az írásjelek indokolatlan halmozása is. Ha segítségre van szükséged, támaszkodj a böngésződ beépített helyesírás ellenőrzőjére, vagy egy szövegszerkesztőre (pl. Microsoft Word).
- Ne keverd össze a saját tudásod a karakterével. Attól még, hogy te tudsz valamit, azt nem biztos, hogy a karakter is tapasztalta. Ha bizonytalan vagy, kérdezz rá a játékos partnernél, hogy a karaktered ismerheti-e az adott információt. (Erről a pontról bővebben lentebb olvashatsz.)
- Próbáld meg elkerülni, hogy a hangulatod, vagy a másik játékossal való viszonyod befolyásolja a karakteredet. Ha összevesztél Gipsz Jakabbal, az még ne jelentse azt, hogy a te karaktered, és Gipsz Jakab karaktere is hirtelen rosszban lesznek.
- Csak a saját karaktered irányítsd! Gondolj bele, hogy azért elég rossz érzés lenne, ha valaki más irányítaná, hogy a te karaktered mit mond, vagy cselekszik.
- Egy topicban ha megoldható, egyszerre egy játék fusson. Ha egy témában mégis több játék is folyik, lásd el fejléccel a sajátodat, hogy könnyebb legyen követni, ki kivel játszik éppen.
- Két játékosnál felváltva működik a posztolási sorrend, több játékos esetében pedig a mesélő (ha van), vagy ismerkedésnél a résztvevők döntik el.
Metázás és „plot-visszaélések”
A metázás minden formája tilos az oldalon; többszöri ismétlése esetén pedig akár ban is járhat érte! Erre tehát kérlek figyeljetek oda, és lehetőleg minél hamarabb javítsátok ki a hibát, ha valamelyik játékostársatok vagy stafftag szól.
Mivel lehet, hogy néhány fajtájával még nem találkoztatok, ezért az alábbiakban felsorolt lista adhat egy támpontot, miket is érdemes kerülnötök reagírás közben:
- Gondolatolvasás: ez akkor merül fel, ha a karaktered olyan dolgokat is megtud játék közben, amit a játékospartner karaktere nem mondott ki vagy nem tett meg, csupán a gondolatai között szerepelt vagy a narrátora említett.
- Useri információcsere: attól még, hogy userek kibeszélnek valamit, arról a karakterek automatikusan ne tudjanak/hirtelen ne jöjjenek rá – csak akkor, ha ez ic is és karijellemileg is reális és megbeszélted a másikkal!
- Karakterszerűtlen kijátszás: ha a karaktered olyat tesz vagy olyanról tud, amit nem tehetne meg vagy amiről nem tudhatna; akár jelleméből, életkorából, lakóhelyéből vagy abból fakadóan, amelyik korban él. Tehát például ha a karaktered egy japán 10 éves fiú Tokióból 2025-ben, ne tudjon egy magyar ’90es évekbeli felnőtteket célzó filmről vagy egyébről, csak akkor, ha reális oka van rá (amit lehetőleg ne akkor találj ki).
- Sorrendfordítás: a karakter információszerzésének a helyestől ellentétes irányú kijátszási módszere. A helyes sorrend: a karakteredet jelzések érik a játéktéren belül --> információhoz jut. (Piroska a küldetésen megsebezte Pistikét, így sárga lett, Zolika és Zitácska pedig mindennek szemtanúja volt.) A helytelen sorrend: user információhoz jut (a játéktéren más játékokba beleolvasva/gondolatolvasással/ooc topicok alapján) --> user kitalálja, hogy a karaktere hogyan jusson hozzá az információhoz --> látszólag reális módon megoldja, hogy a karakter is az információ birtokában legyen. Ez utóbbi második pontjának két típusa van: 1) irreális feltételezések alapján a helyes következtetések levonása (Zitácska rájön hogy Piroska kerüli őt így valamiért rögtön arra gondol hogy Piroska besárgult; de amikor Jancsika kerüli őt nem jut erre a következtetésre) 2) játékok indításával a megfelelő játékosokkal, és véletlen pont a megfelelő kérdések feltevése (Zitácska user ismerkedős játékot kér Zolika userétől, majd a játékot aszerint alakítva pont rákérdez, hogy történt-e valami Piroska és Pistike közt). Useri figyelmetlenségből ez az, ami a legkevésbé fordulhat elő, így a többszöri rajtakapás szándékosságot feltételez és akképpen is lesz kezelve!
Plot-visszaélések alatt elsősorban az ic-ooc keverést értem, illetve a plot armorral való visszaélést. Előbbire jó példa, amikor a user az ooc oldalbéli korlátozottságát ic más karakter/más dolog hibájának tekinti és játssza ki. Pl később regisztrált, öröklésből frontra kerülő kari úgy játssza ki, hogy a frontosok nem engedték eddig oda őt (ezzel ugyebár mozgatva más karaktereit is); vagy éppen úgy gondolja egy karakter, hogy ic is hónapokig fut egy-egy amúgy pár perces játék, amikor ez nyilvánvalóan csak ooc van így. Ha nem vagytok biztosak benne, hogy ic mi hogyan működik, inkább kérdezzetek, mielőtt megírjátok a hszt, hiszen utólag nehéz lesz megmagyaráznotok a karaktereteknek, hogy amit eddig így gondolt, az voltaképpen teljesen máshogy van. (Természetesen lehet olyan karaktert is indítani, aki szándékosan állít valótlant vagy feltételezget, de ez már az ETben derüljön ki, az adott reagnál pedig tessék a narrátorral is jelezni, hogy a játékostársaid még véletlenül se értsék félre.)
A plot armor az a jelenség, amikor adott karaktert csak userének engedélyével lehet megölni. A szabályzat szerint ez minden karakternek megvan, amelynek usere igényt tart rá; fontos azonban megjegyezni, hogy amennyiben ezzel user visszaél (tehát metázik, hiszen ooc dolgot tud ic a karaktere), úgy ezt a staff megszüntetheti. Értelemszerűen senki stafftag nem fogja direkt megölni a karaktered, azonban ha huzamosabb ideig játszod a halhatatlant, aki valahogy mindig kitér a last hitek elől, egyszer meg fogsz lepődni, mert nem fog. Ehhez természetesen az is hozzátartozik, hogy neked kell megmagyarázni, hogy a karaktered miért tért ki, nem várhatod tehát el a játékostársaidtól, hogy ők találjanak (akár jellemerőszakolással is) megoldást rá, miért nem akarnak megtámadni, vagy miért nem hatott rájuk a potion, amit megittak. Az ilyen helyzeteket tessék kreatívan megoldani, de a sao rendszere erőteljesen stat alapú, így ezzel mindenképp számoljatok.
Játéktípusok
Az oldalon nagyobbrészt mesélő nélküli játékokat lehet indítani, amik tartalmuktól függően többfélék lehetnek. Ezen felül ritkábban, de léteznek mesélő által indított játékok is.
Amit staff nélkül indíthattok:
- Ismerkedős játék a többi karakterrel. Ez a legalapvetőbb játékforma, csak te és a partnereid döntitek el, mi fog történni, a határidőt is ti szabjátok meg, ahogy nektek kényelmes. Egy ismerkedős játékban lehet vadat/halat és dixit gyűjteni, de nem kötelező. Ezek a játékok harcokat általában nem tartalmaznak.
- Kalandozás a többi karakterrel. Az ilyen játékokat az különbözteti meg az egyszerű ismerkedős játékoktól, hogy több történik benne, mint egy egyszerű séta vagy teázás. A kalandozás során a csapatnak meg kell oldania egy problémát, küldetést kell teljesítenie vagy mobokkal kell harcolnia (ehhez nem árt tisztában lenni a harci szabályzat alapvető elemeivel). Nem kötelező minden előbb felsorolt elemet beletenni, de a játék jórészének erről kell szólnia, tehát ha 5 kör sörözés után 1 körben csakúgy mellékesen megemlíted, hogy legyőztél pár mobot, az nem fog kalandozásnak számítani.
- A kalandozás egyik altípusa a szintfelfedezéses játék. Ezt az aktuálisan elérhető legmagasabb sao szinten szükséges indítani és a játék során új területeket kell felfedezni, a következő szint feljáratát őrző kazamatát keresve. Mivel ezek a területek tele vannak szörnyekkel, így az erősebb mobcsapatokkal lévő harcok kötelező elemei a játéknak. (Bővebb információt a Szintfelfedezés topicban találtok róla.)
- A fentieken felül küzdőteret is indíthatsz egy vagy több játékostársaddal. A párbajok mindig a Küzdőtér boardban kerülnek kijátszásra, játékindítás előtt pedig a résztvevőknek mindenképpen érteniük kell a szabályzat erre vonatkozó részeit.
Staff által indított játékok:
- A küldetések a mesélők által indított kalandok. Ezeket a játékokat a mesélő irányítja, ő szabja meg a kerettörténetet, az eseményeket. Ezek határidős játékok és szintén a mesélő dönti el, hogy kire és meddig vár, szükség esetén pedig ki is hagyhat valakit a körből, de általában lehetőség van a pótlásra.
- Az eventek olyan mesélő által szervezett játékok, melyek nem feltétlenül férnek bele egy küldetés kereteibe. A játék jellege, a határidők, a jutalom mind a mesélőtől függenek, de többnyire a karakterek közti kapcsolatépítést szolgálják.
- Néha előfordul, hogy egy-egy stafftag miniboss/vándorló boss harcot hirdet. Ezek mesélő által irányított küzdelmek kihívást jelentő szörnyek ellen, többnyire feszesebb határidőkkel és kötött sorrenddel. A játékot meghirdető stafftag mindig előre jelzi, hogy melyik sao szinten fog játszódni a harc, illetve mennyi az a minimális lv-szint, amivel a játékosoknak érdemes rendelkeznie a részvételhez.
Strea- Admin
- Hozzászólások száma : 2459
Join date : 2013. May. 18.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -
Re: Alapszabályok
Karakter szabályok
Karakteralkotás
Aktivitás, inaktivitás
Karakter szerkesztése
Az avatarod a sisak által letapogatott használó pontos képmása, egyedül a szemszín és a hajszín változtatható. A beállításokban emelett bármikor kérheted, hogy a sisak törölje a meglévő avatar méreteit és a következő belépés előtt végezzen el egy új letapogatást: így az avatarod is tudja követni a kinti változásokat, bármilyen aprók vagy láthatóak is legyenek azok.
Karakter fejlődése
A karaktered 1-es szinten kezd és minden 10 megszerzett Lv-up pont után lép szintet. A szinted határozza meg, hogy Aincrad mely szintjeit látogathatod meg (magasabb szintre nem mehetsz, mint a szinted) és azt, hogy milyen erősségű tárgyakat szerelhetsz fel vagy használhatsz a játékaid során (erről bővebb információt a felszerelések szabályzatában találsz). Idomárok esetében emellett a pet fejlődési stádiumait is a karakter szintje dönti el: a kisállatok bébi korban kezdenek és először a 30. szint elérésével fejlődnek fiatallá, majd a 70. szint elérésével felnőtté.
Karakter lenullázódása
A NerveGear agyat károsító impulzusa ugyan kiiktatásra került (igaz erre csak jópár hónap után jöttek rá a játékosok, ugyanis letesztelni nem igazán akarták) és így a valóságban már senki sem hal meg, ám az avatar ugyanúgy el tud pixeleződni, ha lenullázódott az élete. A lenullázódott játékos előtt a kép elsötétül és megjelenik a “Meghaltál” felirat, ezután pedig rögtön a bejelentkező képernyő jelenik meg, ami után a karakter a Kezdetek Városának főterén találja magát. A karakter halála természetesen büntetést is von maga után: a lv-up pontjai maximum 9-el csökkennek (minuszba nem mennek át), valamint elveszíti a fele aranykészletét is (in game) és a nem felszerelt gyakori tárgyai közül is eltűnik szint/10 darab (tehát pl egy lv50-es karakternél 5db, random sorsolva). Küzdőtereknél természetesen nem számít karakterhalálnak a vereség.
Ha egy játékban lenullázódsz, azt köteles vagy a link feltüntetésével jelezni a Bejelentő topicban, akkor is, ha mesélői küldetésen történt meg az eset. A jelzés szándékos vagy véletlen elmulasztása esetén először figyelmeztetésben részesülsz, de ha másodszor is előfordul, akkor a karakteredet lv1-re állítjuk vissza és elveszted az összes tárgyadat is.
- A manga és az anime karakterei a staff számára vannak fenntartva. Amennyiben az avatarképed vagy az előtörténeted megegyezik egy manga vagy animebeli karakterrel, az előtörténet elutasításra kerül.
- Regisztráláskor a karaktered nevét add meg, ami lehetőleg a játékbeli neve legyen. Amennyiben ezt már regisztrálás után olvasod, nyugodtan kérj meg egy admint, hogy írja át a neved. Ne felejtsd el, hogy a karaktered játékbeli neve megegyezhet a valós nevével is, nem kötelező külön valódi nevet és játékos nevet is kitalálni.
- Az előtörténeted az Előtörténetek boardba írd, új témát létrehozva. A téma neve egyezzen meg a karakter nevével. Lehetőleg ne posztolj félkész előtörténetet. Ha mégis megteszed, minél hamarabb fejezd be, és jelezd az adminisztrátorok számára, hogy elkészültél.
- Az előtörténetet a minta alapján készítsd el.
- Miután elfogadták az előtörténeted, a játék megkezdése előtt köteles vagy adatlapot készíteni, aztán pontozd a karakteredet a itt, de erről bővebb információt az előtörténeted elfogadásakor kapsz.
- Második karaktert, avagy multit csak száz hozzászólás után indíthatsz, azonban ha elég aktívnak mutatkozol, az adminok adhatnak engedélyt korábban is. Legfeljebb két multid, tehát összesen három karaktered lehet, ha ennél többet szeretnél, ahhoz az adminisztrátoroknál kell engedélyt kérned.
- Amennyiben már van/volt legalább két karaktered az oldalon 150-150 hozzászólással-, vagy egy karaktered 300 hozzászólással, úgy indíthatsz egy ún "HighWing" karaktert is multiként. Az ilyen karakterek egy másik (élő vagy halott) karakteredhez vannak rendelve (csak ooc; ic nem kell kapcsolat) és egészen addig dupla annyi lv-up pontot kapnak a játékzárások során, amíg el nem érik a társított karakter aktuális (exp vagy lv-up pont szerinti) szintjének felét. A HighWing karakterek nem örökölhetnek és egy játékos csak egy ilyen karaktert indíthat.
Aktivitás, inaktivitás
- Aki az adott hónapban legalább 4 játéktéri hszt megírt, az az Item Store topicjában a következő hónap során (a reagok linkelésével) igényelhet egy általa választott, gyakori egyszerhasználatos itemet VAGY egy általa választott, gyakori kártyát.
- Ha problémád adódik, vagy csak nincs kedved, ihleted, időd írni és kihagynál néhány napot vagy hetet, sose felejts el a Hiányzások témába írni!
- Ha nem írsz a karaktereddel (játéktéri hszt), akkor a karaktert két hónap után inaktív státuszba tesszük. Az inaktív karakterek NJK-nak számítanak és nem kaphatnak bónuszokat, azonban bármikor visszahozhatóak a játékba. In game a barátlistán kék színnel vannak jelölve azok a karakterek, akik az elmúlt két hónapban legalább egyszer már belogoltak, és szürke színnel, akik két hónapnál régebben logoltak be. (Az éppen online lévő barátokat a rendszer ugyanúgy zölddel jelzi, mint eddig.)
- Ha nem bírsz a karaktereddel játszani, leadhatod azt, az addig szerzett jutalmakat pedig megörökölheti egy új, vagy már létező karaktered. Ennek részletei az adott helyzettől függenek, így öröklés előtt egyeztess az adminnal!
- Mivel az újranyitás óta nincs karakterhalál a játékban, így a karaktered akkor sem halhat meg, ha két hónapnál több ideig nem lépsz fel az oldalra. Ha a karaktered jelenleg a Halott csoportban van, azaz a régi SAO-ban meghalt, akkor csak abban az esetben visszahozható, ha nincs kijátszva a halála, ha nem volt olyan staff küldetés, ahol a mesélő utalt a karakter halálára és ha nincs olyan karakter az oldalon, aki a karaktered nevét kihúzva látta a Black Iron kastély falán. Ez utóbbi ezen karakterek useri engedélyével figyelmen kívül hagyható.
Karakter szerkesztése
Az avatarod a sisak által letapogatott használó pontos képmása, egyedül a szemszín és a hajszín változtatható. A beállításokban emelett bármikor kérheted, hogy a sisak törölje a meglévő avatar méreteit és a következő belépés előtt végezzen el egy új letapogatást: így az avatarod is tudja követni a kinti változásokat, bármilyen aprók vagy láthatóak is legyenek azok.
Karakter fejlődése
A karaktered 1-es szinten kezd és minden 10 megszerzett Lv-up pont után lép szintet. A szinted határozza meg, hogy Aincrad mely szintjeit látogathatod meg (magasabb szintre nem mehetsz, mint a szinted) és azt, hogy milyen erősségű tárgyakat szerelhetsz fel vagy használhatsz a játékaid során (erről bővebb információt a felszerelések szabályzatában találsz). Idomárok esetében emellett a pet fejlődési stádiumait is a karakter szintje dönti el: a kisállatok bébi korban kezdenek és először a 30. szint elérésével fejlődnek fiatallá, majd a 70. szint elérésével felnőtté.
Karakter lenullázódása
A NerveGear agyat károsító impulzusa ugyan kiiktatásra került (igaz erre csak jópár hónap után jöttek rá a játékosok, ugyanis letesztelni nem igazán akarták) és így a valóságban már senki sem hal meg, ám az avatar ugyanúgy el tud pixeleződni, ha lenullázódott az élete. A lenullázódott játékos előtt a kép elsötétül és megjelenik a “Meghaltál” felirat, ezután pedig rögtön a bejelentkező képernyő jelenik meg, ami után a karakter a Kezdetek Városának főterén találja magát. A karakter halála természetesen büntetést is von maga után: a lv-up pontjai maximum 9-el csökkennek (minuszba nem mennek át), valamint elveszíti a fele aranykészletét is (in game) és a nem felszerelt gyakori tárgyai közül is eltűnik szint/10 darab (tehát pl egy lv50-es karakternél 5db, random sorsolva). Küzdőtereknél természetesen nem számít karakterhalálnak a vereség.
Ha egy játékban lenullázódsz, azt köteles vagy a link feltüntetésével jelezni a Bejelentő topicban, akkor is, ha mesélői küldetésen történt meg az eset. A jelzés szándékos vagy véletlen elmulasztása esetén először figyelmeztetésben részesülsz, de ha másodszor is előfordul, akkor a karakteredet lv1-re állítjuk vissza és elveszted az összes tárgyadat is.
Strea- Admin
- Hozzászólások száma : 2459
Join date : 2013. May. 18.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.