Jártasságok
1 / 1 oldal
Jártasságok
A jártasságok bónuszokat és egyediséget adnak a karakternek és színesítik a játékot. Az erősítő jártasságokat pályázni kell, a színesítő jártasságokat pedig mindenki a saját karakterlapján állíthatja be a megírt reagok száma alapján.
Ahhoz, hogy erősítő jártasságot pályázhass, a következőkre van szükséged:
- jártasságpontokra
- adott lv-szintre
- kiegészítő jártasságok esetében az alap jártasságokra
- minimum szószámra a pályázatnál
Jártasságpontok
Minden karakter bizonyos szintlépések után jártasságpontot kap, amelyeket elsődleges jártasságok megszerzésére költhet. A pontokat tartalékolhatod is, nem muszáj egyből felhasználni. Minél magasabb szintre jutsz, annál nehezebb ezeket a pontokat megszerezni, számuk pedig véges: összesen 30 pontot költhetsz erősítő jártasságokra, ha eljutsz a 100. szintre. A pontokat a következőképpen kapod:
- 20. szintig minden 2. (második) szinten kapsz egy pontot. Azaz az első jártasságodat 2. szinten pályázhatod meg, a másodikat 4. szinten, stb.
- 21. szint felett minden 3. (harmadik) szinten kapsz egy pontot.
- 51. szint felett minden 5. (ötödik) szinten kapsz egy pontot.
Az egyszerűség kedvéért itt egy lista, hogy melyik lv-szinten mennyi elosztható jártasságpont áll rendelkezésetekre:
Lv1: 0
Lv2-3: 1
Lv4-5: 2
Lv6-7: 3
Lv8-9: 4
Lv10-11: 5
Lv12-13: 6
Lv14-15: 7
Lv16-17: 8
Lv18-19: 9
Lv20-22: 10
Lv23-25: 11
Lv26-28: 12
Lv29-31: 13
Lv32-34: 14
Lv35-37: 15
Lv38-40: 16
Lv41-43: 17
Lv44-46: 18
Lv47-49: 19
Lv50: 20
A szintkövetelmény
Ahhoz, hogy elsődleges jártasságokat vásárolhass, nem csak jártasságpontokra, de a karaktered szintjére is szükség van. Minden jártasságszintnek van egy minimum karakterszint feltétele is, amelyet teljesíteni kell a pályázáshoz. Ezek a következők:
- Jártasság 1. szint: minimum 2. szintű karakter
- Jártasság 2. szint: minimum 10. szintű karakter
- Jártasság 3. szint: minimum 20. szintű karakter
- Jártasság 4. szint: minimum 40. szintű karakter
- Jártasság 5. szint: minimum 70. szintű karakter
Emellett fontos, hogy ha el is érted a minimum szintet, nem birtokolhatsz rögtön több, a szintednek megfelelő erősítő jártasságot. A jártasságok 3. szintjétől kezdve csak minden ötödik karakterszinten fejlesztheted a lehetséges legmagasabb szintre a jártasságod. Azaz például a második 4. szintű jártasságodat csak 45. szinten veheted meg, a harmadikat 50. szinten, a negyediket 55. szinten, stb. Ha emelkedik a lehetséges legnagyobb jártasságod szintje (például eléred a 70. szintet), akkor ez a korlátozás a 4. szintű jártasságokra megszűnik. Első és második szintű jártasságokra egyáltalán nincs hasonló korlát.
Alap- és kiegészítő jártasságok
Nem minden erősítő jártasság elérhető egyből. Bizonyos jártasságok megnyitásához meg kell szerezned más jártasságokat is. Ez utóbbiak az alapjártasságok, melyek megnyitnak egy vagy két kiegészítő jártasságot. Ahhoz, hogy egy kiegészítő jártassághoz hozzájuss, előtte muszáj megvenned a hozzá tartozó alapjártasságot is. A kiegészítő jártasságok szintje nem haladhatja meg az alapjártasságét, mivel egymásra épülnek. Így ha 3. szintű Hallgatózást szeretnél, ahhoz előbb fel kell fejlesztened a Rejtőzésed is 3. szintre, és csak utána válik elérhetővé a Hallgatózás 3. szintje.
Mindennek ára van
Az erősítő jártasságok pályázásához nemcsak a fentiek megléte szükséges, de a jártasság szintjéhez mért minimum szószámra is. OOC aranyat ugyan nem költesz, in game azonban ezek ugyanúgy aranyba kerülnek, így a pályázatban meg kell indokolnod, honnan lett pénzed a jártasságra. Ez alól az egyetlen kivétel, ha a játék bezárása előtt már volt annyi aranyad (ezt ITT tudod megnézni) - ezesetben (ameddig az arany kitart) elég az alap 200 szavas pályázatot beadni.
Minimum szószámok:
1. szint: 200 szó (in game 100 arany)
2. szint: 400 szó (in game 500 arany)
3. szint: 600 szó (in game 2.000 arany)
4. szint: 800 szó (in game 5.000 arany)
5. szint: 1200 szó (in game 10.000 arany)
Az erősítő jártasságok típusai
Keresés: A Keresés segítségével tárgyakat lehet találni. Vegyük például, hogy éppen küldetéseztek és közben egy ritka tárgy hever nem messze a magas fűben, de mivel senki sem jó keresésben, ott marad észrevétlenül. Főként bónusz lootok megtalálására jó.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Kis esély gyakori tárgyak megtalálására.
Minden kalandozásod végén a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy gyakori tárgyat.
2. szint: Nagy esély gyakori tárgyak megtalálására.
Minden kalandozásod végén a staff dob egy 6-os kockával, 3-6 esetén kapsz egy gyakori tárgyat.
3. szint: Mindig találsz egy gyakori tárgyat, kis esély ritka tárgyra.
Minden kalandozásod végén kapsz egy gyakori tárgyat, illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy ritka tárgyat.
4. szint: Mindig találsz két gyakori tárgyat, kis esély ritka tárgyra.
Minden kalandozásod végén kapsz két gyakori tárgyat, illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy ritka tárgyat.
5. szint: Mindig találsz három gyakori tárgyat, kis esély ritka tárgyra.
Minden kalandozásod végén kapsz három gyakori tárgyat, illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy ritka tárgyat.
Meggyőzés: Ezzel a jártassággal az NPC-ktől olcsóbban vagy jobb feltételekkel tudsz megvenni itemeket, ételeket és egyebeket; valamint több információra is szert teszel. Képességed miatt több aranyat tudsz felhalmozni, mint a jártasság nélküli társaid és részletesebb információkhoz jutsz hozzá a következő szintek lehetséges helyszínével kapcsolatban is.
Előfeltétel: azonos szintű Keresés jártasság
1. szint: Kezdő meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 100 szóval csökken.
2. szint: Tanuló meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 150 szóval csökken. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, egy random cella (ahol nincs feljárat) kiejtésre kerül.
3. Haladó meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 200 szóval csökken, de max 50 szót írnod kell. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, két random cella (ahol nincs feljárat) kiejtésre kerül.
4. Profi meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 300 szóval csökken, de max 50 szót írnod kell. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, egy általad választott cella felfedezésre kerül.
5. Mester meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 400 szóval csökken, de max 50 szót írnod kell. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, két általad választott cella felfedezésre kerül.
Helyszínismeret: A jártasság birtokában több gyűjthető dolgot találsz ismerkedéseid során. Minél magasabb a jártasság szintje, annál többet.
Előfeltétel: azonos szintű Keresés jártasság
1. szint: Kis esély gyűjthető dolgokra.
Minden ismerkedős játékod végén a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy gyakori gyűjthető dolgot (hal/vad/dixi/kártya).
2. szint: Nagy esély gyűjthető dolgokra.
Minden ismerkedős játékod végén a staff dobj egy 6-os kockával, 3-6 esetén kapsz egy általad választott típusú gyakori gyűjthető dolgot (hal/vad/dixi/kártya).
3. szint: Mindig találsz egy gyakori dolgot, kis esély ritka dologra.
Minden ismerkedős játékod végén kapsz egy általad választott típusú gyakori dolgot (hal/vad/dixi/kártya), illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy random ritka dolgot (hal/vad/kártya).
4. szint: Mindig találsz két gyakori dolgot, kis esély ritka dologra.
Minden ismerkedős játékod végén kapsz két általad választott típusú gyakori dolgot (hal/vad/dixi/kártya), illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy random ritka dolgot (hal/vad/kártya).
5. szint: Mindig találsz három gyakori dolgot, kis esély ritka dologra.
Minden ismerkedős játékod végén kapsz három általad választott típusú gyakori dolgot (hal/vad/dixi/kártya), illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy random ritka dolgot (hal/vad/kártya).
Észlelés: Az észlelés a rejtőzés, a lopakodás és a hallgatózás ellen van. Ha az észlelés nagyobb vagy egyenlő az ellenfél rejtőzésével, lopakodásával, vagy hallgatózásával akkor könnyű szerrel felfedezed, ha szemmel nem látható területen rejtőzik valaki, vagy kihallgatnak.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Felfedezed, ha a közeledben egyes vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
2. szint: Felfedezed, ha a közeledben kettes vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
3. szint: Felfedezed, ha a közeledben hármas, vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
4. szint: Felfedezed, ha a közeledben négyes, vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
5. szint: Felfedezed, ha a közeledben rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
Nyomkövetés: A nyomkövetés egy JK vagy NJK megtalálására lett kitalálva. Ennek segítségével izzani kezdenek a lábnyomai a földön, vagy kiemeli az általa megérintett dolgokat. Értelemszerűen a kisebb szinteken csak rövid ideig jelzi a keresett személy nyomát. Halott karaktereken nem lehet alkalmazni a nyomkövetést.
Előfeltétel: azonos szintű Észlelés jártasság
1. szint: Miután elhagyta a helyszínt, egy-két percig (vagy egy körig) látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment, utána eltűnik a nyoma.
2. szint: Miután elhagyta a helyszínt, nagyjából öt percig (vagy két körig) látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment.
3. szint: Miután elhagyta a helyszínt, nagyjából fél óriág (vagy öt körig) látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment.
4. szint: Miután elhagyta a helyszínt, 2-3 órán keresztül látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment.
5. szint: Miután elhagyta a helyszínt, napokon keresztül meg tudod mondani, merre ment egy JK vagy NJK.
Látás: A karakter látása a jártasság birtokában a szintjétől függően különböző módokon javulhat. A jártasság működését a szem halványzöld izzása jelzi.
Előfeltétel: azonos szintű Észlelés jártasság
1. szint: Messzebbről észreveszed az indikátorokat, így hamarabb meg tudod mondani, ha közelít feléd egy szörny vagy egy játékos. Könnyebben követed a gyors mozgásokat, sötétben vagy félhomályban azonban még nem látsz jobban.
2. szint: Tisztán látsz a félhomályban, és messzebb látsz sűrű ködben vagy füstben is az alacsonyabb jártasság szintű játékosoknál.
3. szint: A sötétséget már félhomályként érzékeli a szemed, világosban pedig amit mások a távolban homályosan látnak, azt te részleteiben is ki tudod venni. Mintha csak egy távcsőbe néznél.
4. szint: Tisztán látsz a teljes sötétségben is, a legnagyobb ködben vagy füstben is látod az árnyak mozgását, de azt nem tudod megállapítani, hogy kit vagy mit látsz. Tiszta látási viszonyok mellett akár több száz méter távolságból is kiveheted a tárgyak, emberek részleteit.
5. szint: A legmagasabb szinten már sötétben is ki tudod venni a legtávolabbi dolgok részleteit is, világosban pedig hatástalanná válnak ellened a láthatatlanná tevő képességek, kristályok.
Rejtőzés: Ha van rejtőzésed, el tudsz bújni a játékosok vagy a szörnyek elől. Ha nincsenek megfelelő szinten vagy nem rendelkeznek elég magas Észlelés jártassággal, nem tudnak észrevenni a különböző tereptárgyak mögött. Nyílt terepen nem lehetséges a rejtőzködés, ha pedig Rejtőzés közben mozogsz, azzal növeled az esélyét annak, hogy észrevesznek alacsonyabb jártassággal is.
Előfeltétel: nincs
1. szint: El tudsz bújni a nálad jóval gyengébb szörnyek és az Észleléssel nem rendelkező játékosok elől. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
2. szint: El tudsz bújni a nálad valamivel gyengébb szörnyek és a legfeljebb első szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, egyes Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
3. szint: El tudsz bújni a hozzád hasonló szintű szörnyek és a legfeljebb második szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, kettes Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
4. szint: El tudsz bújni a nálad kicsivel magasabb szintű szörnyek és a legfeljebb harmadik szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, hármas Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
5. szint: El tudsz bújni a nálad magasabb szintű szörnyek (legfeljebb lila indikátorig) és a legfeljebb negyedik szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, négyes Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
Lopakodás: A Lopakodás jártassággal képes vagy hangtalan, észrevétlen mozgásra, azonban megfelelő szintű Észleléssel észre vehetnek. Vigyázz, a Lopakodás nem tesz láthatatlanná, ha valaki lát téged, nem ér semmit.
Előfeltétel: azonos szintű Rejtőzés jártasság
1. szint: Nálad jóval gyengébb mobok, és az észleléssel nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinted felével megegyező (lefelé kerekítve) mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
2. szint: A nálad valamivel gyengébb mobok, és az észlelés legalább kettes szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinted felével megegyező (felfelé kerekítve) mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
3. szint: A hozzád hasonló szintű mobok, és az észlelés legalább hármas szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinted felével megegyező (felfelé kerekítve) mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
4. szint: A nálad kicsivel magasabb szintű mobok, és az észlelés legalább négyes szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinteddel megegyező mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
5. szint: A nálad magasabb szintű mobok (legfeljebb lila indikátorig), és az észlelés ötös szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinteddel megegyező mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
Hallgatózás: A hallgatózással falon keresztül, vagy távolról hallani tudod, amit mások beszélnek. Persze ez a jártasság csak akkor használ, ha a beszédre fókuszálsz és érdekel is téged, nem fogsz hangzavart hallani a távoli társalgásokból, a füled szűrni fogja a kellő infót. Emellett esélyt kapsz rá, hogy tudomást szerezz elrejtett tárgyakról és egyéb gyűjthető dolgokról.
Előfeltétel: azonos szintű Rejtőzés jártasság
1. szint: Tisztán hallod néhány méter távolságból a suttogást, ha erősen koncentrálsz rá. Minden harmadik játékodnál (játéktípustól függetlenül), az egyik most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
2. szint: Több tíz méteres távolságból is tisztán kiveheted a normál hangerejű beszédet a nyílt terepen, akár zsúfolt területen is, csak arra a személyre kell koncentrálnod, aki érdekel. Minden harmadik játékodnál (játéktípustól függetlenül) az egyik most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
3. szint: Meghallod az utca másik végéből is a suttogást, ha az adott személyre koncentrálsz, akár sok ember között is. Ha csak egyetlen ember beszél a környéken, anélkül is felfigyelsz rá, hogy rá összpontosítanál. Tudsz hallgatózni a falon keresztül, de csak a normál hangerejű beszédet hallod, és csak akkor, ha nincs másik zajforrás, például vízcsobogás. Minden harmadik játékodnál (játéktípustól függetlenül) kettő darab most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed VAGY egy darab, most kapott fegyver/felszerelésed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
4. szint: A falon keresztül immár meghallod a suttogást is, vagy ki tudod szűrni a csobogó víz mellett is. Minden második játékodnál (játéktípustól függetlenül) kettő darab most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed vagy fegyver/felszerelésed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
5. szint: A legmagasabb szinten már nem kell az érintett helyiség mellett dekkolnod, ha hallani akarod, mit mondanak odaát, de ha túl sok akadály, zajforrás és fal kerül közéd és a célpontod közé, nem fogod tudni tisztán kivenni a beszédet. Minden játékodnál (játéktípustól függetlenül) kettő darab most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed vagy fegyver/felszerelésed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
Akrobatika: Az akrobatika befolyásolja, hogy mennyire jó az egyensúly érzéke, mennyire ügyesen mozog, és mennyire hajlékony a karakter. Segít olyan mozdulatokat végrehajtani, melyekre alapból nem lennél képes, és csökkenti a magas helyekről esésből vagy ugrásból származó kárt, hiszen ügyesebben tudsz landolni.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Bizonytalan talajon biztosabban állsz a lábadon, egy talpnyi széles helyeken ha lassan is, de át tudsz jutni. Harc közben a komplikáltabb lépéssorokban sem akad össze a lábad.
2. szint: Ha kibillensz az egyensúlyodból stabil talajon, képes leszel állva maradni némi kapálózás árán. Végre tudsz hajtani esés nélkül viszonylag egyszerű tornász mutatványokat, mint egy szaltó vagy egy cigánykerék, bár a talpra érkezésed még egy kicsit rázós lesz. A leggyengébb Lökés kristály és hasonló erejű társai nem hatásosak ellened.
3. szint: Ezen a szinten már képlékeny, mozgásban lévő talajon is biztosan megőrzöd az egyensúlyod, néhány méter magasból leugorva pedig legfeljebb egy bukfenc beiktatásával baj nélkül le tudsz érkezni. Az egyszerűnek számító akrobatikus mozdulatokat billenés nélkül, magabiztosan végre tudod hajtani, és már képessé válsz komplikáltabb mozdulatsorokra is, noha nem hiba nélkül. 50% eséllyel hatástalan rád a tier 2-es Lökés Kristály és hasonló erejű társai.
4. szint: Az egyensúlyod immár annyira jó, hogy akár a kötéltánc is megy, keskeny helyeken könnyen átmész, magasból leugorva is gond nélkül talajt fogsz, és szinte bármilyen akrobatikus mozdulatsort hiba nélkül végre tudsz hajtani. Észreveheted, hogy hajlékonyabbá vált a tested. A tier 2-es Lökés Kristály és társai ellened már teljesen hatástalanok.
5. szint: Minden akrobatikai mutatványt meg tudsz csinálni, ami csak eszedbe jut. A testedet is szépen tudod hajlítani, erőfeszítés nélkül lemehetsz spárgába és megnyalhatod a lábujjad. Nem félreérteni, nem leszel gumiból, de az emberi test határait eléred! Minden olyan képesség és tárgy, ami az egyensúlyodból próbál kibillenteni, hatástalan lesz ellened.
Ugrás: Ez a jártasság lehetővé teszi számodra, hogy az emberi teljesítőképesség határait meghazudtoló magasságokra ugorj fel. Csak vigyázz, mert valahogy le is kell jönni onnan.
Előfeltétel: azonos szintű Akrobatika jártasság
1. szint: Erőfeszítés nélkül felugorhatsz a mellkasod magasságáig, ha lenne kosárlabda, nem okozna problémát a zsákolás.
2. szint: Képes leszel átugrani egy másik ember felett, csak a leérkezéssel bánj óvatosan.
3. szint: Fel tudsz ugrani akár egy földszintes ház tetejére is, lassan megpróbálkozhatsz a fáról-fára és a házról-házra ugrálással. Csak ne menj túl magasra, ha leesel, nem biztos hogy jól kijössz belőle.
4. szint: Ezen a szinten már akár széles sugárutakat is át tudsz ugrani a házak tetején szaladgálva, elég könnyen meglóghatsz, ha az üldöződnek nincs hasonló szinten a jártassága, vagy nincs megfelelő kristálya ellened.
5. szint: Megvan a Mátrix aktuális jelenete? Na, te már nem esel le, ha ilyesmivel próbálkozol, könnyedén átugrasz több tucat méteres távolságokat is, és felpattanhatsz az emeletes házak tetejére. Azért a legmélyebb sárkányfészkekből még nem szabadulsz ki ezzel se.
Súlyemelés: Ezzel a jártassággal úgymond a fizikumodat növeled. Nem lesz erősebb a karakter és nem befolyásolja, hogy milyen könnyű a felszerelésed vagy a fegyvered, csupán a világban lévő dolgokat tudod elmozdítani, megemelni. (pl.: egy barlang bejáratát egy óriási szikla fedi el, nagy súlyemeléssel odamész és kigurítod a helyéről, majd a hősi tetted miatt odajönnek a lányok puszilkodni). Fontos, hogy csak rövid idejű erőkifejtésre ad lehetőséget, ha valami súlyos dolgot akarsz cipelni, más jártasságra lesz szükséged.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Könnyebb tárgyakat, például asztalokat, erőlködés nélkül felemelhetsz, meg tudsz mozdítani súlyos szekrényeket, vagy éppen eltolhatod az útból az izmos kopaszt.
2. szint: Ha kicsit erőlködve is, de felemelheted a játékostársaidat, vagy dobálhatsz padokat a parkban.
3. szint: El tudod görgetni azt a bizonyos sziklát a barlang bejárata elől, szegény játékostársaidat pedig úgy dobálod, ahogy akarod. Csínján bánj ezzel a tudásoddal, udvariatlanság.
4. szint: A legtöbb mozdítható tereptárgyat kedvedre hajigálhatod, és ha a székely fiad elbúcsúzik tőled, megnyugtathatod, hogy meg tudod tartani a feléd dőlő vastag fát.
5. szint: Ha tűzifára vagy karácsonyfára van szükséged, csak kimész az erdőbe és némi erőfeszítéssel ki tudod tépni a fákat gyökerestül. Esetleg hajigálhatsz megtermett sárkányokat is. Páratlan erő birtokosává váltál!
Teherbírás: A Súlyemelés kiegészítő jártassága megengedi, hogy súlyos dolgokat huzamosabb időn keresztül cipelj. Emellett minden szint Teherbírás jártasság birtokában elhagyhatsz a felszerelésedből származó egy mínuszpontot. Ha harcos vagy, szintenként hármat is.
Előfeltétel: azonos szintű Súlyemelés jártasság
1. szint: Segítség nélkül át tudod rendezni az asztalokkal, székekkel teli termet, akár huzamosabb időn keresztül tudsz súlyosabb szekrényeket tologatni.
2. szint: El tudod vinni a mozgásra képtelen társadat a legközelebbi városig, cipelhetsz nehezebb tereptárgyakat.
3. szint: Erőfeszítés nélkül elviheted a hátadon, vagy az öledben a társadat, legyen az ember vagy pet. Vagy egy kisebb szikla. Van, aki szeret sziklákkal társalogni.
4. szint: Szinte bármilyen tereptárgyat elhordhatsz a helyéről, és akár több embert is elvihetsz a hátadon. Igazi életmentő jártasság.
5. szint: Miután kidöntötted a számodra szimpatikus fát a Súlyemeléseddel, a Teherbírással haza is tudod cipelni. Egyedül.
Egy karakternek maximálisan három (3) alap és a hozzá tartozó kiegészítő jártassága lehet meg.
Erősítő jártasságok
Ahhoz, hogy erősítő jártasságot pályázhass, a következőkre van szükséged:
- jártasságpontokra
- adott lv-szintre
- kiegészítő jártasságok esetében az alap jártasságokra
- minimum szószámra a pályázatnál
Jártasságpontok
Minden karakter bizonyos szintlépések után jártasságpontot kap, amelyeket elsődleges jártasságok megszerzésére költhet. A pontokat tartalékolhatod is, nem muszáj egyből felhasználni. Minél magasabb szintre jutsz, annál nehezebb ezeket a pontokat megszerezni, számuk pedig véges: összesen 30 pontot költhetsz erősítő jártasságokra, ha eljutsz a 100. szintre. A pontokat a következőképpen kapod:
- 20. szintig minden 2. (második) szinten kapsz egy pontot. Azaz az első jártasságodat 2. szinten pályázhatod meg, a másodikat 4. szinten, stb.
- 21. szint felett minden 3. (harmadik) szinten kapsz egy pontot.
- 51. szint felett minden 5. (ötödik) szinten kapsz egy pontot.
Az egyszerűség kedvéért itt egy lista, hogy melyik lv-szinten mennyi elosztható jártasságpont áll rendelkezésetekre:
Lv1: 0
Lv2-3: 1
Lv4-5: 2
Lv6-7: 3
Lv8-9: 4
Lv10-11: 5
Lv12-13: 6
Lv14-15: 7
Lv16-17: 8
Lv18-19: 9
Lv20-22: 10
Lv23-25: 11
Lv26-28: 12
Lv29-31: 13
Lv32-34: 14
Lv35-37: 15
Lv38-40: 16
Lv41-43: 17
Lv44-46: 18
Lv47-49: 19
Lv50: 20
A szintkövetelmény
Ahhoz, hogy elsődleges jártasságokat vásárolhass, nem csak jártasságpontokra, de a karaktered szintjére is szükség van. Minden jártasságszintnek van egy minimum karakterszint feltétele is, amelyet teljesíteni kell a pályázáshoz. Ezek a következők:
- Jártasság 1. szint: minimum 2. szintű karakter
- Jártasság 2. szint: minimum 10. szintű karakter
- Jártasság 3. szint: minimum 20. szintű karakter
- Jártasság 4. szint: minimum 40. szintű karakter
- Jártasság 5. szint: minimum 70. szintű karakter
Emellett fontos, hogy ha el is érted a minimum szintet, nem birtokolhatsz rögtön több, a szintednek megfelelő erősítő jártasságot. A jártasságok 3. szintjétől kezdve csak minden ötödik karakterszinten fejlesztheted a lehetséges legmagasabb szintre a jártasságod. Azaz például a második 4. szintű jártasságodat csak 45. szinten veheted meg, a harmadikat 50. szinten, a negyediket 55. szinten, stb. Ha emelkedik a lehetséges legnagyobb jártasságod szintje (például eléred a 70. szintet), akkor ez a korlátozás a 4. szintű jártasságokra megszűnik. Első és második szintű jártasságokra egyáltalán nincs hasonló korlát.
Alap- és kiegészítő jártasságok
Nem minden erősítő jártasság elérhető egyből. Bizonyos jártasságok megnyitásához meg kell szerezned más jártasságokat is. Ez utóbbiak az alapjártasságok, melyek megnyitnak egy vagy két kiegészítő jártasságot. Ahhoz, hogy egy kiegészítő jártassághoz hozzájuss, előtte muszáj megvenned a hozzá tartozó alapjártasságot is. A kiegészítő jártasságok szintje nem haladhatja meg az alapjártasságét, mivel egymásra épülnek. Így ha 3. szintű Hallgatózást szeretnél, ahhoz előbb fel kell fejlesztened a Rejtőzésed is 3. szintre, és csak utána válik elérhetővé a Hallgatózás 3. szintje.
Mindennek ára van
Az erősítő jártasságok pályázásához nemcsak a fentiek megléte szükséges, de a jártasság szintjéhez mért minimum szószámra is. OOC aranyat ugyan nem költesz, in game azonban ezek ugyanúgy aranyba kerülnek, így a pályázatban meg kell indokolnod, honnan lett pénzed a jártasságra. Ez alól az egyetlen kivétel, ha a játék bezárása előtt már volt annyi aranyad (ezt ITT tudod megnézni) - ezesetben (ameddig az arany kitart) elég az alap 200 szavas pályázatot beadni.
Minimum szószámok:
1. szint: 200 szó (in game 100 arany)
2. szint: 400 szó (in game 500 arany)
3. szint: 600 szó (in game 2.000 arany)
4. szint: 800 szó (in game 5.000 arany)
5. szint: 1200 szó (in game 10.000 arany)
Az erősítő jártasságok típusai
Keresés: A Keresés segítségével tárgyakat lehet találni. Vegyük például, hogy éppen küldetéseztek és közben egy ritka tárgy hever nem messze a magas fűben, de mivel senki sem jó keresésben, ott marad észrevétlenül. Főként bónusz lootok megtalálására jó.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Kis esély gyakori tárgyak megtalálására.
Minden kalandozásod végén a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy gyakori tárgyat.
2. szint: Nagy esély gyakori tárgyak megtalálására.
Minden kalandozásod végén a staff dob egy 6-os kockával, 3-6 esetén kapsz egy gyakori tárgyat.
3. szint: Mindig találsz egy gyakori tárgyat, kis esély ritka tárgyra.
Minden kalandozásod végén kapsz egy gyakori tárgyat, illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy ritka tárgyat.
4. szint: Mindig találsz két gyakori tárgyat, kis esély ritka tárgyra.
Minden kalandozásod végén kapsz két gyakori tárgyat, illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy ritka tárgyat.
5. szint: Mindig találsz három gyakori tárgyat, kis esély ritka tárgyra.
Minden kalandozásod végén kapsz három gyakori tárgyat, illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy ritka tárgyat.
Meggyőzés: Ezzel a jártassággal az NPC-ktől olcsóbban vagy jobb feltételekkel tudsz megvenni itemeket, ételeket és egyebeket; valamint több információra is szert teszel. Képességed miatt több aranyat tudsz felhalmozni, mint a jártasság nélküli társaid és részletesebb információkhoz jutsz hozzá a következő szintek lehetséges helyszínével kapcsolatban is.
Előfeltétel: azonos szintű Keresés jártasság
1. szint: Kezdő meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 100 szóval csökken.
2. szint: Tanuló meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 150 szóval csökken. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, egy random cella (ahol nincs feljárat) kiejtésre kerül.
3. Haladó meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 200 szóval csökken, de max 50 szót írnod kell. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, két random cella (ahol nincs feljárat) kiejtésre kerül.
4. Profi meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 300 szóval csökken, de max 50 szót írnod kell. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, egy általad választott cella felfedezésre kerül.
5. Mester meggyőzés
Minden jártasságpályázatod szólimitje 400 szóval csökken, de max 50 szót írnod kell. Szintenként az első szintfelfedezéses kalandozásod végén, ha nem fedeztétek fel a szintet, két általad választott cella felfedezésre kerül.
Helyszínismeret: A jártasság birtokában több gyűjthető dolgot találsz ismerkedéseid során. Minél magasabb a jártasság szintje, annál többet.
Előfeltétel: azonos szintű Keresés jártasság
1. szint: Kis esély gyűjthető dolgokra.
Minden ismerkedős játékod végén a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy gyakori gyűjthető dolgot (hal/vad/dixi/kártya).
2. szint: Nagy esély gyűjthető dolgokra.
Minden ismerkedős játékod végén a staff dobj egy 6-os kockával, 3-6 esetén kapsz egy általad választott típusú gyakori gyűjthető dolgot (hal/vad/dixi/kártya).
3. szint: Mindig találsz egy gyakori dolgot, kis esély ritka dologra.
Minden ismerkedős játékod végén kapsz egy általad választott típusú gyakori dolgot (hal/vad/dixi/kártya), illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy random ritka dolgot (hal/vad/kártya).
4. szint: Mindig találsz két gyakori dolgot, kis esély ritka dologra.
Minden ismerkedős játékod végén kapsz két általad választott típusú gyakori dolgot (hal/vad/dixi/kártya), illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy random ritka dolgot (hal/vad/kártya).
5. szint: Mindig találsz három gyakori dolgot, kis esély ritka dologra.
Minden ismerkedős játékod végén kapsz három általad választott típusú gyakori dolgot (hal/vad/dixi/kártya), illetve a staff dob egy 6-os kockával, 5-6 esetén kapsz egy random ritka dolgot (hal/vad/kártya).
***
Észlelés: Az észlelés a rejtőzés, a lopakodás és a hallgatózás ellen van. Ha az észlelés nagyobb vagy egyenlő az ellenfél rejtőzésével, lopakodásával, vagy hallgatózásával akkor könnyű szerrel felfedezed, ha szemmel nem látható területen rejtőzik valaki, vagy kihallgatnak.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Felfedezed, ha a közeledben egyes vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
2. szint: Felfedezed, ha a közeledben kettes vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
3. szint: Felfedezed, ha a közeledben hármas, vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
4. szint: Felfedezed, ha a közeledben négyes, vagy alacsonyabb szinten rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
5. szint: Felfedezed, ha a közeledben rejtőzik, lopakodik vagy hallgatózik valaki.
Nyomkövetés: A nyomkövetés egy JK vagy NJK megtalálására lett kitalálva. Ennek segítségével izzani kezdenek a lábnyomai a földön, vagy kiemeli az általa megérintett dolgokat. Értelemszerűen a kisebb szinteken csak rövid ideig jelzi a keresett személy nyomát. Halott karaktereken nem lehet alkalmazni a nyomkövetést.
Előfeltétel: azonos szintű Észlelés jártasság
1. szint: Miután elhagyta a helyszínt, egy-két percig (vagy egy körig) látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment, utána eltűnik a nyoma.
2. szint: Miután elhagyta a helyszínt, nagyjából öt percig (vagy két körig) látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment.
3. szint: Miután elhagyta a helyszínt, nagyjából fél óriág (vagy öt körig) látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment.
4. szint: Miután elhagyta a helyszínt, 2-3 órán keresztül látod, hogy egy JK vagy NJK merre ment.
5. szint: Miután elhagyta a helyszínt, napokon keresztül meg tudod mondani, merre ment egy JK vagy NJK.
Látás: A karakter látása a jártasság birtokában a szintjétől függően különböző módokon javulhat. A jártasság működését a szem halványzöld izzása jelzi.
Előfeltétel: azonos szintű Észlelés jártasság
1. szint: Messzebbről észreveszed az indikátorokat, így hamarabb meg tudod mondani, ha közelít feléd egy szörny vagy egy játékos. Könnyebben követed a gyors mozgásokat, sötétben vagy félhomályban azonban még nem látsz jobban.
2. szint: Tisztán látsz a félhomályban, és messzebb látsz sűrű ködben vagy füstben is az alacsonyabb jártasság szintű játékosoknál.
3. szint: A sötétséget már félhomályként érzékeli a szemed, világosban pedig amit mások a távolban homályosan látnak, azt te részleteiben is ki tudod venni. Mintha csak egy távcsőbe néznél.
4. szint: Tisztán látsz a teljes sötétségben is, a legnagyobb ködben vagy füstben is látod az árnyak mozgását, de azt nem tudod megállapítani, hogy kit vagy mit látsz. Tiszta látási viszonyok mellett akár több száz méter távolságból is kiveheted a tárgyak, emberek részleteit.
5. szint: A legmagasabb szinten már sötétben is ki tudod venni a legtávolabbi dolgok részleteit is, világosban pedig hatástalanná válnak ellened a láthatatlanná tevő képességek, kristályok.
***
Rejtőzés: Ha van rejtőzésed, el tudsz bújni a játékosok vagy a szörnyek elől. Ha nincsenek megfelelő szinten vagy nem rendelkeznek elég magas Észlelés jártassággal, nem tudnak észrevenni a különböző tereptárgyak mögött. Nyílt terepen nem lehetséges a rejtőzködés, ha pedig Rejtőzés közben mozogsz, azzal növeled az esélyét annak, hogy észrevesznek alacsonyabb jártassággal is.
Előfeltétel: nincs
1. szint: El tudsz bújni a nálad jóval gyengébb szörnyek és az Észleléssel nem rendelkező játékosok elől. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
2. szint: El tudsz bújni a nálad valamivel gyengébb szörnyek és a legfeljebb első szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, egyes Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
3. szint: El tudsz bújni a hozzád hasonló szintű szörnyek és a legfeljebb második szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, kettes Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
4. szint: El tudsz bújni a nálad kicsivel magasabb szintű szörnyek és a legfeljebb harmadik szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, hármas Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
5. szint: El tudsz bújni a nálad magasabb szintű szörnyek (legfeljebb lila indikátorig) és a legfeljebb negyedik szintű Észleléssel rendelkező játékosok elől. Ha azonban mozogsz rejtőzés közben, négyes Észleléssel észre vesznek. Ha van hol elrejtőzni, küzdőtéren az ellenfeled elveszíti az első támadás jogát gyorsaságtól függetlenül, amennyiben nincs elég magas Észlelése.
Lopakodás: A Lopakodás jártassággal képes vagy hangtalan, észrevétlen mozgásra, azonban megfelelő szintű Észleléssel észre vehetnek. Vigyázz, a Lopakodás nem tesz láthatatlanná, ha valaki lát téged, nem ér semmit.
Előfeltétel: azonos szintű Rejtőzés jártasság
1. szint: Nálad jóval gyengébb mobok, és az észleléssel nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinted felével megegyező (lefelé kerekítve) mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
2. szint: A nálad valamivel gyengébb mobok, és az észlelés legalább kettes szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinted felével megegyező (felfelé kerekítve) mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
3. szint: A hozzád hasonló szintű mobok, és az észlelés legalább hármas szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinted felével megegyező (felfelé kerekítve) mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
4. szint: A nálad kicsivel magasabb szintű mobok, és az észlelés legalább négyes szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinteddel megegyező mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
5. szint: A nálad magasabb szintű mobok (legfeljebb lila indikátorig), és az észlelés ötös szintjével nem rendelkező játékosok nem vesznek észre mikor lopakodsz. A lopakodásból kijövő első támadásod a szinteddel megegyező mennyiségű plusz sebzést oszt ki.
Hallgatózás: A hallgatózással falon keresztül, vagy távolról hallani tudod, amit mások beszélnek. Persze ez a jártasság csak akkor használ, ha a beszédre fókuszálsz és érdekel is téged, nem fogsz hangzavart hallani a távoli társalgásokból, a füled szűrni fogja a kellő infót. Emellett esélyt kapsz rá, hogy tudomást szerezz elrejtett tárgyakról és egyéb gyűjthető dolgokról.
Előfeltétel: azonos szintű Rejtőzés jártasság
1. szint: Tisztán hallod néhány méter távolságból a suttogást, ha erősen koncentrálsz rá. Minden harmadik játékodnál (játéktípustól függetlenül), az egyik most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
2. szint: Több tíz méteres távolságból is tisztán kiveheted a normál hangerejű beszédet a nyílt terepen, akár zsúfolt területen is, csak arra a személyre kell koncentrálnod, aki érdekel. Minden harmadik játékodnál (játéktípustól függetlenül) az egyik most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
3. szint: Meghallod az utca másik végéből is a suttogást, ha az adott személyre koncentrálsz, akár sok ember között is. Ha csak egyetlen ember beszél a környéken, anélkül is felfigyelsz rá, hogy rá összpontosítanál. Tudsz hallgatózni a falon keresztül, de csak a normál hangerejű beszédet hallod, és csak akkor, ha nincs másik zajforrás, például vízcsobogás. Minden harmadik játékodnál (játéktípustól függetlenül) kettő darab most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed VAGY egy darab, most kapott fegyver/felszerelésed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
4. szint: A falon keresztül immár meghallod a suttogást is, vagy ki tudod szűrni a csobogó víz mellett is. Minden második játékodnál (játéktípustól függetlenül) kettő darab most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed vagy fegyver/felszerelésed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
5. szint: A legmagasabb szinten már nem kell az érintett helyiség mellett dekkolnod, ha hallani akarod, mit mondanak odaát, de ha túl sok akadály, zajforrás és fal kerül közéd és a célpontod közé, nem fogod tudni tisztán kivenni a beszédet. Minden játékodnál (játéktípustól függetlenül) kettő darab most kapott, azonos típusú és gyakoriságú gyűjthető dolgod vagy egyszerhasználatos itemed vagy fegyver/felszerelésed helyett leduplikálhatod egy másik játékostársad azonos itemjét, amennyiben szeretnéd.
***
Akrobatika: Az akrobatika befolyásolja, hogy mennyire jó az egyensúly érzéke, mennyire ügyesen mozog, és mennyire hajlékony a karakter. Segít olyan mozdulatokat végrehajtani, melyekre alapból nem lennél képes, és csökkenti a magas helyekről esésből vagy ugrásból származó kárt, hiszen ügyesebben tudsz landolni.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Bizonytalan talajon biztosabban állsz a lábadon, egy talpnyi széles helyeken ha lassan is, de át tudsz jutni. Harc közben a komplikáltabb lépéssorokban sem akad össze a lábad.
2. szint: Ha kibillensz az egyensúlyodból stabil talajon, képes leszel állva maradni némi kapálózás árán. Végre tudsz hajtani esés nélkül viszonylag egyszerű tornász mutatványokat, mint egy szaltó vagy egy cigánykerék, bár a talpra érkezésed még egy kicsit rázós lesz. A leggyengébb Lökés kristály és hasonló erejű társai nem hatásosak ellened.
3. szint: Ezen a szinten már képlékeny, mozgásban lévő talajon is biztosan megőrzöd az egyensúlyod, néhány méter magasból leugorva pedig legfeljebb egy bukfenc beiktatásával baj nélkül le tudsz érkezni. Az egyszerűnek számító akrobatikus mozdulatokat billenés nélkül, magabiztosan végre tudod hajtani, és már képessé válsz komplikáltabb mozdulatsorokra is, noha nem hiba nélkül. 50% eséllyel hatástalan rád a tier 2-es Lökés Kristály és hasonló erejű társai.
4. szint: Az egyensúlyod immár annyira jó, hogy akár a kötéltánc is megy, keskeny helyeken könnyen átmész, magasból leugorva is gond nélkül talajt fogsz, és szinte bármilyen akrobatikus mozdulatsort hiba nélkül végre tudsz hajtani. Észreveheted, hogy hajlékonyabbá vált a tested. A tier 2-es Lökés Kristály és társai ellened már teljesen hatástalanok.
5. szint: Minden akrobatikai mutatványt meg tudsz csinálni, ami csak eszedbe jut. A testedet is szépen tudod hajlítani, erőfeszítés nélkül lemehetsz spárgába és megnyalhatod a lábujjad. Nem félreérteni, nem leszel gumiból, de az emberi test határait eléred! Minden olyan képesség és tárgy, ami az egyensúlyodból próbál kibillenteni, hatástalan lesz ellened.
Ugrás: Ez a jártasság lehetővé teszi számodra, hogy az emberi teljesítőképesség határait meghazudtoló magasságokra ugorj fel. Csak vigyázz, mert valahogy le is kell jönni onnan.
Előfeltétel: azonos szintű Akrobatika jártasság
1. szint: Erőfeszítés nélkül felugorhatsz a mellkasod magasságáig, ha lenne kosárlabda, nem okozna problémát a zsákolás.
2. szint: Képes leszel átugrani egy másik ember felett, csak a leérkezéssel bánj óvatosan.
3. szint: Fel tudsz ugrani akár egy földszintes ház tetejére is, lassan megpróbálkozhatsz a fáról-fára és a házról-házra ugrálással. Csak ne menj túl magasra, ha leesel, nem biztos hogy jól kijössz belőle.
4. szint: Ezen a szinten már akár széles sugárutakat is át tudsz ugrani a házak tetején szaladgálva, elég könnyen meglóghatsz, ha az üldöződnek nincs hasonló szinten a jártassága, vagy nincs megfelelő kristálya ellened.
5. szint: Megvan a Mátrix aktuális jelenete? Na, te már nem esel le, ha ilyesmivel próbálkozol, könnyedén átugrasz több tucat méteres távolságokat is, és felpattanhatsz az emeletes házak tetejére. Azért a legmélyebb sárkányfészkekből még nem szabadulsz ki ezzel se.
***
Súlyemelés: Ezzel a jártassággal úgymond a fizikumodat növeled. Nem lesz erősebb a karakter és nem befolyásolja, hogy milyen könnyű a felszerelésed vagy a fegyvered, csupán a világban lévő dolgokat tudod elmozdítani, megemelni. (pl.: egy barlang bejáratát egy óriási szikla fedi el, nagy súlyemeléssel odamész és kigurítod a helyéről, majd a hősi tetted miatt odajönnek a lányok puszilkodni). Fontos, hogy csak rövid idejű erőkifejtésre ad lehetőséget, ha valami súlyos dolgot akarsz cipelni, más jártasságra lesz szükséged.
Előfeltétel: nincs
1. szint: Könnyebb tárgyakat, például asztalokat, erőlködés nélkül felemelhetsz, meg tudsz mozdítani súlyos szekrényeket, vagy éppen eltolhatod az útból az izmos kopaszt.
2. szint: Ha kicsit erőlködve is, de felemelheted a játékostársaidat, vagy dobálhatsz padokat a parkban.
3. szint: El tudod görgetni azt a bizonyos sziklát a barlang bejárata elől, szegény játékostársaidat pedig úgy dobálod, ahogy akarod. Csínján bánj ezzel a tudásoddal, udvariatlanság.
4. szint: A legtöbb mozdítható tereptárgyat kedvedre hajigálhatod, és ha a székely fiad elbúcsúzik tőled, megnyugtathatod, hogy meg tudod tartani a feléd dőlő vastag fát.
5. szint: Ha tűzifára vagy karácsonyfára van szükséged, csak kimész az erdőbe és némi erőfeszítéssel ki tudod tépni a fákat gyökerestül. Esetleg hajigálhatsz megtermett sárkányokat is. Páratlan erő birtokosává váltál!
Teherbírás: A Súlyemelés kiegészítő jártassága megengedi, hogy súlyos dolgokat huzamosabb időn keresztül cipelj. Emellett minden szint Teherbírás jártasság birtokában elhagyhatsz a felszerelésedből származó egy mínuszpontot. Ha harcos vagy, szintenként hármat is.
Előfeltétel: azonos szintű Súlyemelés jártasság
1. szint: Segítség nélkül át tudod rendezni az asztalokkal, székekkel teli termet, akár huzamosabb időn keresztül tudsz súlyosabb szekrényeket tologatni.
2. szint: El tudod vinni a mozgásra képtelen társadat a legközelebbi városig, cipelhetsz nehezebb tereptárgyakat.
3. szint: Erőfeszítés nélkül elviheted a hátadon, vagy az öledben a társadat, legyen az ember vagy pet. Vagy egy kisebb szikla. Van, aki szeret sziklákkal társalogni.
4. szint: Szinte bármilyen tereptárgyat elhordhatsz a helyéről, és akár több embert is elvihetsz a hátadon. Igazi életmentő jártasság.
5. szint: Miután kidöntötted a számodra szimpatikus fát a Súlyemeléseddel, a Teherbírással haza is tudod cipelni. Egyedül.
Egy karakternek maximálisan három (3) alap és a hozzá tartozó kiegészítő jártassága lehet meg.
Strea- Admin
- Hozzászólások száma : 2459
Join date : 2013. May. 18.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -
Re: Jártasságok
Színesítő jártasságok
A színesítő jártasságok elsősorban (mily meglepő) színesítő elemként vannak a játékban, de bizonyos játéktípusoknál vagy játékhelyzetekben további előnyökkel is járhatnak (ezek mindig az adott típus szabályzatában vannak feltüntetve). Ezeket a jártasságokat magatoknak tudjátok állítgatni, a karakterlapotokra lépve. Itt a modify gombot kell megtalálni, majd átírni és menteni. Természetesen a többit továbbra sem lehet szerkeszteni.
A kiosztható pontok száma a karakterrel való hozzászólások száma. Mindegy, hogy IC vagy OOC hozzászólások, úgysem tudjuk azokat aktívan leellenőrizni. Tehát aktivitásért oszthatsz ki pontokat ezekre a játékszínesítő elemekre; a már kiosztott pontokat viszont tilos átrakni másra. Fontos, hogy bár neked, mint játékosnak, osztogatnod kell a pontokat a fejlődéshez, a karaktered szempontjából a játékban ezek a jártasságok gyakorlással fejlődnek, amit akár ki is lehet játszani, de nem kötelező. Viszont csettintésre nem fogsz megtanulni főzni vagy lovagolni, ha éppen arra van szükséged.
Egyetlen kötelességed van a harmadlagos jártasságokkal kapcsolatban: ha mester szintre jutottál benne, akkor pályázatot kell írnod, amelyben összefoglalod, hogyan jutottál el idáig. A pályázatnak tartalmaznia kell egy legalább 250 szavas kerettörténetet és legalább tíz olyan játék linkjét, ahol az adott harmadlagos jártasságot használtad.
Ezek a jártasságok nem terjednek ki a képességekre, tehát, ha a képességedben létrehozol egy gyógyító ételt, azt továbbra is létre tudod hozni hibátlanul, még főzés jártasság nélkül is, de ha csak úgy főzőcskézel, akkor nem fog másoknak ízleni.
1-99: kezdő szint
100-299: gyakorló szint
300-599: haladó szint
600-999: profi szint
1000: mester szint
Horgászat:
Kertészkedés:
Vadászat:
Főzés:
Ital készítés:
Bűvészkedés:
Lovaglás:
Búvárkodás:
Egy karakternek akármennyi színesítő jártassága lehet.
A kiosztható pontok száma a karakterrel való hozzászólások száma. Mindegy, hogy IC vagy OOC hozzászólások, úgysem tudjuk azokat aktívan leellenőrizni. Tehát aktivitásért oszthatsz ki pontokat ezekre a játékszínesítő elemekre; a már kiosztott pontokat viszont tilos átrakni másra. Fontos, hogy bár neked, mint játékosnak, osztogatnod kell a pontokat a fejlődéshez, a karaktered szempontjából a játékban ezek a jártasságok gyakorlással fejlődnek, amit akár ki is lehet játszani, de nem kötelező. Viszont csettintésre nem fogsz megtanulni főzni vagy lovagolni, ha éppen arra van szükséged.
Egyetlen kötelességed van a harmadlagos jártasságokkal kapcsolatban: ha mester szintre jutottál benne, akkor pályázatot kell írnod, amelyben összefoglalod, hogyan jutottál el idáig. A pályázatnak tartalmaznia kell egy legalább 250 szavas kerettörténetet és legalább tíz olyan játék linkjét, ahol az adott harmadlagos jártasságot használtad.
Ezek a jártasságok nem terjednek ki a képességekre, tehát, ha a képességedben létrehozol egy gyógyító ételt, azt továbbra is létre tudod hozni hibátlanul, még főzés jártasság nélkül is, de ha csak úgy főzőcskézel, akkor nem fog másoknak ízleni.
1-99: kezdő szint
100-299: gyakorló szint
300-599: haladó szint
600-999: profi szint
1000: mester szint
Horgászat:
- Kezdő szint: Tudsz horgászni, de csak kis halakat tudsz kifogni.
- Gyakorló szint: Közepes méretű halakat nehezen, de már ki tudsz fogni.
- Haladó szint: Közepes méretű halakat is könnyen ki tudsz fogni.
- Profi szint: Nagy méretű halakat is ki tudsz fogni.
- Mester szint: Ki tudod halászni Aincrad vízi bestiáját a negyedik szinten... a kérdés, hogy meg tudod-e találni.
Kertészkedés:
- Kezdő szint: El tudsz ültetni egy növényt, bár a rendszer hibásan teszi, így csak néhány napig élhet.
- Gyakorló szint: Rendesen el tudsz ültetni egy növényt és ha rendszeresen gondozod, öntözöd és irtod a kártevőket életben is tudod hagyni.
- Haladó szint: Növény ültetési technikád kiváló, tökéletes helyre el tudod ültetni a növényt, így elég kevesebbszer öntözni és irtani a kártevőket. Emellett az általad termesztett fűszerek/zöldségek/gyümölcsök sokkalta finomabbak, használják azokat köretnek vagy száz százalékos gyümölcslének.
- Profi szint: A növényeid automatikusan, a rendszer által lesznek öntözve, de ne felejtsd el a kártevőket.
- Mester szint: A növényeid valóságos védekező mechanizmussal fognak rendelkezni, tehát a gonosz kártevőknek esélyük sincsen.
Vadászat:
- Kezdő szint: Az egyes szinten lévő mobok húsát elteheted és felhasználhatod, ha valami finomat főznél.
- Gyakorló szint: A sima mobok húsát is elteheted és felhasználhatod, ha valami finomat főznél.
- Haladó szint: Az általad főzött húsok még finomabbak lesznek.
- Profi szint: A ritka mobok húsát is elteheted és felhasználhatod, ha valami finomat főznél. (Petek és bossok/minibossok húsát továbbra sem.)
- Mester szint: Akármikor előhívhatsz egy "Tábortűz kezdőknek" dobozt, amit elég ledobnod a földre, átalakul tábortűzzé és máris főzhetsz.
Főzés:
- Kezdő szint: Össze tudsz dobni egy égett reggelit. (Ne hétköznapi főzésnek tessék elképzelni, ez a főzés csak néhány gombnyomásból, sütőbe, vagy tábortűz fölé tevésből majd várásból áll.)
- Gyakorló szint: A palacsintáid kiválóak, de a többin még dolgozni kell.
- Haladó szint: Hétköznapi ételeket is rendesen meg tudsz főzni.
- Profi szint: Akármilyen delikátesz ételt el tudsz készíteni, legyen az általad ismert, vagy ismeretlen.
- Mester szint: Te vagy a mozgó gyorsétterem. Elég egy főzőállvány és pikk-pakk összedobsz egy ínyencséget, legyen az akár háromfogásos vacsora.
Ital készítés:
- Kezdő szint: Tudsz úgy vizet önteni egy pohárba, hogy legalább a fele nem megy félre.
- Gyakorló szint: A pohárba öntés művészetét mesterfokra emelted. Emellett könnyed, egyszerű italokat el tudsz készíteni.
- Haladó szint: Alkoholmentes koktélokat is el tudsz készíteni.
- Profi szint: Akármilyen koktélt vagy egyéb (nem mérgező, ez a gonosztevőknek szólt) löttyöt el tudsz készíteni.
- Mester szint: Új ízkombinációkkal is sikert aratsz, sőt, ha nem pocsolyavizet, vagy egyéb undorító löttyöt használsz), akkor az italaidnak mennyei íze lesz.
Bűvészkedés:
- Kezdő szint: Néha elrontod, de, ha szerencsés vagy egy-két kártyatrükköt sikeresen elő tudsz adni.
- Gyakorló szint: Nem hibázol a kártyatrükkökben, te vagy a joker, ha a pakliról van szó.
- Haladó szint: Már nemcsak kártyatrükkökre vagy képes, hanem egyéb, de nem veszélyes bűvészmutatványokra is.
- Profi szint: Akármilyen bűvészmutatványra képes vagy, legyen az akár veszélyes is.
- Mester szint: A többiek akárhányszor látják trükködet, sehogy sem tudnak rájönni, hogy hogyan csinálod. Mindig tökéletesen el tudod végezni, és a turpisságokat el tudod rejteni. Kivétel ez alól csak akkor van, ha a karakter maga is ismeri a trükköt. (Például egy gyakorló szintű bűvész általában átlátja a trükkjeid.)
Lovaglás:
- Kezdő szint: Rá tudsz szállni egy lóra... majd akár le is tudsz szállni. Isten ments, hogy meglovagold a vadállatot. (Lovakat minden szint városában lehet bérelni, ha van ott város, majd ha készen vagy a feladatoddal, akkor vissza kell, hogy szolgáltasd. Lehetőleg ne haljon meg.)
- Gyakorló szint: Már meg is tudsz lovagolni egy lovat. A futást, az ugratást és az élesebb kanyaroknak viszont búcsút inthetsz.
- Haladó szint: Tökéletesen tudsz lovagolni. (Lóról való íjászkodást vagy akármilyen harcot továbbra is felejtsd el.)
- Profi szint: A lovaglásra alkalmas (tehát például nem egy bébi vérnyúl) kisállatokat is meg tudod lovagolni.
- Mester szint: Minden kisállatot meg tudsz lovagolni, ha ez nem nyomja őket szét. (Ismét a bébi vérnyúllal jövök, de például egy kifejlett vérnyulat már egy kisebb méretű karakter a mester szinttel meglovagolhat.)
Búvárkodás:
- Kezdő szint: Egy kicsit tovább bírod a víz alatt hp-veszteség nélkül (+1 buboréknyi levegőd lesz).
- Gyakorló szint: Már kezdesz ráérezni, hogyan merülj alá és hogyan szívd be azt az utolsó levegőt (+2 buboréknyi levegőd lesz).
- Haladó szint: Az alámerülés tökéletesen megy, de még akadhatnak gondjaid a helytelen beszívás okozta levegőhiánnyal (+3 buboréknyi levegőd lesz).
- Profi szint: Szinte már egy profi igazgyöngyvadásszal felérő tapasztalatod van, hogyan oszd be a levegőd (+4 buboréknyi levegőd lesz).
- Mester szint: Már órákig képes vagy a víz alatt hp-veszteség nélkül ellenni. Irány az igazgyöngy-vadászat! (+5 buboréknyi levegőd lesz.)
Egy karakternek akármennyi színesítő jártassága lehet.
Strea- Admin
- Hozzászólások száma : 2459
Join date : 2013. May. 18.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: -
Céh: -
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.