Kazamata Szabályzat
1 / 1 oldal
Kazamata Szabályzat
Alapszabályok
1. Egyszerre kettő darab kazamata-harcod futhat, havonta azonban legfeljebb egyet kezdhetsz el. Ahhoz, hogy az adott hónapra számítson a kazamatád, még a tárgyhónapban írnod kell a kezdő mesélésre, de legalább 24 órát a játékos rendelkezésére kell bocsátani a kezdőposztja megírására, akkor is, ha ezzel a kezdőposzt átcsúszik a következő hónapra.
2. Jelentkezéskor csapatot alkotsz más játékosokkal. Egy party legfeljebb hat játékost foglalhat magába, de ti döntitek el, hogy végül hány fővel indultok útnak. A csapatok összetételében nincs semmilyen megkötés, szinttől, kaszttól, indikátortól függetlenül bárkik alkothatnak egy csapatot. Akár egyedül is nekivághatsz egy-egy kazamatának, azonban lehetnek olyan lények, akiket egyedül nem lehet legyőzni, csakis segítséggel, így jól gondold meg, mielőtt magánakcióba kezdesz.
3. A kazamaták tier szerint vannak szétbontva. A tierek nagyjából megfelelnek a játékosok szintjének, tehát egy tier 2-es szinten lévő csapat kisebb-nagyobb nehézségek árán végig tudja verekedni magát egy tier 2-es kazamatán, valószínűleg nem jelent számukra komoly kihívást a tier 1-es szörnyfészek, a tier 3-ba pedig jó eséllyel beletörik a bicskájuk. A magasabb tier azonban magasabb jutalmat ad, így érdemes megfontolni, hogy a könnyű, biztos jutalom helyett inkább vállaljátok-e a kihívást. A Kezdetek Mezeje és a Kezdetek Erdeje 1-3. szintű karaktereknek van fenntartva!
4. A harcokban 100 (száz) szavas szólimit van érvényben, ha ennél rövidebb reagot írsz, az adott körben semmisnek számít a cselekedeted. "Támadok" típusú egyszavas posztokért pedig egyáltalán nem osztok jutalmat, még ha a csapatod végig is viszi a kazamatát.
5. Egy kazamata harcban három hullámot kell legyőzni. Az első két hullámban egy csoport véletlenszerű szörnnyel kell megküzdeni, melyeket a mesélő egy, a kazamata tierhez tartozó listából sorsol. A harmadik hullámban egy fix szörny, vagy szörnycsoport az ellenfél, mindegyik kazamatához más-más "boss" tartozik. Ha mind a három hullámot legyőzitek, akkor teljesítettétek a kihívást és erőfeszítéseitekért jutalmat kaptok.
Harci szabályok
A harcrendszer sok elemében eltér a megszokott, bossharcokon használt rendszertől, melynek a mesélő terhének csökkentése és a játék gyorsítása a célja. Bár alapjaiban ugyanarról van szó, hiszen a képzettségek (gyorsaság, erő, fegyverkezelés, stb.) ugyanazt a célt szolgálják.
1. A legfontosabb eltérés, hogy a mesélő nem ír minden egyes játékos után, hanem megvárja, hogy az adott körben mindenki írjon. Ezzel nagyobb teret kap a csapatmunka, a játékosoknak maguknak kell számon tartani, hogy még melyik mob van életben, és kit kell még megtámadni. A mesélő csak a kör végén összegez, a mobok is csak ekkor támadnak a játékosokra.
2. A mobok többnyire azt fogják támadni, aki a legtöbbet sebezte, vagy gyógyító képességeket mutatott. A mesélőn múlik, hogyan osztja el a szörnyek támadásait, hogyan nehezíti meg a játékosok dolgát.
3. Switch nincs, helyette azonban lehet helyezkedni. A helyezkedés azt a célt szolgálja, hogy a bajba került társat, a healert vagy akár a kulcsfontosságú sebzőt megvédhesse a többi játékos. Egy körben egyvalaki mozoghat ebből a célból, a mozgás mellékcselekvésbe kerül, a megvédett játékos pedig - mivel nehezebben fér hozzá a szörnyekhez - elveszíti egy támadását. Cserébe a megvédett játékost biztosan nem támadják az adott körben a mobok.
4. Szintén változás, hogy összesen három kör alatt le kell győzni az összes szörnyet egy adott hullámban. Ha ez nem történik meg, akkor a lények visszahúzódnak, a csapat pedig nem mehet tovább a következő hullámhoz - a kazamata harc elbukik. Egyedül a főszörnyek legyőzésénél nincs körlimit, őket addig ütitek, ameddig akarjátok.
5. A körökön belül nincs sorrend, de mindenki csak egyszer írhat. Határidőt megszabhat a mesélő, ha úgy gondolja, szükséges.
Saját kazamaták
Az oldalon lehetőség van nem mesélő által vezetett, saját kazamaták lejátszására is, ezekre azonban – a rendes kazamaták szabályzata MELLETT – vonatkoznak egyéb szabályok is:
Ugyan a mobok kidobását a staff végzi, de azt, hogy az adott hullám első körében a mobok kit mennyien támadnak, azt a játékosok egyikének kell kidobnia Kidobós topicban a következők figyelembevételével:
- Az első hullámban az elsődleges célpontok azok a játékosok, akiknek szintje meghaladja a kazamata tierszintjét.
- Ha a játékosnak van Rejtőzés jártassága, az első hullámban magasabb sikerrel bújik el a szörnyek elöl. Amennyiben a jártasság szintje legalább akkora, mint a kazamata tierszintje, biztosan láthatatlan marad a mobok számára, amíg nem hajt végre valamilyen akciót (pl. támadás vagy mellékcselekvés használata). Egyéb esetben több szörny támadhat arra a játékosra, akinek alacsonyabb a Rejtőzés jártassága.
- A második és a harmadik hullámban a magas sebzést kiosztó és gyógyító képességeket használó játékosokat támadja a szörnyek többsége, Rejtőzés jártasságtól függetlenül.
- Ha valaki helyezkedéssel valaki mögött van és így elveszít a körében egy támadást (vagy támadáspárt), úgy a szörnyek rá semmiképp sem támadhatnak.
Az adott hullám többi körében - ha a mob leírása másképp nem határoz - a mobok annak támadását folytatják, akit eddig támadtak vagy aki leswitchelte az eredeti célpontjukat.
A harcrendszer és a kazamata szabályzat helyes használatát a staff jutalmazáskor ellenőrizni fogja; bármilyen kihágásért (pl 1 hullámban 3 körön túli harcért) pedig csökkentheti vagy lenullázhatja a jutalmat. Természetesen ez is ugyanolyan kazamata helyet foglal, mint a rendes kazamaták, a saját küldetésektől eltérően azonban a jutalma nem csökkentett, amennyiben a harcot megfelelően és szabályszerűen vezetitek le. Ahogy a mesélő által vezetett kazamatáknál, természetesen itt is minden nagykörben írnia kell mindenkinek, még akkor is, ha nem maradt mob.
Jutalmak
Maga a kazamata teljesítése nem jár külön jutalommal. A mobokhoz tartozik egy csekély exp- és aranyérték, ezeket kapjátok meg, ha befejezitek a harcot (akár a végéig mentek, akár nem). Minél magasabb a tier, annál több expet érnek a szörnyek. Találhattok azonban ezen kívül kincsesládákat is. Ezeket potenciálisan több szörny védi, nagyobb kihívás őket megszerezni, de bőséges jutalmat rejtenek. Míg egy közönséges hullámban 1-6 mobbal kell szembenéznetek, ha kincsesládát találtok, akkor 4-9 ellenfeletek lehet. A főszörnyek mindig dobnak kincsesládát a legyőzésük után. Az első két hullámban alapvetően 50-50% az esélye, hogy találtok-e kincsesládát, ennek az esélyét az Észlelés jártasság növeli szintenként 10-10%-kal. Mindig csak a legmagasabb szintű, bekapcsolt Észlelés számít, tehát ha egy hármas Észleléssel rendelkező játékos használja a jártasságát, akkot 80% az esély. A játékosoknak a bevezető körben kell eldönteniük, hogy használják-e az Észlelésüket.
Háromféle kincsesláda létezik: bronz, ezüst és arany. A bronzláda esélye 89%, az ezüstládáé 10%, az aranyláda pedig 1% eséllyel bukkanhat fel. A ládákban lévő jutalmat mindenki megkapja, nem kell elosztani egymás között.
- Bronzláda: kazamata tier*50 arany, egy véletlenszerű gyakori potion az adott tierből
- Ezüstláda: kazamata tier*100 arany, egy véletlenszerű ritka potion az adott tierből
- Aranyláda: kazamata tier*200 arany, két véletlenszerű ritka potion az adott tierből
Ezen felül a kincsesládák, melyeket a főszörnyek dobnak, rejthetnek Kristályköveket. Kristálykövet csak azok a játékosok kaphatnak, akik a harc alatt viseltek epikus felszerelést. A Kristályköveket csak olyan felszerelés erősítésére lehet felhasználni, amelyet a játékost viselt a harc során. Az Aranyládák - mindegyik, nemcsak az, amelyet a főszörny dob - rejthetnek legendás fejlesztéshez használható Hős Esszenciákat is, ezeket csak az kaphat, aki legendás fegyvert visel.
- Bronzláda: kazamata tier*1 Kristálykő
- Ezüstláda: kazamata tier*2 Kristálykő
- Aranyláda: kazamata tier*3 Kristálykő /vagy/ kazamata tier*1 Hős Esszencia
1. Egyszerre kettő darab kazamata-harcod futhat, havonta azonban legfeljebb egyet kezdhetsz el. Ahhoz, hogy az adott hónapra számítson a kazamatád, még a tárgyhónapban írnod kell a kezdő mesélésre, de legalább 24 órát a játékos rendelkezésére kell bocsátani a kezdőposztja megírására, akkor is, ha ezzel a kezdőposzt átcsúszik a következő hónapra.
2. Jelentkezéskor csapatot alkotsz más játékosokkal. Egy party legfeljebb hat játékost foglalhat magába, de ti döntitek el, hogy végül hány fővel indultok útnak. A csapatok összetételében nincs semmilyen megkötés, szinttől, kaszttól, indikátortól függetlenül bárkik alkothatnak egy csapatot. Akár egyedül is nekivághatsz egy-egy kazamatának, azonban lehetnek olyan lények, akiket egyedül nem lehet legyőzni, csakis segítséggel, így jól gondold meg, mielőtt magánakcióba kezdesz.
3. A kazamaták tier szerint vannak szétbontva. A tierek nagyjából megfelelnek a játékosok szintjének, tehát egy tier 2-es szinten lévő csapat kisebb-nagyobb nehézségek árán végig tudja verekedni magát egy tier 2-es kazamatán, valószínűleg nem jelent számukra komoly kihívást a tier 1-es szörnyfészek, a tier 3-ba pedig jó eséllyel beletörik a bicskájuk. A magasabb tier azonban magasabb jutalmat ad, így érdemes megfontolni, hogy a könnyű, biztos jutalom helyett inkább vállaljátok-e a kihívást. A Kezdetek Mezeje és a Kezdetek Erdeje 1-3. szintű karaktereknek van fenntartva!
4. A harcokban 100 (száz) szavas szólimit van érvényben, ha ennél rövidebb reagot írsz, az adott körben semmisnek számít a cselekedeted. "Támadok" típusú egyszavas posztokért pedig egyáltalán nem osztok jutalmat, még ha a csapatod végig is viszi a kazamatát.
5. Egy kazamata harcban három hullámot kell legyőzni. Az első két hullámban egy csoport véletlenszerű szörnnyel kell megküzdeni, melyeket a mesélő egy, a kazamata tierhez tartozó listából sorsol. A harmadik hullámban egy fix szörny, vagy szörnycsoport az ellenfél, mindegyik kazamatához más-más "boss" tartozik. Ha mind a három hullámot legyőzitek, akkor teljesítettétek a kihívást és erőfeszítéseitekért jutalmat kaptok.
Harci szabályok
A harcrendszer sok elemében eltér a megszokott, bossharcokon használt rendszertől, melynek a mesélő terhének csökkentése és a játék gyorsítása a célja. Bár alapjaiban ugyanarról van szó, hiszen a képzettségek (gyorsaság, erő, fegyverkezelés, stb.) ugyanazt a célt szolgálják.
1. A legfontosabb eltérés, hogy a mesélő nem ír minden egyes játékos után, hanem megvárja, hogy az adott körben mindenki írjon. Ezzel nagyobb teret kap a csapatmunka, a játékosoknak maguknak kell számon tartani, hogy még melyik mob van életben, és kit kell még megtámadni. A mesélő csak a kör végén összegez, a mobok is csak ekkor támadnak a játékosokra.
2. A mobok többnyire azt fogják támadni, aki a legtöbbet sebezte, vagy gyógyító képességeket mutatott. A mesélőn múlik, hogyan osztja el a szörnyek támadásait, hogyan nehezíti meg a játékosok dolgát.
3. Switch nincs, helyette azonban lehet helyezkedni. A helyezkedés azt a célt szolgálja, hogy a bajba került társat, a healert vagy akár a kulcsfontosságú sebzőt megvédhesse a többi játékos. Egy körben egyvalaki mozoghat ebből a célból, a mozgás mellékcselekvésbe kerül, a megvédett játékos pedig - mivel nehezebben fér hozzá a szörnyekhez - elveszíti egy támadását. Cserébe a megvédett játékost biztosan nem támadják az adott körben a mobok.
4. Szintén változás, hogy összesen három kör alatt le kell győzni az összes szörnyet egy adott hullámban. Ha ez nem történik meg, akkor a lények visszahúzódnak, a csapat pedig nem mehet tovább a következő hullámhoz - a kazamata harc elbukik. Egyedül a főszörnyek legyőzésénél nincs körlimit, őket addig ütitek, ameddig akarjátok.
5. A körökön belül nincs sorrend, de mindenki csak egyszer írhat. Határidőt megszabhat a mesélő, ha úgy gondolja, szükséges.
Saját kazamaták
Az oldalon lehetőség van nem mesélő által vezetett, saját kazamaták lejátszására is, ezekre azonban – a rendes kazamaták szabályzata MELLETT – vonatkoznak egyéb szabályok is:
- minimum 3 fő részvétele szükséges
- köztük kell lennie minimum 1 olyan usernek, aki tisztában van az oldal szörnyharcrendszerével és megfelelően tudja is alkalmazni azt
Ugyan a mobok kidobását a staff végzi, de azt, hogy az adott hullám első körében a mobok kit mennyien támadnak, azt a játékosok egyikének kell kidobnia Kidobós topicban a következők figyelembevételével:
- Az első hullámban az elsődleges célpontok azok a játékosok, akiknek szintje meghaladja a kazamata tierszintjét.
- Ha a játékosnak van Rejtőzés jártassága, az első hullámban magasabb sikerrel bújik el a szörnyek elöl. Amennyiben a jártasság szintje legalább akkora, mint a kazamata tierszintje, biztosan láthatatlan marad a mobok számára, amíg nem hajt végre valamilyen akciót (pl. támadás vagy mellékcselekvés használata). Egyéb esetben több szörny támadhat arra a játékosra, akinek alacsonyabb a Rejtőzés jártassága.
- A második és a harmadik hullámban a magas sebzést kiosztó és gyógyító képességeket használó játékosokat támadja a szörnyek többsége, Rejtőzés jártasságtól függetlenül.
- Ha valaki helyezkedéssel valaki mögött van és így elveszít a körében egy támadást (vagy támadáspárt), úgy a szörnyek rá semmiképp sem támadhatnak.
Az adott hullám többi körében - ha a mob leírása másképp nem határoz - a mobok annak támadását folytatják, akit eddig támadtak vagy aki leswitchelte az eredeti célpontjukat.
A harcrendszer és a kazamata szabályzat helyes használatát a staff jutalmazáskor ellenőrizni fogja; bármilyen kihágásért (pl 1 hullámban 3 körön túli harcért) pedig csökkentheti vagy lenullázhatja a jutalmat. Természetesen ez is ugyanolyan kazamata helyet foglal, mint a rendes kazamaták, a saját küldetésektől eltérően azonban a jutalma nem csökkentett, amennyiben a harcot megfelelően és szabályszerűen vezetitek le. Ahogy a mesélő által vezetett kazamatáknál, természetesen itt is minden nagykörben írnia kell mindenkinek, még akkor is, ha nem maradt mob.
Jutalmak
Maga a kazamata teljesítése nem jár külön jutalommal. A mobokhoz tartozik egy csekély exp- és aranyérték, ezeket kapjátok meg, ha befejezitek a harcot (akár a végéig mentek, akár nem). Minél magasabb a tier, annál több expet érnek a szörnyek. Találhattok azonban ezen kívül kincsesládákat is. Ezeket potenciálisan több szörny védi, nagyobb kihívás őket megszerezni, de bőséges jutalmat rejtenek. Míg egy közönséges hullámban 1-6 mobbal kell szembenéznetek, ha kincsesládát találtok, akkor 4-9 ellenfeletek lehet. A főszörnyek mindig dobnak kincsesládát a legyőzésük után. Az első két hullámban alapvetően 50-50% az esélye, hogy találtok-e kincsesládát, ennek az esélyét az Észlelés jártasság növeli szintenként 10-10%-kal. Mindig csak a legmagasabb szintű, bekapcsolt Észlelés számít, tehát ha egy hármas Észleléssel rendelkező játékos használja a jártasságát, akkot 80% az esély. A játékosoknak a bevezető körben kell eldönteniük, hogy használják-e az Észlelésüket.
Háromféle kincsesláda létezik: bronz, ezüst és arany. A bronzláda esélye 89%, az ezüstládáé 10%, az aranyláda pedig 1% eséllyel bukkanhat fel. A ládákban lévő jutalmat mindenki megkapja, nem kell elosztani egymás között.
- Bronzláda: kazamata tier*50 arany, egy véletlenszerű gyakori potion az adott tierből
- Ezüstláda: kazamata tier*100 arany, egy véletlenszerű ritka potion az adott tierből
- Aranyláda: kazamata tier*200 arany, két véletlenszerű ritka potion az adott tierből
Ezen felül a kincsesládák, melyeket a főszörnyek dobnak, rejthetnek Kristályköveket. Kristálykövet csak azok a játékosok kaphatnak, akik a harc alatt viseltek epikus felszerelést. A Kristályköveket csak olyan felszerelés erősítésére lehet felhasználni, amelyet a játékost viselt a harc során. Az Aranyládák - mindegyik, nemcsak az, amelyet a főszörny dob - rejthetnek legendás fejlesztéshez használható Hős Esszenciákat is, ezeket csak az kaphat, aki legendás fegyvert visel.
- Bronzláda: kazamata tier*1 Kristálykő
- Ezüstláda: kazamata tier*2 Kristálykő
- Aranyláda: kazamata tier*3 Kristálykő /vagy/ kazamata tier*1 Hős Esszencia
A hozzászólást Cardinal összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Jan. 31 2020, 21:02-kor.
Cardinal- Moderátor
- Hozzászólások száma : 3348
Join date : 2012. Dec. 16.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: Zöld
Céh: -
Re: Kazamata Szabályzat
A februárban kezdődő kazamaták már picikét nehezebbek lesznek, ha a szintednek megfelelő tiernél alacsonyabb szintre mész, ugyanis a mobok kezdik a támadást. Ha többen vagytok, a lopakodás szintje dönti el, kire ugranak rá.
Cardinal- Moderátor
- Hozzászólások száma : 3348
Join date : 2012. Dec. 16.
Karakterlap
Szint: ?
Indikátor: Zöld
Céh: -
Similar topics
» Dixi szabályzat
» Tudnivalók és szabályzat
» Bossharc szabályzat
» Harci szabályzat (PvP és PvE)
» Tudnivalók és szabályzat
» Tudnivalók és szabályzat
» Bossharc szabályzat
» Harci szabályzat (PvP és PvE)
» Tudnivalók és szabályzat
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.