Sword Art Online Fórum Szerepjáték
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Részletek [Akiket érdekel, azoknak]

Go down

Részletek [Akiket érdekel, azoknak] Empty Részletek [Akiket érdekel, azoknak]

Témanyitás by Kayaba Akihiko Kedd Dec. 30, 2014 3:28 pm


Ez a téma nem is igazán szabályzat, inkább viták elkerülése végett van. Itt megtalálhatóak olyan dolgok, amikkel valószínűleg nem fogsz találkozni, de ha mégis, akkor erre a kis ismertetőre lehet hivatkozni.

Általános dolgok

  • A legfontosabb alaptétel, hogy a Sword Art Online világában nincs fájdalomérzet! Ha sebeznek, ha leesel valahonnan, ha bármi bajod esik, akkor az nem fáj, csak enyhe bizsergést érzel. Persze a Hp-d még csökkenni fog védett területen kívül.
  • Pontosan hogyan is támadunk? Egy komolyabb hátba veregetés nyilván nem röpíti el a cimboránkat és még ha fegyverrel is esünk neki az ellenfelünknek, ahhoz, hogy sebezni tudjuk, aktiválni kell a harci skilleket. Erre jó példa, amikor Kirito a belogolás után tanítgatja Kleint arra, hogy hogyan suhintson a kardjával ahhoz, hogy az sebzést okozzon a vaddisznó mobnak. Tapasztalt játékosoknak nyilván ez már megy ösztönösen, nem kell gondolkozniuk azon, hogy azt mégis hogyan csinálják. Fontos, hogy fegyverrel ezen skillek használta anélkül is lehet sebzést okozni, azonban puszta kézzel már nem, tehát egy pofon önmagában még nem okoz sérülést, csak ha aktiváltuk a hozzá tartozó  skillt a megfelelő mozdulattal.
  • Van éhségérzet! Az ízek ugyanolyanok, vagy legalább is hasonlóak, mint odakint, viszont az összetétel lehet eltérő. Sokat lehet ilyesmivel játszadozni egy ismerkedős játékban vagy kaland során. Kirito pl. teljesen elalélt, mikor először megkóstolta Asuna majonézét, amihez komoly főzés skillekre volt szükség és ezzel együtt számtalan helyről kellett alapanyagokat gyűjtenie, amiből kikísérletezte a tökéletes majonéz ízt.
  • Alvásigény ugyanúgy van, mint ahogyan ennünk is kell. Persze nem halnánk meg egyik nélkül sem, de megkeserítené a mindennapjainkat az állandó nyálcsorgatás az étel után és a folytonos álmosság.
  • A karakterek feje fölött 3 dolog jelenhet meg alap helyzetben, ha veled szembe jön egy JK, akkor csak ezt láthatod nála: Indikátor (zöld=látszólag veszélytelen, sárga=veszélyes, piros=gyilkos), életsáv (zöld=50%-nál több élet, sárga=50%-20% közti hp, piros=20% alatti hp) és ha valamelyik céh tagja, akkor az életsávja mellett egy pici négyzetben a céhlogó. A karakter neve alap helyzetben sosem látszik. A karakternév egyébként az a usernév, amit a játékba lépéskor megadott a játékos. Ez a név akkor jelenik csak meg, ha párbaj szituációba kerülnek a játékosok (kihívó és kihívott láthatja egymás nevét), illetve akkor is láthatod mások nevét, ha üzenetet kapsz tőlük.
  • A sao világában léteznek játékosok (zöld-sárga-piros indikátor), ellenséges szörnyek (halványrózsaszín-piros-lila-fekete indikátor), barátságos szörnyek azaz a petek (sárga indikátor), illetve NPC-k (nincs indikátor). Az NPC kategóriát továbbá fel lehet osztani két fő típusra, az általános NPC-kre és a küldetéshez tartozó NPC-kre. Ez utóbbiaknak, bár indikátorunk nincsen és a védett területre is bemehetnek, de az első NPC csoporttól eltérően lehetnek harci statjaik és az adott in game küldetésben résztvevő (és csak az abban résztvevő!) játékosokat a szörnyekhez hasonlóan támadhatják, amennyiben az in game küldetés úgy hozza.
  • A minimap a menü része, amit mondjuk a belső nézetes "képernyőd" sarkába tehetsz. A minimapon azoknak az embereknek a tartózkodási helyét tudod lekövetni, akik a barátlistádon vannak, vagy a céhtársaid. Ennek révén ha valamelyik közeli ismerősöd bajba kerül és a segítségére akarsz sietni, akkor a minimapod elvezet hozzá. Szintén a map segítségét veheted igénybe akkor, amikor bepötyögsz mondjuk egy küldetésadótól kapott koordinátát és akkor a térképed elvezet oda, mint egy GPS.
  • Mindig vitás pont, hogy mi az, ami belefér egy "középkori" fantasy világba. Szemüveget hordanak a játékosok, a menü is egy elég modern eszköz, a ruházat sem lenyúzott állatok bőréből áll, viszont bent nincs internetelérhetőség, modern kütyük. Őket helyettesíti a legtöbb kristály.
  • Ha elázik a ruhánk, mert mondjuk leöntjük magunkat vízzel, akkor az lényegesen hamarabb fog megszáradni, mint a valóságban. Úgymond elpixeleződik a nedvesség.
  • SAO-ban nincs vér! Ha megsebeznek, HP-t veszítünk, nem vérzünk. Létezik egy kivételes fegyver, a harcos legendás, amely vércseppeket hullajt, de azok is ahogy földet érnek, rögtön szétpixeleződnek, nem hagynak nyomot.
  • Nem betegszünk meg. Nem leszünk náthásak, nincsenek bacik, hacsak a mesélők ki nem találnak valami fertőző vírust, ami illik a kalandjuk koncepciójába. Elméletileg szemüvegre sem lenne szükség.
  • Nyilvánvaló, hogy a hölgy játékosoknak nem jön meg a havija és éppen ezért nem is esnek teherbe. A férfiak nemzőképessége detto.
  • Ugyebár a Nerve Gear az a sisak, aminek a révén bekerültek a játékosok a SAO világába. Azonban ha valakiről leveszik a sisakot, vagy megsérül odakint a sisak, nem tud csatlakozni a szerverre, akkor a karakter a játékban is meghal. Tehát ha a kinti test meghal, akkor szétpixeleződik a benti avatar is.


Sebződések

  • Ha valaki egy másik játékos fegyverével folyamatosan érintkezik (például a mellkasába van állítva), akkor az körönként a fegyver által adott erő értékével sebződik.
  • A játékban van zuhanási sebződés. 2 méteresnél kisebb esések esetében nincs sebződés, fölötte viszont a magassággal és a páncéltömeggel együtt növekszik, az akrobatika jártasság pedig csökkenti azt. Természetesen a méterek relatívak, így ha egy karakter egy másikat lelök valahonnan, akkor az értelem keretein belül meg kell beszéljék. Egy szint széléről való leugrás biztos halált jelent. Kerekítésnél lefele kell kerekíteni.
  • A lovagok pajzzsal is üthetnek, nem csak karddal vagy egyébbel és az is ugyanakkora sebzésnek számít.
  • Vízbefulladás, megfagyás, égés folyamatos sebződést jelent. Amennyiben (mint pl. a lángoló nodachinál) ez nincs meghatározva, a sebződés értéke 1-ről indul és körönként duplázódik.
  • A fulladásos sebződés kialakulásának és számolásának menete:

    1. Akik nem rendelkeznek Búvárkodás jártassággal, azok 1 buborékjelzővel kezdenek; a Búvárkodással rendelkező karaktereknek pedig a jártasságszinttől függő buborékmennyiségük lesz (minden szint +1 buborékot ad).
    2. Amíg nem kaptál kiskört, addig nem csökken az oxigén (= buborékjelzők száma) és nem kezdesz el fulladni sem.
    3. Az első cselekvésed után minden kiskör után 1 buborékjelzőt veszítesz, valamint minden támadásod további 1 buborékot fogyaszt (jobban kell erőlködnöd, hamarabb fogy a levegőd). Nem fogy oxigén a képességek és az itemek használatakor, és pihenéskor sem.
    4. A buborékok elfogyásának körében a rendes harcok során még nem kezdesz el fulladni, csak a következő körtől. Ez kazamatákban nincs így, ott a 0 buborék elérésével már fulladsz.
    5. A fulladás mértéke rendes harcban: 1 HP-ról indul és minden kiskörben duplázódik.
    6. A fulladás mértéke kazamataharcokban: első körben 2%, majd 4%, majd 8%, ezután pedig minden további körben 10% HP-t veszítesz.
    7. A fulladás mértéke Tisztító Kristállyal resetelhető.

  • Egy karakter akár el is hajíthat/dobhat dolgokat. Az elhajított dolgok/tárgyak minden esetben egyet sebeznek, kivéve, ha valaki rendelkezik súlyemelés jártassággal vagy a fegyverét dobta el és az az élével vágott az ellenfélbe. Ha a fegyver az élével találta el az ellenfelet, akkor a fegyver által adott erő mértéke egyenlő a sebzéssel, súlyemelés jártassággal meg a következőek lépnek érvénybe:

    1. Egyes szintű súlyemeléssel továbbra is minden 1-et sebez.
    2. Kettes szintű súlyemeléssel, a megemelt nagyobb dolgok, miket a kettes szintű súlyemelés nyit meg már a használó alap erejének 10%-át sebzik.
    3. Hármas szintű súlyemeléssel azok a dolgok elhajítása, amik azzal a szinttel lettek megnyitva már az alap erő 20%-át sebzik. A kettes szinttel megnyitottak továbbra is 10%.
    4. Négyes szintű súlyemeléssel azok a dolgok elhajítása, amik azzal a szinttel lettek megnyitva már az alap erő 50%-át sebzik. A hármas szinttel megnyitottak továbbra is 20%, a kettes továbbra is 10%.
    5. Ötös szintű súlyemeléssel az elhajított épületek az alap erő 100%-át sebzik. A négyes szinttel megnyitottak továbbra is 50%, hármas 20%, kettes 10%.


Harci dolgok

  • A harcművész is tud íjat használni.
  • Hardcore arénában itemek=/=felszerelés.
  • Idomárnál az inspirációhoz nem számít a pihikör.
  • Túlélő csarnokban a cselekvéspontok bossonként újratöltenek.
  • Ha két Rejtőzés jártassággal rendelkező személy csap össze egymással arénában, de egyiküknek sincs észlelése, akkor gyorsaság szerint alakul a sorrend. Egyenlő gyorsaság esetén, aki előbb támad. Ha van Lopakodásuk, mindketten megkapják a sebzésbónuszt.
  • Kockát csak akkor lehet dobni, ha van esélyed támadni. Az ellenfeled tilos nem rendszerbéli vagy előre meg nem beszélt dologgal ellehetetleníteni a támadástól. (Kivéve, ha az aréna helyszínválasztásból ered.)
  • Egyszerre két, több körig tartó (aktív) képi lehet aktív.
  • Ha az íjász bekeni a nyilát méreggel, akkor azt az adott nyilat nem tartalékolhatja, muszáj azt ellőnie. IC minden nyilán az a méreg lesz, amíg le nem esik a méreg.
  • Harc közben a felszerelés nem törik el, csak nem véd. Vizuálisan átmegy rajta a fegyver.
  • A moboknak van támadási zónájuk, ha azt elkerülöd, nem támadnak, így a mobok kikerülhetőek. A zóna mobonként változhat és a mesélő dönti el.
  • Fej levágása csak akkor lehetséges, ha van elég sebzés az instakillhez, többit lehet csonkolni. Védett területen kívül nem nőnek vissza a végtagok, csak potival, védett területen belül visszanőnek a belépés idején azonnal. (Ha valakinek nincsenek lábai, az továbbra is be tud érni Hazatérés Kristállyal.)
  • A párbaj kezdetén kiírja a két résztvevő nevét a rendszer.
  • Küzdelem alatt nem lehet felszereléseket változtatni.
  • Védett területen belül ha bárki támadást indít ellenetek, akkor a sebzés nem talál, hiszen a rosszakaró támadóeszközét (legyen az a testrésze vagy fegyver) egy a testetek körül megjelenő lila erőtér állítja meg. Minél több szinttel fejlettebb azonban a támadó az áldozatnál, annál nagyobbat tud taszítani rajta. Pl egy 20. szintű játékos erőtér ide vagy oda, lazán megtaszít 1-1 ütéssel egy 1. szintű játékost. Persze HP vesztés ilyenkor sem történik, de lehet ezzel bohóckodni vagy megalázni a másikat.


Szociális dolgok

  • Nem lehet névtelen levelet küldeni.
  • Ha a karaktered valaki barátlistájában szerepel, akkor az adott barát látja, hogy a karakter pontosan hol tartózkodik. A menüben egy adott funkcióval azonban be lehet kapcsolni, hogy mások csak azt lássák, hogy melyik szinten tartózkodik és azt nem, hogy azon belül pontosan hol.
  • Az idomárt barátnak jelölve a petet nem lehet követni a térképen.
  • Házasság van és házasságkor egy statmentes gyűrűt kap mindkét fél.
  • Az animeben eredetileg a petek piros indikátoros mobok, amiket a játékosok idomítva társakká változtatnak. Ekkor indikátoruk is sárga színű lesz, ezzel jelzi a rendszer, hogy kevésbé veszélyes mobok. Jelenleg itt az oldalon úgy működik a petek megszerzése, hogy kasztválasztáskor az idomár kap egy tojást, melyből kikel a kisállat. Viszont volt már arra is példa, hogy valaki az eredeti idomítós módszert alkalmazva jutott pethez.
  • A SAO-ban nincs szőr. A férfiak és a nők a hajat, szemöldököt és esetleges arcszőrzetet leszámítva egész testükön csupaszok. Van lehetőség azonban a hajszín és a frizura változtatására, pl. Lizbeth a játékon kívül nem volt rózsaszín hajú.
  • A SAO-ban nem kell WC-re járkálni, nincs meg az inger sem rá és nem szükséges a fürdés sem. Persze vannak, akik ragaszkodnak hozzá, amolyan megszokásból, de lényegében nincs testszag, rossz lehelet.
  • Alap helyzetben az etikai mód minden játékosnál bekapcsolva van. Ennek révén a rendszer megakadályozza, hogy káromkodjunk, továbbá bekapcsolt formában a játékosok libidója minimális, gyakorlatilag nem éreznek szexuális ingerültséget. A menünek egy eldugott részlegében akadtak rá a light novelben, és kvázi ennek kikapcsolása révén van lehetőség a szexuális együttlétre.


Nem harci játéktér

  • Szafarinál egy listában csak vadak vagy csak halak szerepelhetnek, de egy helyen lehet felváltva vadászni és halászni.
  • Játékon belül nem lehet újrapontozni. (Tehát pl. egy küldetés/kt közepén.)
  • Támadó kristályok blokkolva vannak védett területen belül.
  • Védett területről nem védettre lőve támadásnak számít és indikátor színeződést eredményez. Ha mobot lő így, az elszalad.
  • Szafarinál a csapdával is lehet vadászni.
  • Szafarinál vadat/halat csak ételkészítés/megevés céljából lehet átadni, teljesítményt viszont így nem ad, csak annak, aki elkapta.


Jártasság/felszerelés

  • Két ugyanolyan fegyver/felszerelés ugyanúgy néz ki, kivéve, ha valaki módosítja a kinézetét.
  • Ha egy felszerelést továbbfejlesztenek, az a kinézetén is meglátszik. Fényesebbek lesznek/aura veszi körül őket/írás jelenik meg rajtuk/változik a penge színe...stb.. A tulajdonos dönti el.
  • Lovagláshoz csak lovaglás jártasság kell, Teherbírás vagy Súlyemelés jártasság nem. Akkor sem, ha a saját petedet szeretnéd meglovagolni.
  • Szóló zsetont csak céhbelépéskor lehet aranyra váltani.
  • Cseppkő nem csak a pet eltalálásakor vesz le irányítást.
  • A Hazatérés Kristályt csak magadon használhatod.


Karakterhalál/egyéb karakterrel való műveletek

  • A fórumban "elfogadott" a karakterhalál. Kétféleképpen érhetőek el: az első, hogy inaktív vagy két hónapig, ez alatt azt értjük, hogy nem lépsz be a felhasználóval (tehát akkor nem vagy inaktív, ha két hónapon keresztül nem írsz, csak akkor, ha fel sem nézel), a másik módszer pedig, hogy te öleted meg a karaktered. Akármennyire is morbidnak hangozhat, de az oldal támogatja a karakterhalálokat, hiszen a SAO világa egy veszélyes világ és ezt szeretnénk megtartani. Azért, hogy a karakterhalál ne járjon időveszteséggel a következő rendszer alakult ki:

    1. Ha a karakter halálával egy már meglévő másik karaktered aranyat vagy expet örököl, akkor a fejlődést, az aranyszerzést meg kell magyarázni egy pályázat formájában.
    2. A karakterhalált jelezheted a bejelentőben, a hiányzások topikban, az inaktivitás bejelentőben és ha új karaktert készítesz, akkor annak előtörténetében. Ha csak a játéktéren játszod ki, azt nem feltétlenül vesszük észre, tehát mindenképp jelezed a fenti helyek egyikén.
    3. Örökölni lehet a teljesség igénye nélkül a tapasztalatpontokat, a karakter aranyát, a felszerelését, a jártasságait, vagy azok árát, illetve a karakter által szerzett pluszpontok egy részét. Az aranyat és a felszerelést megkaphatja bárki, azonban tapasztalatpontot, jártasságot és pluszpontot csak és kizárólag multi karakter örökölhet. A pluszpontok közül a bossharcokon és a Túlélő Csarnokban szerzett pontok elvesznek, de a többit megkaphatja a multi karakter. Az arany és a tapasztalatpont 10%-a örökléskor elveszik.
    4. A megöletett karakter a halállistára kerül az összesítés játékosi részében és a halálozási helye ismeretlen lesz. Ismeretlen helynél még egyeztethetsz az oldal adminjaival, ha vissza akarod hozni az élők közé, hiszen a karaktered még csak "eltűnt", tehát csak feltételezetten halott.
    5. Amennyiben véglegesíteni akarod halálát, dönthetsz, hogy élményekben kijátszod a halálát, vagy küzdőtéren/küldetésen, vagy akár egy pocsolyában hal meg (az utóbbit kérem, hogy ne) és ekkor az ismeretlen átírásra kerül és a karakteredet onnantól nem engedhetjük visszahozni.
    6. Figyelembe kell venni, hogy míg a karaktered halálozási helye ismeretlen (tehát még nem játszottad ki), a vezetőség tagjai akármikor használhatják és véglegesen megölethetik a karaktered, például egy küldetésen áldozatként, vagy ellenfélként behozva.


  • Egy karaktert emellett NJK-vá is lehet alakítani, amennyiben egy meglévő másik karakter már előre megpályázta az adott karaktert, mint NJK (természetesen beleírva hol és hogyan találkoztak...stb.); vagy a user  úgy dönt, hogy az adott karakterével márcsak NJKként akar játszani (és pl indít mellé egy multit). Ekkor a felhasználó átkerül az NJK csoportba és a karakter véglegesen NJK lesz, tehát tilos többé aktív karakterként visszahozni.
Kayaba Akihiko
Kayaba Akihiko
Admin
Admin

Hozzászólások száma : 19623
Join date : 2012. Jul. 29.

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.