Játékszabályok
Sword Art Online Fórum Szerepjáték :: Általános :: Szabályzat :: Megfakult papírok :: Régi szabályzat
1 / 1 oldal
Játékszabályok
Általános
Metázás és „plot-visszaélések”
A metázás minden formája tilos az oldalon; többszöri ismétlése esetén pedig akár ban is járhat érte! Erre tehát kérlek figyeljetek oda, és lehetőleg minél hamarabb javítsátok ki a hibát, ha valamelyik játékostársatok vagy stafftag szól.
Mivel lehet, hogy néhány fajtájával még nem találkoztatok, ezért az alábbiakban felsorolt lista adhat egy támpontot, miket is érdemes kerülnötök reagírás közben:
Plot-visszaélések alatt elsősorban az ic-ooc keverést értem, illetve a plot armorral való visszaélést. Előbbire jó példa, amikor a user az ooc oldalbéli korlátozottságát ic más karakter/más dolog hibájának tekinti és játssza ki. Pl később regisztrált, öröklésből frontra kerülő kari úgy játssza ki, hogy a frontosok nem engedték eddig oda őt (ezzel ugyebár mozgatva más karaktereit is); vagy éppen úgy gondolja egy karakter, hogy ic is hónapokig fut egy-egy amúgy pár perces játék, amikor ez nyilvánvalóan csak ooc van így. Ha nem vagytok biztosak benne, hogy ic mi hogyan működik, inkább kérdezzetek, mielőtt megírjátok a hszt, hiszen utólag nehéz lesz megmagyaráznotok a karaktereteknek, hogy amit eddig így gondolt, az voltaképpen teljesen máshogy van. (Természetesen lehet olyan karaktert is indítani, aki szándékosan állít valótlant vagy feltételezget, de ez már az ETben derüljön ki, az adott reagnál pedig tessék a narrátorral is jelezni, hogy a játékostársaid még véletlenül se értsék félre.)
A plot armor az a jelenség, amikor adott karaktert csak userének engedélyével lehet megölni. A szabályzat szerint ez minden karakternek megvan, amelynek usere igényt tart rá; fontos azonban megjegyezni, hogy amennyiben ezzel user visszaél (tehát metázik, hiszen ooc dolgot tud ic a karaktere), úgy ezt a staff megszüntetheti. Értelemszerűen senki stafftag nem fogja direkt megölni a karaktered, azonban ha huzamosabb ideig játszod a halhatatlant, aki valahogy mindig kitér a last hitek elől, egyszer meg fogsz lepődni, mert nem fog. Ehhez természetesen az is hozzátartozik, hogy neked kell megmagyarázni, hogy a karaktered miért tért ki, nem várhatod tehát el a játékostársaidtól, hogy ők találjanak (akár jellemerőszakolással is) megoldást rá, miért nem akarnak megtámadni, vagy miért nem hatott rájuk a potion, amit megittak. Az ilyen helyzeteket tessék kreatívan megoldani, de a sao rendszere erőteljesen stat alapú, így ezzel mindenképp számoljatok.
Játéktípusok
- Az oldal minimum reagkövetelménye a játéktéren 250 szó. Nem tragédia, ha egyszer-egyszer nem éred el a szószámot, de számíts rá, hogy esetleg bővítést érnek tőled, és ha rendszeresen előfordul, figyelmeztetést is kaphatsz! Ez alól kivételt a Boltok és a céhházak jelentenek, ezeken a helyeken nincs szólimit. A szólimit alól a mesélő bizonyos esetekben adhat felmentést, erről mindig értesülni fogsz játék közben.
- Ügyelj a helyesírásra, és a szöveg rendezettségére. Nem kell minden mondat után új sort kezdeni, kerülendő az írásjelek indokolatlan halmozása is. Ha segítségre van szükséged, támaszkodj a böngésződ beépített helyesírás ellenőrzőjére, vagy egy szövegszerkesztőre (pl. Microsoft Word).
- Ne keverd össze a saját tudásod a karakterével. Attól még, hogy te tudsz valamit, azt nem biztos, hogy a karakter is tapasztalta. Ha bizonytalan vagy, kérdezz rá a játékos partnernél, hogy a karaktered ismerheti-e az adott információt. (Erről a pontról bővebben lentebb olvashatsz.)
- Próbáld meg elkerülni, hogy a hangulatod, vagy a másik játékossal való viszonyod befolyásolja a karakteredet. Ha összevesztél Gipsz Jakabbal, az még ne jelentse azt, hogy a te karaktered, és Gipsz Jakab karaktere is hirtelen rosszban lesznek.
- Csak a saját karaktered irányítsd! Gondolj bele, hogy azért elég rossz érzés lenne, ha valaki más irányítaná, hogy a te karaktered mit mond, vagy cselekszik.
- Ha egy témában több játék is folyik, lásd el fejléccel a sajátodat, hogy könnyebb legyen követni, ki kivel játszik éppen.
- Két játékosnál felváltva működik a posztolási sorrend, több játékos esetében pedig a mesélő (ha van), vagy ismerkedésnél a résztvevők döntik el.
Metázás és „plot-visszaélések”
A metázás minden formája tilos az oldalon; többszöri ismétlése esetén pedig akár ban is járhat érte! Erre tehát kérlek figyeljetek oda, és lehetőleg minél hamarabb javítsátok ki a hibát, ha valamelyik játékostársatok vagy stafftag szól.
Mivel lehet, hogy néhány fajtájával még nem találkoztatok, ezért az alábbiakban felsorolt lista adhat egy támpontot, miket is érdemes kerülnötök reagírás közben:
- Gondolatolvasás: ez akkor merül fel, ha a karaktered olyan dolgokat is megtud játék közben, amit a játékospartner karaktere nem mondott ki vagy nem tett meg, csupán a gondolatai között szerepelt vagy a narrátora említett.
- Useri információcsere: attól még, hogy userek kibeszélnek valamit, arról a karakterek automatikusan ne tudjanak/hirtelen ne jöjjenek rá – csak akkor, ha ez ic is és karijellemileg is reális és megbeszélted a másikkal!
- Karakterszerűtlen kijátszás: ha a karaktered olyat tesz vagy olyanról tud, amit nem tehetne meg vagy amiről nem tudhatna; akár jelleméből, életkorából, lakóhelyéből vagy abból fakadóan, amelyik korban él. Tehát például ha a karaktered egy japán 10 éves fiú Tokióból 2025-ben, ne tudjon egy magyar ’90es évekbeli felnőtteket célzó filmről vagy egyébről, csak akkor, ha reális oka van rá (amit lehetőleg ne akkor találj ki).
- Sorrendfordítás: a karakter információszerzésének a helyestől ellentétes irányú kijátszási módszere. A helyes sorrend: a karakteredet jelzések érik a játéktéren belül --> információhoz jut. (Piroska a küldetésen megsebezte Pistikét, így sárga lett, Zolika és Zitácska pedig mindennek szemtanúja volt.) A helytelen sorrend: user információhoz jut (a játéktéren más játékokba beleolvasva/gondolatolvasással/ooc topicok alapján) --> user kitalálja, hogy a karaktere hogyan jusson hozzá az információhoz --> látszólag reális módon megoldja, hogy a karakter is az információ birtokában legyen. Ez utóbbi második pontjának két típusa van: 1) irreális feltételezések alapján a helyes következtetések levonása (Zitácska rájön hogy Piroska kerüli őt így valamiért rögtön arra gondol hogy Piroska besárgult; de amikor Jancsika kerüli őt nem jut erre a következtetésre) 2) játékok indításával a megfelelő játékosokkal, és véletlen pont a megfelelő kérdések feltevése (Zitácska user ismerkedős játékot kér Zolika userétől, majd a játékot aszerint alakítva pont rákérdez, hogy történt-e valami Piroska és Pistike közt). Useri figyelmetlenségből ez az, ami a legkevésbé fordulhat elő, így a többszöri rajtakapás szándékosságot feltételez, ezt mindenképpen kiemelném!
Plot-visszaélések alatt elsősorban az ic-ooc keverést értem, illetve a plot armorral való visszaélést. Előbbire jó példa, amikor a user az ooc oldalbéli korlátozottságát ic más karakter/más dolog hibájának tekinti és játssza ki. Pl később regisztrált, öröklésből frontra kerülő kari úgy játssza ki, hogy a frontosok nem engedték eddig oda őt (ezzel ugyebár mozgatva más karaktereit is); vagy éppen úgy gondolja egy karakter, hogy ic is hónapokig fut egy-egy amúgy pár perces játék, amikor ez nyilvánvalóan csak ooc van így. Ha nem vagytok biztosak benne, hogy ic mi hogyan működik, inkább kérdezzetek, mielőtt megírjátok a hszt, hiszen utólag nehéz lesz megmagyaráznotok a karaktereteknek, hogy amit eddig így gondolt, az voltaképpen teljesen máshogy van. (Természetesen lehet olyan karaktert is indítani, aki szándékosan állít valótlant vagy feltételezget, de ez már az ETben derüljön ki, az adott reagnál pedig tessék a narrátorral is jelezni, hogy a játékostársaid még véletlenül se értsék félre.)
A plot armor az a jelenség, amikor adott karaktert csak userének engedélyével lehet megölni. A szabályzat szerint ez minden karakternek megvan, amelynek usere igényt tart rá; fontos azonban megjegyezni, hogy amennyiben ezzel user visszaél (tehát metázik, hiszen ooc dolgot tud ic a karaktere), úgy ezt a staff megszüntetheti. Értelemszerűen senki stafftag nem fogja direkt megölni a karaktered, azonban ha huzamosabb ideig játszod a halhatatlant, aki valahogy mindig kitér a last hitek elől, egyszer meg fogsz lepődni, mert nem fog. Ehhez természetesen az is hozzátartozik, hogy neked kell megmagyarázni, hogy a karaktered miért tért ki, nem várhatod tehát el a játékostársaidtól, hogy ők találjanak (akár jellemerőszakolással is) megoldást rá, miért nem akarnak megtámadni, vagy miért nem hatott rájuk a potion, amit megittak. Az ilyen helyzeteket tessék kreatívan megoldani, de a sao rendszere erőteljesen stat alapú, így ezzel mindenképp számoljatok.
Játéktípusok
- A küldetések a mesélők által indított kalandok, tapasztalatpontot, aranyat, nyersanyagokat, ritkább esetben felszereléseket lehet velük szerezni. A küldetéseket a mesélő irányítja, ő szabja meg a kerettörténetet, az eseményeket. Ezek határidős játékok, szintén a mesélő dönti el, hogy kire és meddig vár, szükség esetén pedig ki is hagyhat valakit a körből, de általában lehetőség van a pótlásra. Játékosok is indíthatnak (mint mesélő) küldetéseket, de erre előbb engedélyt kell kérni az adminisztrátoroktól. Ezen felül léteznek saját küldetések is. Ezekben nem vesz részt mesélő: a játékosok maguk alakítják az eseményeket, azonban ez kevesebb jutalommal is jár. Egyszerre legfeljebb három küldetésed lehet, amelyből legfeljebb egy lehet saját küldetés.
- A párbajok és az arénaharcok két vagy több játékos között zajlanak, ezekért tapasztalatot és aranyat lehet kapni. Küdőtér esetén az eseményeket ti magatok szabhatjátok meg, sokszor a határidők is lazábbak, mint a küldetéseknél. A harcokra azonban szigorú szabályok is vonatkoznak, ezekről bővebben itt olvashatsz. Egyszerre legfeljebb két küzdőtered lehet, illetve egy egyéni arénád.
- A boss/miniboss harcok jelentik a játék sava-borsát. Ezek mesélő által irányított küzdelmek kihívást jelentő szörnyek ellen, többnyire feszesebb határidőkkel és kötött sorrenddel. A jutalom egy kevés tapasztalat, azonban lehetőség van, ritka, egyedi felszereléseket szerezni. Boss harcokon a karakter meghalhat, a jelentkezéssel vállalod a kockázatot, hogy elveszítheted a karaktered! Miniboss harcokon ez nem fordulhat elő, csak ha a mesélő előre, jól láthatóan felhívja a figyelmet az esélyre. Ezekre a harcokra nincs számbeli korlátozás, és nem is foglalnak küldetéshelyet, csak abban az esetben, ha egy legalább tíz körös felvezető küldetés is tartozik hozzá.
- Az eventek olyan mesélő által szervezett játékok, melyek nem feltétlenül férnek bele egy küldetés kereteibe. A játék jellege, a határidők, a jutalom mind a mesélőtől függenek, de többnyire a karakterek közti kapcsolatépítést szolgálják. Eventet csak és kizárólag stafftag indíthat, korlátlan számban részt lehet venni rajtuk.
- A szafarival a gyűjtőszenvedélyedet élheted ki. Játékostársaiddal, vagy akár egyedül is vadászhatsz/halászhatsz az állatokra, ezzel pedig teljesítményeket gyűjthetsz, amiket egy kevés aranyra, tapasztalatra, és/vagy jelvényekre válthatsz be. A szafarihoz nincs szükség mesélőre, és nincs rajtuk semmilyen számbeli korlátozás, annyi játékot vihetsz, amennyit elbírsz.
- A virágmezőn rövid, egyszerű, mesélő által irányított küldetéseken vehetsz részt, melyekkel növényeket szerezhetsz. Egy küldetésre összesen 20 nap áll rendelkezésre. Havonta egy ilyen küldetésed lehet, és beletartozik a hármas küldetéslimitbe is.
- A Túlélő Csarnokban (TCS) az eddig legyőzött szintfőnökökkel küzdhetsz meg egyedül vagy társaiddal, a teljesítményed alapján pedig ranglistára kerülsz, melyért jutalom jár. A játékot mesélő irányítja, de határidő és számbeli korlát nélkül.
- A kazamatákon átlagos, gyakori szörnyekkel harcolhatsz csapatban. Szintén mesélő által irányított játék, melyből egyszerre legfeljebb egy futhat. A tapasztalat és az arany mellett szerezhetsz egyéb, értékes nyersanyagokat és tárgyakat is.
- Végül, de nem utolsósorban a játéktéren lehet ismerkedni is a többi karakterrel. Ez a legalapvetőbb játékforma, csak te és a partnereid döntitek el, mi fog történni, a határidőt is ti szabjátok meg, ahogy nektek kényelmes. Ha legalább hat kört játszotok, akkor öt darab szabadon választott, a játéktér szintjének megfelelő tierű nyersanyag VAGY egy recept nélküli, szintén a játéktér szintjéhez illő tárgy is járhat érte, azonban a játék célja a karakterek kapcsolatainak építése. Korlátlan számú ismerkedőst lehet indítani.
Kayaba Akihiko- Admin
- Hozzászólások száma : 19698
Join date : 2012. Jul. 29.
Sword Art Online Fórum Szerepjáték :: Általános :: Szabályzat :: Megfakult papírok :: Régi szabályzat
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.